| Forfatter |
|
Bryrup82 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2021 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg ejer en Rega P2 og en Rega Brio. Til dem er der tilsluttet et par Riga RX1.
Jeg vil meget gerne forlænge phono-kablerne, så jeg kan flytte Brio’en længere væk. Gerne 5 meter.
Jeg har læst mig til, at der skal en RIAA-forstærker ind mellem P2’en og Brio’en. Er dette korrekt forstået og hvilken kan i
anbefale, herunder også gerne kabel valg?
Min viden er begrænset omkring teknikken omkring dette, så sætter stor pris på input.
Endvidere er jeg interesseret i at holde prisen nogenlunde nede :-)
God pinse
|
| Til top |
|
| |
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg kan læse mig til, er der riaa indbygget?
"Bedre lyd fra pladespiller
Den ekstra dedikerede og optimerede strømforsyning til de følsomme RIAA og linjesignaler resulterer i bedre lyd fra alle dine kilder, men
særligt fra din pladespiller.
"The phono stage is admirably
quiet and retains all the qualities I’ve
heard from the line-level input." Læs mere fra Hi-Fi Choice testen"
|
| Til top |
|
| |
Bryrup82 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2021 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar. Det er helt korrekt at Brioen har indbygge riaa. Har dog forsøgt mig med blot at sætte forlænger phono-kabler
mellem pladespilleren og forstærkeren, men der kommer rigtig meget støj og brummelyd.
Derfor tænkte jeg at sætte en forstærker mellem. Men måske det blot er for dårlige kabler jeg har forsøgt med?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et eller andet med måden rega har forbundet stel til deres tonearm. Prøv evt at google det.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke kablet, du har forlænget med, der er problemet, men det
at kablet er blevet længere. Så vil det virke som en antenne og
opsamle brum og støj. Så hvis du har en ledig line indgang, kan en
separat RIAA være en god løsning, da ekstra kablet jo så er et linie
signal og ikke et phono/RIAA ditto. Jeg tror ikke, det skulle give
problemer ved den måde Rega kobler stel på i kablet på deres
pladespillere. 😊
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at skrive "rega tonearms hum" i google.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 meter phonokabel med pickupsignal er aldrig nogen god idé.
Måske er det ikke et tilfælde, at de fleste færdige armkabler (5pin mini din til RCA)
er 1,2 meter __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
...så må trådstarter jo så lave noget stel på en eller anden måde...
længere tonearmskabel er no go...men på udgangen af en RIAA, er
der da ikke problemer med, det er jo et linie signal....
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bryrup82 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2021 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak. Så hvis jeg smider en riaa mellem, så får jeg direkte line til Brioen. Hvilken riaa kan jeg “nøjes” med, uden at få mærkbar nedgang i lyden?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se hvad Creek laver i dag af løse riaa. De havde jo et par
udmærkede modeller i form af Creek obh-15. Den kostede i sin tid
2150kr. 😊
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en Rega?
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanse hvad bør du have et godt skærmet kabel... Prøv at kigge på http://www.bluejeanscable.com/. Køb et kabel herfra, prøv det, måske
det løser problemet tilfredsstillende, ellers må du ud i en separat RIAA, simpelthen fordi signalet så bliver stærkere. Når nu du har Rega i
forvejen kan du fint kigge på deres RIAA også, om nødvendigt.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 Maj 2021 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde faktisk ikke tænkt på at Rega lavede separate RIAA og har 2
på programmet, en til 2200kr og ca 1000kr. Så beholder du jo lyden
mest muligt. 🤭😊
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 24 Maj 2021 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bedre at have lange højtalerkabler end lange phonokabler. Flyt forstærkeren tæt på pladespilleren og køb nogle lange høtalerkabler.
|
| Til top |
|
| |