| Sendt: 02 September 2021 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Som nævnt i en anden tråd (om tomearm-kabel) har jeg købt mig en Linn Basik-pladespiller, som jeg er ovenud glad for. Det er min første pladespiller i en sen alder. Jeg har siddet og lyttet den op mod streaming (Qobuz) og CD - på Kamasi Washington's 'The Epic' & Arvo Pärts 'Tabula Rasa', og jeg har en svag formodning om, at den måske kører lidt for langsomt.
Jeg kan se, man kan købe nogle test-plader til at etablere hvor meget for hurtigt eller langsomt den måtte køre. Men hvordan kan man justere hastigheden? Det, jeg kan google mig til handler om storebroderen, Sondek, hvor der skulle være to skruer tæt ved motoren, der kan strammes/løsnes fra side til side for at skrue op eller ned.
Men jeg kan ikke finde noget om lignende muligheder for justeringer på Basik'en. Nogen, der har et godt tip / erfaringer?
I forhold til den pris, jeg har givet, giver det ikke rigtigt mening at sende den til decideret reparation / service, så hellere opgradere til en Sondek og genbruge tonearm og pickup, selvom det vil være synd.
Alt godt,
Kasper
__________________ -- Kasper Bergholt
|