Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pick-up. Kan det betale sig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ancker
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Ansuz Acoustics

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2023 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle vinyl elskere

Jeg er en "gammel" hi-fi nørd der for år tilbage, af personlige årsager, måtte sælge mit dyrebare og højt elskede grej. Dog solgte jeg ikke mine lp-plader og efter et års tid, måtte jeg bare anskaffe mig en pladespiller igen. For at få lyd på tv'et købte jeg mig en Lemus Home 1500 (musikmøbel med ganske fornuftig lyd til prisen ). Selvfølgelig ikke at sammenligne med mit tidligere udstyr, men lyd i stuen.

Jeg anskaffede mig en Project-X2 pladespiller med tilhørende pladespiller hylde, jeg havde et sæt afkoblinger fra Ansuz liggende samt et phonokabel C2 ligeledes fra Ansuz samt et par strømkabler og en X-TC strøm Box som jeg jo lige så godt kunne bruge. Da jeg nu var i gang, supplerede jeg
pladespilleren med en separat strømforsyning fra Project ( Power Box DS2 ) samt en Tube Box DS2 også fra Project. Så alt i alt et fornuftig set-up til mine LP plader.

Nu kommer spørgsmålet: Jeg overvejer at skifte den medfølgende pickup til en bedre. Har kigget på Ortofon 2M Black LVB 250 (MM) samt en Ortofon Quintet Black S (MC) men. Jeg ved udmærket godt at jeg har en begrænsning i min Lemus Home 1500, så kan det overhovedet betale sig at bruge ca. 7.000,- på en opgradering af pick-up? Håber ikke at i hagler mig ned pga. mit set-up med et musikmøbel og min pladespiller. Den er egentlig købt for, at jeg, hvis jeg senere opgraderer anlægget, så har jeg et fornuftigt set-up til pladerne.

Til top Vis Ancker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ancker

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2023 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Som du selv er inde på, så vil du nok ikke kunne retfærdiggøre merprisen, da forbedringen nok ikke kan høres tilsvarende...
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Music-Nerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2023 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Kørte med 2 M Black i mange år med skift af nål ved slid selvfølgelig. Den har været med gennem opgradering fra godt hi-fi til nu hi-fi af meget høj kvalitet tør jeg god sige. Det korte af det lange er at 2 M Back har brug for en virkelig seriøs pladespiller og ditto system for udfolde sit fulde potentiale.

Kører nu med Goldring 2500 og har en ny nål liggende til fremtidig brug. Ligeså god som 2M Black, men kan noget andet lydmæssigt som matcher mit nuværende set up bedre. Din TT er bestemt en god afspiller den Pick It Silver som jeg formoder det er på din TT. Er vel nærmest en 2 M Blue i anden indpakning. Hvilket er en ret god PU, husker den som livlig og uden hårdhed i lyden. Tror du er god kørende med den PU til øvrigt set up.

Nyd din vinyl med det du har. Skulle du få et seriøst tilfælde af "opgratidis" så vid at det er en tistand der kan vare i årevis og koste mange penge. Min erfaring er at det koster ca. 3 x købsprisen af det nuværende hi-fi apparat på et stk. nyt hi-fi apparat for virkelig at få en opgradering der kan høres og i mine øjne retfærdiggøre købet.

Jeg er heldigvis i mål med mit hi-fi nu og har sluppet af med opgratidis.....Eller...Dvs..... Jeg venter godt nok på en NOS - Non OverSampling- DAC der er ved at blive bygget i et en-mands firma i Japan via en forhandler i Østrig.. men lad det nu ligge

Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2023 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hvis den nuværende PU er en Ortofon 2M Silver, er det en Ortofon 2M Bronce/Black krop, med en Red forpart. Så min første opgradering, ville være en Blue eller Bronze forpart. Bronce er imo sweet spot, i den serie.

Ortofon har angiveligt skrevet at Red/Blue er med Cu viklinger, Silver med forsølvet Sølv Cu viklinger, mens Bronze/Black er Sølv viklinger.

- Men i mit hoved, giver det ikke mening, at producere en helt separat serie hus til Silver.
Jeg ville selektere på produktionen af Bronze/Black, og vælge de huse med mindst kanalseparation, til Silver serien.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes