Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Voyd Valdi / Voyd / AN TT3 /Pink Triangle (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morhen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 April 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Ville lige trække på al Jeres ekspertise. Hvad er forskellen på Voyd og Voyd Valdi. Tænker på størrelse, motorer, strømforsyning, pladetallerken,
armboard, andet?
Hvornår blev de produceret? Priser dengang? Hvad med Audio Note AN TT3? Det er en Voyd (?), men hvilken? Endelig ville jeg høre hvordan Pink
Triangle hænger sammen med Voyd - er der en forbindelse eller er de begge bare no nonsens fra England.

Har selv en Voyd Valdi. Købt for 1 måned siden. Med en Rega RB300 og Denon S1 spiller den røven ud af bukserne på min Linn LP12, med Ekos og
Rohmann. Synes selv det er underligt men der er bare mere varme og meget mere bund!

Hilsen fra Morten
Til top Vis morhen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morhen

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 18 April 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din Voyd pladespiller. Voyd og Pink Triangle er to forskellige fabrikanter som intet har med hinanden at gøre.

Din Valdi model (to motorer) var i sin tid lillebror til den større model Splitphase model med 3 motorer. Plinten på Splitphase modellen var en del tungere samt fysisk større. Begge modeller var udstyret med en let akryl tallerken. Omkring midten af 90'erne blev Voyd købt af AN UK, og Voyd Splitphase skiftede derefter navn til AN TT3. Alle modeller udstyret med kraftige, og særdeles solide Papst motorer.

Prisen for en Voyd Splitphase i starten af 90'erne lå på omkring de 20kKr., og Valdi modellen på omkring det halve. Langt senere under navnet AN TT3 startede prisen på omkring de 35kKr. TT3 findes i flere udgaver bla. med dobbelt drivrem og forskellige centerlejer, og fra mindre til kæmpe motorstyringer. Top udgaven kostede omkring det samme som en ny Ford Mondeo, men rustede heldigvis ikke.

boelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Tillykke med voyden. Det er en af mastodont grammofonerne fra midt 80 til midt 90érne. Du tager ikke fejl mht. sammenligningen af lp 12 eren.

Jeg har selv en alphason sonata - der i opbygning minder om voyden dvs. to motorer, flydende ophæng osv. Den kan i den grad gøre det onde ved en Linn. Desuden Var prisen på selve grammofonen dengang ca det dobbelte af hvad Linn forlangte for en LP 12 .

Linn`s prispolitik er så bare sidenhen escalleret ud i det latterlige-

MVH

Til top Vis boelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelt

morhen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Tak for Jeres svar - det var hurtigt!
Ved I helt konkret om Voyd og Voyd Valdi bruger samme pladetallerken. Den der er på min er nemlig en lille bitte smule "ujævn" og hvis jeg skal se
mig om efter en anden ville det være smart at vide om en tallerken fra begge er en mulighed. Kan jo også være at "ujævnheden" stammer fra
centerlejet?
Hvad mener I om Pink Triangle? Niveau i forhold til Voyd/LP 12?

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Sendt: 19 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikker på om de to modeller kan bruge samme pladetallerken - Anders fra Audio Consult kan sikkert hjælpe med dette. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med ujævn tallerken, måske du kan forklare hvad det er du oplever? Hopper den op/ned? Hvis du afmonterer din drivrem, og drejer drejer rundt med hånden - hvordan føles det så?Jeg formoder dit værk står i vatter, og dit sub chassig er justeret korrekt op til samme afstand mellem pladetallerken og plint hele vejen rundt?

Jeg har altid været vild med PINK Triangle løsningerne, hvis den er med 100% ok med DC motor, og rubin centerlejet stadig er ok - er det stadig et godt værk. Hvor vidt en Linn LP12 er bedre skal jeg lave være usagt, og personligt gider jeg ikke den slags tåbelige diskusioner. Det bliver tit ikke andet en sten kastning som ingen har noget ud af i længden.

Jeg har aldrig haft behov for en LP12

morhen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har den i vatter og den er sat op så der er lige stor afstand hele vejen rundt. Men når den kører ( med eller uden rem ) hopper den lidt op og
ned. Jeg vil tro 1/2 mm - lige som hvis en plade er lidt bulet. Det er både ovenpå og under pladetallerkenen. Jeg kan ikke høre problemet, men er
desværre lidt af en perfektionist så vil se om jeg ikke kan få løst problemet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes