| Forfatter |
|
uffesteenberg Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle gerne have min gamle Denon DP-47F op at køre igen. Mangler en ny pick-up, men også det, der vist ´kaldes en "headshell" (hvad hedder det på dansk?). Altså den dims med et lille håndtag, der forbinder tonearmen med pick-up-dimsen.
Nå men jeg har fundet ud af at delen hedden pcl40 (tidligere spcl40). Har fundet den et par steder på nettet, men de sender kun inden for USA :-(
Er der noget med, man kan få "universal"-headshells, som kan passe til min Denon? Ved intet om emnet, så måske kan nogen af jer hjælpe... I Hi-Fi-Klubben var de ikke så hjælpsomme (ville vist helle sælge mig en helt ny pladespiller).
Er der brug for billeder af tonearm eller noget, så sig endelig til :-)
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig!
Jamen en headshell kaldes som oftest for et pickuphus. "Fatningen" på din Denon's arm er en såkaldt SME fatning, dvs. du kan stort set bruge en hvilken som helst headshell. Jeg ved ikke lige hvilken forhandler på dine breddegrader der har en headshell.
Ortofon laver flere forskellige eksotiske modeller, typisk til det Japanske marked.
Der findes også meget meget billigevarianter til under 100,- (f.eks. den her: http://www.disconetto.dk/shop/loes-pick-up-holder-14337p.htm l) <-- Den vil jeg dog ikek anbefale, prøv at få fat i en Ortofon LH-2000 (2-300,-) Et firma der kalder sig "Audio Kompagniet" har dem i følge deres prisliste:
http://www.audiocompagniet.dk/Ortofon%20prisliste.htm
Jeg overvejer selv en ORtofon LH-8000.
Håber det hjælper!
Mvh. Henrik
p.s. vi vil altid gerne se billeder af en klassiker som DP-47F  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Hej med dig!
Jamen en headshell kaldes som oftest for et pickuphus. "Fatningen" på din Denon's arm er en såkaldt SME fatning, dvs. du kan stort set bruge en hvilken som helst headshell. Jeg ved ikke lige hvilken forhandler på dine breddegrader der har en headshell.... |
|
|
Desværre passer standard sme-fatningen ikke på Denonen. Her er PCL-40 som skubbes på plads og holdes af en lille skrue:  Der ser ud til at at Denon kun har brugt denne headshell på denne grammofon: http://www.audioinvest.no/denon/index9.htmMen den må da kunne findes! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
HenrikW skrev:
|
Hej med dig!
Jamen en headshell kaldes som oftest for et pickuphus. "Fatningen" på din Denon's arm er en såkaldt SME fatning, dvs. du kan stort set bruge en hvilken som helst headshell. Jeg ved ikke lige hvilken forhandler på dine breddegrader der har en headshell....
|
|
|
Desværre passer standard sme-fatningen ikke på Denonen.
Her er PCL-40 som skubbes på plads og holdes af en lille skrue:

Der ser ud til at at Denon kun har brugt denne headshell på denne grammofon: http://www.audioinvest.no/denon/index9.htm
Men den må da kunne findes!
PQR
|
|
|
Jeg beklager mange gange. Jeg var ellers 100% på at den kørte SME fatning lige som f.eks. DP57, der kan man bare se 
Men ja, så er det ud på brugtmarkedet og få fat i en ny shell!
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
vester Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlæggene... mente nok, der var noget drilleri med headshellen til denne model. Hvorfor fanden laver man en model, der ikke passer med nogen andre ting !!!!
Hvis nogen falder over et sted, man kan skaffe pcl40-fatningen, så har I vundet en kasse flødeboller :-)
Tak for linket til dba.dk. Jeg forhører mig lige hos fyren...
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være fedt :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland er dagens mand i skysovs!! Han har sendt mig en Denon headshell som lader til at passe perfekt!!! Nu skal jeg bare lige have koblet en pickup på (har fået fat på en Denon DL-80 MC), hvis det ellers er noget jeg kan finde ud af......
Stor klapsalve til mirland!!! Respeeeeekt! 
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
uffesteenberg skrev:
|
mirland er dagens mand i skysovs!! Han har sendt mig en Denon headshell som lader til at passe perfekt!!! Nu skal jeg bare lige have koblet en pickup på (har fået fat på en Denon DL-80 MC), hvis det ellers er noget jeg kan finde ud af......
Stor klapsalve til mirland!!! Respeeeeekt! 
|
|
|
Hvis du har brug for flere så prøv HiFi klubben, det kan jo være at rengøringen af skuffer og skabe er "hospitalsagtig"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de skal nok få besøg igen... hvis de har besvær med at skaffe dele, kan de jo ringe til mirland
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|