Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hjælp: let defekt Pioneer PL-L1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stonehenge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en Pioneer PL-L1000, som behøver kvalificeret førstehjælp:
Den er justeret som beskrevet i manualen (vater, armhøjde, horisontal parrallel armjustering, tracking).

Fejlbeskr.:
Armen vil ikke starte ved tryk på "start" - og jeg kan ikke flytte/aktivere den med hjulet.
Men hvis jeg skubber armen forsigtigt hen mod pladen, så kan den godt finde på at køre - i roligt tempo - helt ind til pladecentrum. Og armen kan tilsvarende også finde på at køre tilbage til start/pit, ved aktivering af arm eller betjeningspanel... (det virker dog umiddelbart ikke helt konsistent, hvad der sætter den i gang).

Jeg kan ikke få armen til at køre i afspilnings-mode med armen sænket - den står stille, og PU hopper så i startrillen, fordi armen står stille.

Op/med virker ikke rigtigt; nogen gange bevæger den sig kun et par mm op/ned, andre gange ser det ud som om, at det virker, som det skal (løft 8-10 mm vil jeg tro)

Der er med andre ord liv - men det er ikke funktionelt.
Jeg tænker at styreautomatikken - og hæve/sænke mekanismen - virker defekt?

Er der venligst nogen der kan hjælpe med råd - eller reparation - her?

Ser frem til at høre fra forum
Stor hilsen Steen

Til top Vis stonehenge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stonehenge

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej

I første omgang ville jeg nok rense/smøre slædemekanismen. I anden omgang justere elektronikken, den har nogle sensore hist og pist.

Den nærmer sig jo de 30 år, og hvis den ikke er blevet smurt i mellemtiden, glider den måske mere i støvklumper end olie.................

Du kan som registreret medlem downloade en servicemanual her, den er måske fornuftig at kigge i først:
http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-l1000.shtml?de stination=node%2F2173

Lidt historie og data her:
http://www.audiocostruzioni.com/r_s/giradischi/pioneer-pl-10 00/pioneer-pl-1000.htm
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Neustadt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Øh du skriver at du skubber armen.. hvis jeg manuelt bevæger armen er det motoren der bevæger armbasen, og den skal så køre ubesværet frem og tilbage på skinnerne. Der sidder en ledning fast på pladespilleren nede ved skinnerne, sidder stikket på i den anden ende? det skal sidde på armbasen.

Til top Vis Neustadt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neustadt

stonehenge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2008
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Kablet sidder på vognen/armbasen - og den kan også godt køre frem selv - men den starter først ved manuelt (forsigtigt...) at skubbbes over et vist punkt, før arm-motoren går i gang.
Der er ingen reaktion ved ttryke på START eller via hjulet på frontpanelet.

Der er heller ikke noget støv - den har været opbevarte tæt- og er netop rengjort, for den smule der lå på ltoppen af låget etc.

Men olien er måske tørret ind i hæve/sænke mekanismen (eller andre steder?) - for hæve/sænke mekanismen er MEGET ustabil, og hæver for det meste kun lidt. En gang i mellem hæver den så pludselig som den skal?!?

VH S

Til top Vis stonehenge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stonehenge

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Det er ikke umuligt at det har noget med hæve/sænke mekanismen at gøre. Når armen er hævet, skal du kunne køre fem og tilbage med armen via hjulet. Dette må du selvfølgelig ikke kunne gøre, hvis armen er sænket. Der må sidde en kontakt et sted, som registrerer om armen er oppe eller nede.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes