| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt sådan en imposant sag på containerpladsen med guld tallerken, fuldautomatik og direct drive Den virker ikke helt ueffen - vejer lidt til, trækker godt og er fremstillet af gedigen plast-materiale.
Jeg kan finde ud af at den var anmeldt i 86 i stereoplay - at man kan downloade en manual på vinyl engine og at en fyr oplevede et jordskælv uden at pck uppen røg ud af rillen på hans Onkyo 1057 - meeeeen bortset fra disse net anekdoter - kunne det jo være sjov hvis nogen her kender til den - i givet fald duer den til noget ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har en pickup fra audio technika AT UL 3 MC (edit: som er en MC PU men om den er high out put eller ej) skal jeg lige finde ud af 0,4 x 0,7 eliptisk slipning - en orange sag som i form minder lidt om OM pu fra ortofon - Mon ikke armen er letvægts -den står vist på 1,2 grams nåletryk -PU var monteret som standard Pladespilleren var en "top" model i integra serien - signal og støj var 80 db og wow/fl. var 0,023 wrms Er det det godt eller skidt - data som disse og hvad de skal være synes at fortabe sig i tågerne sammen med min erindring om hifi revyen anno 1979  Nuvel har testen den og den står 100% stabilt i hastigheden og starter hurtigt op
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kender dyret - eller nålen
well alt ser fint ud - drejer rundt etc. men der kommer ingen lyd
Jeg kan høre ved at gå tæt på at nålen spiller men der kommer ikke signal til forstærkeren
ledningen - tyk sort lakrids ser original ud - og den ser ikke ud til at være brudt
PU huset er intakt - sættes fast med en lille sort skrue - ikke SME fatning men Onkyos egen har i en ide om hvad der kan være galt (den indgang jeg har prøvet virker)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
verdens mest hemmelige pladespiller
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overhovedet ikke.. fik pushet min gamle mor sådan en for måske 20 år siden og hun har den endnu!
En god slider i et ikke alt for traditionelt design. Der vil dog altid være bedre lyd i at skifte til en bedre pickup.
Der er vel den mulighed at den kan ha' tabt kablerne i armen, eller at pickup'en har givet op i begge kanaler? siger den_slet_ingen ting?
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den er helt død - ikke en gang lid brum
Som jeg har kunnet læse mig til er MC pu'en fra Audio Technika lavet specielt til 1057'eren - det er i øvrigt en ret lille sag af at være en MC
Jeg vil prøve - hvis jeg får lidt tid i weekenden at skille den ad og undersøge om kabler inden i skulle være faldet fra hinanden - og så teste med en anden PU
Jeg går udfra at det er en lægtvægtsarm (1986 = var vel på "mode" den gang) såmon ikke min Denon 110 jeg har i reserve bliver får hård = hvilken PU har din mor ?
((Den artikel med Jordskælvet er nu ret sjov og siger noget om at affjedringen ikke er så tosset (han overspillede en plade til kassette bånd under et mindre jordskælv hvor ting fra hylder faldt ned etc., men det kunne ikke høres på båndet bagefter.))
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et fif er tit at søge på den på Bibliotek.dk, som er det offentliges oversigt over artikler fra aviserne. Så kan du se den omtalt og hente artiklen på det lokale bibliotek..:)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tippet sjeffe - der var en anmeldelse i hifi og elektronik i 85 som jeg har bestilt
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Nej den er helt død - ikke en gang lid brum
Som jeg har kunnet læse mig til er MC pu'en fra Audio Technika lavet specielt til 1057'eren - det er i øvrigt en ret lille sag af at være en MC
Jeg vil prøve - hvis jeg får lidt tid i weekenden at skille den ad og undersøge om kabler inden i skulle være faldet fra hinanden - og så teste med en anden PU
Jeg går udfra at det er en lægtvægtsarm (1986 = var vel på "mode" den gang) såmon ikke min Denon 110 jeg har i reserve bliver får hård = hvilken PU har din mor ?
Jeg tror vi endte op med en Stanton HZ7S
((Den artikel med Jordskælvet er nu ret sjov og siger noget om at affjedringen ikke er så tosset (han overspillede en plade til kassette bånd under et mindre jordskælv hvor ting fra hylder faldt ned etc., men det kunne ikke høres på båndet bagefter.))
|
|
|
Det lyder nu ikke specielt troværdigt, men historien er sikkert god at sælge pladespillere med.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var lidt løs forbindelse i PU huset - Nu spiller den - og egentlig ganske pænt af et containerfund at være - i aften alt medens jeg sidder bag skærmen og arbejder vil jeg test lytte den lidt
Jeg fik hørt en flamenco guitar plade på Rauna Leira og en kl. AA forstærker - slet ikke tosset
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget audio technikaen af og bruger 110eren istedet
Den er trods dens dårlige rygte en ganske udemærket lille jazz pickup den Denon 110 - high output MC
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Onkyo'en kommet på Quad 33/303 anlæg med Rogers Højtalere og det lyde slet ikke tosset selv om Onkyo'en jo ser temmelig moderne ud i forhold til resten. En feature på en pladespiller som jeg ikke har prøvet siden jeg var på sprogrejse i slut 70'erne i Brighton er repeat! Jeg snuppede mig lige en middagslur -man er vel gammel - til Miles Davis Greatest hits s. 2 med bl.a. My Sweat Valentine og So What, og tænkte jeg ville prøve den knap hvorpå der stod repeat og ganske rigtigt da jeg atter kom til mig selv 3 kvarter senere (en middagslur skal gerne vare deromkring) var den igang med nok den 3 gennemspilning - Nice  - I Brighton for godt 30 år siden havde jeg lagt mig i min værtsfamilies sofa og sat singlen "Ring my Bell" på, - på repeat, og grundet en vild tur i byen natten inden var jeg gået ud som et lys midt på dagen og blev først vækket ved aftent-tid af værtsfamilien der var kommet hjem fra arbejde - Ring My Bell spillede stadig på deres anlæg, men de mange gennemspilninger på den brutalt dårlige automatiske skodpladespiller havde nærmest høvlet sig igennem singlen der havde fået et underligt gråt udseende - singlen kom - og det gør måske ikke noget rent musikalskt - ikke med hjem til Danmark Det var i øvrigt samme år som Amy Stewart storhittede med "knock on Wood" og den mærkelige lille fyr Ian Dury (hed han det) hittede med "hit me with your rythm stick" Ak så fik jeg gjort nyt om min ikke helt vintage grammofon Onkyo CP 1057F lidt mere vintage og fik så også afsløret at 70'erne er et årti hvor næsten alle havde en temmelig corny smag
|
| Til top |
|
| |