Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Denon DL-S1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej, er der nogen der kan sige noget om lyden, eller linke til en anmeldelse af denne pu? jeg har googlet på livet løs men har ikke fundet noget endnu!

På forhånd tak.

Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

slet ikke nogen?

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg kan da godt sige lidt om den. Jeg opfatter den som meget homogen. Der er pænt med detaljer, og den giver et stort lydbillede. Klangen er lidt slank i det, så hvis du har meget bund i dit anlæg vil jeg sige at den kunne være et godt valg. Hvis du derimod synes at din lyd i forvejen er lidt tynd, så skal du nok holde dig fra den. Jeg spiller normalt på Ortofon MC3000/II og MC5000. Lyden fra DL-S1 er langt tættere på Ortofonerne end på eksempelvis Benz eller Koetsu. DL-S1 er med andre ord meget langt fra lyden af DL 103 (Som jeg iøvrigt også synes er en glimrende pickup). Jeg har ikke hørt DL 103R, så hvordan den er i sammenligning kan jeg ikke sige. Du skal dog være opmærksom på at DL-S1 helt klart har det bedst i en LET arm. Jeg har endnu ikke prøvet den i min SME 3009R, men jeg kan med sikkerhed sige at den fungerer bedre i en 3009/IIIS (Nyeste udgave, med forbedret (Kondo) outputkabel) end den gør i en Lustre GST 801 (Som er RET tung) eller en Fidelity Research Fr64fx (Det er den "lette" udgave af FR64). Jeg har en stærk mistanke om at DL-S1 vil være fremragende i en Mørch med let armrør. Du skal være opmærksom på at DL-S1 har et meget lavt output, så den SKAL have en ordentlig stepup. Jeg må indrømme at jeg ikke er sikker på at din Nakamichi vil være det rigtige valg til den. Jeg har selv tidligere haft den oprindelige Ca5, og den er ikke (Som jeg husker den) god nok til at give det fulde udbytte at DL-S1.

Det skal lige nævnes at min DL-S1 kun har spillet mellem 50 og 100 timer og jeg synes at den bliver bedre og bedre. Det er derfor muligt at den ikke er fuldt tilspillet endnu, og så kan det nok blive rigtig sjovt når den er på toppen. Jeg synes dog allerede nu, at den er de 5000Kr værd som den koster med told og moms hvis du importerer den fra Japan.

Hvis du på et tidspunkt kommer til København, er du velkommen til at sende mig en pb, hvis du vil høre den med en Au-S1, vi kan evt. sammenligne den med din Dl103R, så du har en ide om hvordan de er i forhold til hinanden.

Det forekommer mig iøvrigt at der på et tidspunkt i 1995 i en test af en anden pu i Stereophile blev nævnt, at DL-S1 snart ville blive testet. Det er derfor sandsynligt at de har testet den engang i 1995 eller 1996.

Mvh. Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

hej, mange tak for et godt indlæg! jeg har ikke min 3009R mere, men venter på den her. Jeg en stepup transformer liggende med ofc kobber, der lyder godt. Ved du hvordan DL-S1 lyder i forhold til en DL-304 eller OC9 og hvordan sporer den? Vil lige se om stereophile har den anmelddelse liggende på deres side.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:
jeg har ikke min 3009R mere, men venter på den her.

Hej Chewbacca.

Lidt off-topic men jeg vil MEGET gerne høre hvad du synes om MG-1 armen når du når så langt.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

skal nok sige noget når den kommer!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Fedt!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 07 August 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Sendt: 05 August 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret Rapportér indlæg Citér Chewbacca

hej, mange tak for et godt indlæg! jeg har ikke min 3009R mere, men venter på den her. Jeg en stepup transformer liggende med ofc kobber, der lyder godt. Ved du hvordan DL-S1 lyder i forhold til en DL-304 eller OC9 og hvordan sporer den? Vil lige se om stereophile har den anmelddelse liggende på deres side.

Lyd i forhold til DL304 og OC9. Det er mange år siden jeg har hørt en DL304 i et ukendt anlæg, så det er lidt svært at sige. Jeg husker den som ringere end DL-S1, men eftersom anlægget var ringere end mit nuværende, må det jo også forventes at have en hvis indflydelse. Jeg har dog den opfattelse at DL304 vist nærmest er en discountudgave af DL-S1, så jeg er overbevist om at deres lyd minder en del om hinanden (Jeg har overvejet at købe en 304 som backup). Jeg har derimod direkte sammenlignet to OC9´ere med DL-S1 i mit nuværende anlæg. I Fr64fx (Som nok passer bedre til OC9 end til DL-S1) foretrak jeg helt klart DL-S1, så jeg er ganske overbevist om at Denon er bedre end AT. Det skal dog nævnes at begge OC9 var den gamle udgave, som IKKE har den ML slibning som den seneste udgave af OC9 har. Angående sporing kan jeg sige at DL-S1 i en SME 3009/IIIs sporer alt på min Ortofon testplade (Det vil sige op til 80 mikrometer) uden problemer ved 1,4g. Anbefalet nåletryk er 1,3 +-0,2g. Jeg har ikke eksperimenteret med lavere nåletryk, så jeg kan ikke sige noget om dens performance der. Det er dog helt tydeligt på krævende plader at den sporer fremragende, HVIS den sidder i en egnet (Let) arm.

Mvh. Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Super, så skal jeg så bare have nogen penge til den!, men der er måske noget andet du vil anbefale i det prisleje?

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 August 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Ortofon Rondo Blue
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 09 August 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Eller en Denon dl 103 med en Van den Hul 1 sten.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Pickuppen er omtalt på Denons amerikanske hjemmeside:

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/Accessories.asp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes