| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 19 August 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Nu er jeg blevet helt opslugt af vinylverdenen, og jeg er allerede i gang med at shoppe plader så jeg kan få mig en fin samling af gode numre på "de store sorte". Problemet er bare, at det er lidt svært at nyde det hundrede procent, når man ved hvor meget lydkvalitet der bliver "ædt" i en gammel AKAI integreret forstærker undervejs. Bare stikkene på antikviteten ligner noget Prosonic ville nægte at montere på deres udstyr. Jeg har også en del støj ved høje lydtryk, og er sikker på meget af det kommer fra Akai'en.
Jeg skal altså have en ordentlig RIAA, men jeg har smidt mange penge efter hi-fi de sidste måneder, og skal til at læse på universitetet og være fattig studerende, så jeg kan ikke putte de store penge i det. - Derfor skal jeg have en RIAA der yder godt uden at koste en herregård, og jeg har derfor set på udbuddet ved hifiklubben. De har et par Cambridge- og et par NAD-løsninger, som bestemt er til at betale. Men er kvaliteten mon okay? Nogen der kender følgende produkter?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/c ambridge_540p_riaa_forforstaerker_sort.htm
hhv.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/n ad_pp2_riaa_forforstaerker.htm
Alternativt er der en lidt dyrere Cambridge, men jeg tror ikke rigtigt man får noget ud af at købe den ift. førstnævnte, andet end undersøttelse af MC:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/c ambridge_640p_riaa_forforstaerker_soelv.htm __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Efter min mening (har ejet begge) er pro-ject phonobox SE til ca 1500,- kr NAD'erne KLARToverlegne på alle fronter. Cambridgen kender jeg ikke. Hvis du har MM pickup laver Creed en ret god RIAA. Den er måske knapt så musikalsk som pro-jecten, men til gengæld lidt mere detaljeret. Lydbutikken på Fredriksberg forhandler begge, og du kan sikkert låne dem med hjem. Vincent har for nyligt kommet på markedet med en RIAA til omkring en tusse. I den prisklasse tror jeg også jeg ville checke den ud.
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge mange er NAD´en en halvkedelig fætter. Har selv bla. en Cambridge 540 P. Den er en ganske fornuftig RIAA, prisen taget i betragning. Forskellen på 540 og 640 er udover MC, også at 640, internt er meget bedre opbygget. Ellers er der også Project som Bevensee peger på. Deres Phono box til 795,- svjh, er en fremragende RIAA på den nedre rangstige. Vincent´en er heller ikke noget at skrive hjem om. Den skriger ligefrem af "blikdåse". Og lyder også sådan!!!
Men som sagt, kvaliteten på en 540 P fejler intet. Den tror jeg helt sikkert vil kunne tilfredsstille dit forbrug. (og man kan jo altid opgrade senere hen) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 24 August 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
min erfaring siger mig at man godt kan få en god mm riaa under 2000 men at man så skal vælge trafo step up til mc pickupper hvis det skal lyde godt - aktiv mc step up inkl. riaa koster mere end 2000 hvis det skal lyde godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. der er mange ældre vintage forstærkere selv i den billige ende som fx sansui au 555a somhar meget vellydende riaa'er til mm pickupper - en au555a'er kan man være heldig at finde tl 3-400 kr. Jeg ved der er folk der taler varmt for NAD herinde - jeg har aldrig kunnet se fidusen og nu hvor hifiklubben er ligeså kommerciel og dyr som alle andre er der da slet ingen grund til at købe noget der er fremstillet billigt og lyder formørket. En Bellari riaa koster i tyskland 348 euro men kan købes i på uk ebay og usa for under 2000 kr
Det er min næste riaa
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
ps. der er mange ældre vintage forstærkere selv i den billige ende som fx sansui au 555a somhar meget vellydende riaa'er til mm pickupper - en au555a'er kan man være heldig at finde tl 3-400 kr. Jeg ved der er folk der taler varmt for NAD herinde - jeg har aldrig kunnet se fidusen og nu hvor hifiklubben er ligeså kommerciel og dyr som alle andre er der da slet ingen grund til at købe noget der er fremstillet billigt og lyder formørket.
En Bellari riaa koster i tyskland 348 euro men kan købes i på uk ebay og usa for under 2000 kr

Det er min næste riaa
|
|
|
R-l-b, nu pirker du til en af mine drømme igen! Den fås for godt 200 usd her og det kunne jo være, at den smuttede uden om told og moms .... Og Raskolnikov! Jeg havde en pro-ject tube riaa på prøve: den lød sgu rigtig godt. Der var pludselig hul igennem! Og en dejlig varm detaljerigdom (jeg er ikke den store beskriver af lyd). Men jeg havde ikke råd til den på det tidspunkt og nøjedes med den 640p Cambridge. Siden har jeg så fundet en brugt LA-audio/Ontech riaa, med to ecc83 rør, som jeg er glad for. Næste gang (snart!) bli'r det Bellarien. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste der afholder mig fra Bellaen er at den kun er MM også skal man have en step up...men det er måske heller ikke et problem. Så skal der bare spares sammen lidt længere...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok ikke logefrem det vildeste HighEnd, men jeg kan da sige et par positive ord om Project PhonoBox II - har den selv og har benyttet den med Ortofon OM 30 (super?) og Rega Elys og et par andre MM'ere i denne prisklasse og det gør den helt fint.
Hvis jeg havde helt frit valgt af riaa så ville dte være sjovt at prøve noget som Trichord Dino eller måske noget tiny tube - forspændt en god MC og et par vintage stepup spoler 
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
200 USD for en Bellari og 200 USD for et sæt Beyer trafoer det er 2000 kr for en riaa inkl trafo step up ( så kan jeg godt bære hvis der kommer lidt told på :_))
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Godt nok ikke logefrem det vildeste HighEnd, men jeg kan da sige et par positive ord om Project PhonoBox II - har den selv og har benyttet den med Ortofon OM 30 (super?) og Rega Elys og et par andre MM'ere i denne prisklasse og det gør den helt fint.
Hvis jeg havde helt frit valgt af riaa så ville dte være sjovt at prøve noget som Trichord Dino eller måske noget tiny tube - forspændt en god MC og et par vintage stepup spoler 
Mvh. Henrik |
|
|
Der er lige kommet en Trichord Dino til 1600 på KSB __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft Cambridge RIAA, den er glimrende. Jeg har også hørt NADs model. Jeg mener umiddelbart at Cambridgeen er bedre. Det bedste vil være at købe den billige Cambridge, hvis du har en normal MM pickup, (det har langt de fleste), da den dyre også kan tage MC pickupper med low output, og det har du næppe brug for. Jeg vil mene at det er det bedste køb du kan gøre p.t. til den pris. (Lige nu bruger jeg den RIAA der er indbygget i min forstærker) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh, den Bellari, Jeg er ved at varme op til at købe en Bellari, men pt. er der ingen på ebay.uk.co. ØV. Den billigste, som ikke skal hentes i USA (110 V strømforsyning og told/moms), er stadig denne fra tyskland: http://www.audiophile-vinyl.de/product_info.php?cPath=65_67& amp;products_id=6537Jeg har beregnet portoen til 17 €, dvs. samlet næsten 300 €, hvilket skal holdes op i mod knap 2.000 kr. for en USAer inkl. moms/porto/gebyr/told. En fra UK vil nu alligevel koste ca. 170 £ så inden portoen kommer på er man også oppe i mod de 2.000 kr. Tænke, tænke! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fornemmer at du springer på inden længe PQR.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ekstra fed ting ved den bellari er at man får en god hovedtelefon forstærker oven i købet - så kan resten af anlæggget være slukket - vinyl direkte til øret
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er SLET ikke til høretelefoner!  Jeg var så ekstremt heldig at blive tilbudt en NAD af floe helt gratis, så det sagde jeg da mange tak til. Den har jeg lige fået sat til, og er rigtig glad for lyden af mit anlæg nu. Det lyder som noget der er mange klasser dyrere!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:

Det er min næste riaa
|
|
|
Hmm...det er jo ikke sikkert, at lyden er i "Ferrari-klasse" bare fordi farven er appellerende...?? ;-) Hilsen Niels
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan varmt anbefale Cambrige 640 
den er lave rigtigt, og lyder, til prisen, rigtigt godt.
og der kan tweaks osv
og et par gode review har den også
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearaudio har en fornuftig lille een til ca. en tusse (mm/MC)
http://www.clearaudio.de/
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler også en billig RIAA til min pladespiller.
Så hvis der er en der kan undvære en RIAA meget billigt, må de endelig skrive en besked til mig  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |