Forfatter |
|
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej analogfolk
jeg går og overvejer om jeg skal have mig en pladespiller for at få det prøvet af. jeg har ingen erfaring og starter helt fra bunden af. forstår dog godt konceptet og principperne bag det analoge signal osv.
som nævnt i overskriften er mine midler ret begrænsede, så det bliver i den helt billige ende af pladespillere. jeg skal også have investeret i en riaa forstærker, med mindre pladespilleren har en indbygget.
mit anlæg kan i se nedenfor.
de billigste jeg har fundet er i hfk, men er de overhovedet noget værd mon?
min lokale hifipusher (topsound) sælger både rega og project.
i må også meget gerne linke til gamle tråde, hvis de er relevante.
mvh
p.s. kender i eventuelt til et diy riaa forstærker kit? __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en Project Debut III. Ny ca. 2000.- Mon ikk du kan finde en brugt her på ksb til 1000.- ca.
Jeg har selv en på "prøve" for tiden med en grado silver PU, og syns den spiller godt til den pris __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit forslag er en Rega P2/3 med en Elys II pu og en Rega Phono, hvis budgettet strækker. Mest lyd, holdbarhed og gennemtænkning for pengene. Det virker bare og bliver ved med det.
Evt, brugt pladespiller og RIAA, men ny pu. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
vibe Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
stopper de nævnte afspillere automatisk når pladen er færdig? ved godt automatik ofte går ud over lyd pr skilling forholdet, men det ville være en rar feature at få med i købet.
jeg er jo trods alt ret forvendt med cd'ernes brugervenlighed.
og tak for jeres hurtige forslag. __________________ setup:
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt Dual 505 eller større feks 1219, 1229, 701 osv, men IKKE dem med ULM arme. Fåes fra en plov igod stand. Armene er MEGET bedre end Rega. Som phono del vil jeg foreslå Cambridge 640 som spiller særdeles godt til pengene (brugt ca 5-600,-). En shure M75 ej/d mk2 med ny SAS nål fra Jico i Japan koster usd 110,- og er alle pengene værd.
mvh
< =text/>
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør den ikke på Rega, men der kunne engang fås en dims der løftede pu'en. Jeg ved ikke om dimsen findes mere.
Hvis du gerne vil have automatk der duer og ikke har uheldige mekaniske bivirkninger, bør du kigge efter en brugt Denon DP 47 F, og montere en ny pu.
En Vincent RIAA er også et godt og billigt alternativ, som kan køre med både MM og MC pu. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal se efter noget brugt, Thorens eller Lenco. Du får meget mere får penge den vej og så bliver du heller ikke afskræmt af lyden som nye budget afspillere laver, da det virkelig ikke har særlig meget med den dejlige vinyl lyd at gøre (imo). Medmindre det absolut skal være nyt, så vil jeg anbefale at gå noget op i prisen. Nu er der sikkert en masse flamere på vej, men grunden til jeg anbefaler brugt er, at hvis du nu (af en aller anden mærkelig grund) ikke synes om vinylens verden, så er der meget større gensalgsværdi i de gamle travere end der er i de nye entry modeller, fra f.eks. Project og Rega. En lille tur til det lokale loppemarkede kan ende med konge ploven for under 2-300 kroner og så er der jo masser af penge til PU og Riaa.. og plader  Mvh. stineamalie
|
Til top |
|
|
vibe Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
stineamalie skrev:
Jeg synes du skal se efter noget brugt, Thorens eller Lenco. Du får meget mere får penge den vej og så bliver du heller ikke afskræmt af lyden som nye budget afspillere laver, da det virkelig ikke har særlig meget med den dejlige vinyl lyd at gøre (imo).
Medmindre det absolut skal være nyt, så vil jeg anbefale at gå noget op i prisen. Nu er der sikkert en masse flamere på vej, men grunden til jeg anbefaler brugt er, at hvis du nu (af en aller anden mærkelig grund) ikke synes om vinylens verden, så er der meget større gensalgsværdi i de gamle travere end der er i de nye entry modeller, fra f.eks. Project og Rega. En lille tur til det lokale loppemarkede kan ende med konge ploven for under 2-300 kroner og så er der jo masser af penge til PU og Riaa.. og plader
Mvh. stineamalie
|
|
|
som udgangspunkt har jeg intet imod at købe brugt, men har som sagt ingen idé om hvad jeg skal gå efter.
hvis jeg køber noget brugt, skulle jeg jo netop gerne have mulighed for at opgradere den. har tillid til min hifipusher på det område, men vil nødig ende med en maskine hvor de nye pu'er ikke passer til eller noget lignende.
__________________ setup:
|
Til top |
|
|
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen personligt er jeg utrolig glad for Thorsens 300 serie. Og du skal endelig ikke være bange for missmatch mht. opgradering af PU og arm, da pladespillere nok er den musikmedie afspiller man kan pimpe mest. Bare se på alle de tweaks og ombygninger der lavet herinde.
Mvh. stineamalie
|
Til top |
|
|