| Forfatter |
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle...  Jeg har i et stykke tid ledt efter en god pladespiller, og har kigget på modeller i omegnen af 10.000 Kr. For de 10K (cirka) skal der købes dæk+arm+pick-up. Senere skal der investeres i en RIAA (min forstærker har RIAA indbygget)... Næste skridt bliver at tweake den, så arm og pick-up skal skiftes så den kommer til at synge. Dvs. at værket/dæket skal være af en hvis kvalitet -som udgangspunkt. Jeg har kigget på Rega P5 (P7), Pro-Ject (RPM 6, Perspective), Thorens (TD800 m. Rega 300 arm) og The Funk Firm. Jeg har, af pris og "dovenskab samt uvidenhed", hældt mest til Rega. Eller måske project da de også skulle være lige til at gå til. Men nu ser jeg så dette tilbud fra Artsound; http://www.artsound.dk/224-235-michell_engineering.htmGrundet den lave pris, og den ros jeg har hørt Michells pladespillere har fået, så kunne jeg være lidt fristet til at hoppe på det tilbud! Men er det et godt tilbud? Er det en god 1. gangskøber (ikke helt ejer, har haft en før), som man vil kunne bygge videre på? Eller skal jeg vælge nogle af de andre jeg har kigget/lyttet på? Et andet dilemma, jeg kan jo ikke komme til at høre den da forhandleren ligger i Viborg, og det er jo lidt skidt - men ville meget gerne høre hvis nogle havde nogle gode anbefalinger!  På forhånd mange tak!  Mange venlige hilsener Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nu på 20 år en Michell GyroDec m. SME309 arm og MC30 Supreme. Det er et ufatteligt stabilt værk (ingen spåndplader etc...) og så vidt jeg kan forstå er der ogaå mulighed for en voldsom opgradering.
Jeg ahr skumlet lidt over Gyro Pedersen, men har endnu ikke opgraderet. Op mod en rega, som er en rigtig god maskine, er der lidt mere fasthed og impulsvillighed (min hiofi kompis har en rega m AC-3 på, så vi har ofte duelleret).
Du kan roligt købe Michell grammofoner. 
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming, Det var da rart at høre!  Det er nemlig bl.a. også pga. mulighederne for opgraderinger at jeg har kigget på den, og så skulle den være meget neutral som standart - hvilket _forhåbentlig_ gør den bedre at tweake!? Men er den svær at sætte op og vedligeholde? Er der megen justering osv. For er jo "ny i faget" så skulle nødig brække halsen ved første forsøg... Mange hilsener Simon
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du først trimmet den ind, dvs de 3 ben og fjedre tårne er justeret ind (efter et lille vaterpas) så er der ingen grund til at skrue mere der. Min er med klar acryl hvor tallerken m. leje hviler i fjedre (fra de 3 ben).
Jeg tænkte netop, for 20 år siden, at jeg ville have et set-up jeg ikke skulle skifte (når jeg med tiden fik hus og alt det der....)
Min SME309 arm er et stykke finmekanik der kan trimmes efter alle kunstens regler men er den hjemme behøver du heller ej at skrue på den...
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver jo bedre og bedre...  Jeg havde "kun" tænkt mig at starte med SE modellen, den uden akryl plinth, den må komme til senere. Ligeledes havde jeg tænkt mig at starte med en Rega 300 arm, for at holde det simpelt, let og neutralt. Så kan der altid skiftes ud og tweakes på div. dele! Men det er netop den tanke, et set-up i mange år uden at gå i opgraderings-tanker hele tiden. Så det lyder jo ikke helt ringe! Venligst Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gyro SE med RB300 er et sikkert og godt valg. Du kan oppgradere til Origin Live, Mørch eller SME arm ved senere anledning (full Gyrodeck er nok ingen lydmessig oppgradering vil jeg tro). Videre kan du oppgradere til Orbe-platter og ekstern strømforsyning (lik den som følger Orbe). Her er veiene og valgene mange.
Jeg hadde en Orbe SE en gang i tiden med Mørch DP-6, grei spiller.
Ellers har jeg hatt en Project Perspective som du også spør om, utrolig mye for pengene, skjønt Gyro er og blir et ikon.
Kan anbefale Gert Pedersens armboard, det er billig, virkningsfullt og "retrofittable".
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fosse, Det lyder godt...!! Det lader til at Michell GyroDec er et godt bud på en afspiller, en afspiller som kan tweakes og som jeg kan have glæde af i mange år!  Med venlig hilsen Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du garantert. Lær deg hvordan du justerer fjærene og jobb med underlaget. Michell liker (etter mitt skjønn) ikke hardt underlag. Tre er fint.
|
| Til top |
|
| |