Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Technics SL-1100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Et indlæg der hører til både her og under vintage - men teknik for lov at vinde over alder:

Nyeste familiemedlem er kommet billeder fra nettet - udskifteligt armboard - plads til 12" arm - kæmpe skrummel - fed pladespiller

Andre 1100 entusiaster herinde??

http://digilander.libero.it/bellocaddo/turntables/technics_sl1100.jpg


SL-1100の画像



リアパネル 別売りオプション




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1741
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

aaaayyyy altså dejligt at se....sådan en købte jeg af ny i 1974...3775,- +pick-up og solgte min b&o beogram 4000 til en ven...en veninde købte den ved mig og har den endnu...men kvinder skider på om det blir ridset sådan noget....men ak hvor man tænker tilbage når man ser de billeder...

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Den er faktsk hæderlig - jeg har længe gerne ville lave min plinth færdig til min garrard 301 - den fik aldrig den finish den skulle have og jeg vil også gerne have sat rca stik i bunden af min SME 3012 - og nu har jeg endelig fundet en pladespiller som spiller godt nok til at være vikar for Garrard'en - det er forresten en ret god arm der sidder på technics sl-1100 - lidt spacet at se på men helt fint og den kunne godt tumle min denon 103 - selvom jeg kommer til at kører med denon 110 mens SME'en bliver renoveret - så er der mere at glæde sig til når graarden er blevet færdig.




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

aaaayyyy altså dejligt at se....sådan en købte jeg af ny i 1974...3775,- +pick-up og solgte min b&o beogram 4000 til en ven...en veninde købte den ved mig og har den endnu...men kvinder skider på om det blir ridset sådan noget....men ak hvor man tænker tilbage når man ser de billeder...

mvh velkommen



3775 i 1974 kr. svarer ca. til 22.000 nutidskroner - det må have været en dyr model dengang


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

 

   Hej.

   Sjovt sammenfald, har lige fået den Technics SL 1100, som jeg købte sammen med

   min bror i 1974 ( for surt optjente penge i sommerferien    : )   ).

   Han har ikke brugt den i mange år, efter at han overtog den.

   Så efter 20 år i Sverige er den tilbage hos mig og her bliver den.

   " Herligt Stykke Mekanik "

 

   Mvh.

  



__________________
VINYL ... For the Joy of Music !
Til top Vis Audio-Kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio-Kjaer Besøg Audio-Kjaer's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Den er ret godt opbygget og armen er fremragende - jeg har overvejet at dæmpe armboardet nedefra med noget blygumm eller mastik - benene er ogå lidt pjevsede - men resten er sku kram og den har en vis dominator effekt - size matters

anyway velkommen hjem fra svensker exil - lad os høre hvordan den spiller når den er kommet op a køre med en god pickup


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes