Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladehylstre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Som nyslået vinylentusiast, vokser min samling jo stille og roligt. Mange af mine plader er arvegods, som jeg har nasset til mig, men jeg har også flere og flere nye. Det jeg gerne vil vide er, om beskyttelsen i det almindelige pap er god nok? Jeg har lagt mærke til, at Eric Clapton unplugged og War of the worlds fra 70erne er i en slags tynde "papirkondomer" om man vil.  - Det er de nye plader ikke! Betyder det noget? Vil jo gerne ha' mine nye plader skal holde længe, og beskytte de gamle bedst muligt så de ikke får flere skavanker.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

Det betyder en hel del. Papir kan efterlade skidt/fibre på pladerne og hårdt pap kan decideret ridse pladen når den bliver taget ud eller sat ind i lommen. Køb en ordentlig stak "inner sleeves" som det vist nok kaldes - så er du på den sikre side. Du kan vist nok bestille dem online på imusic.dk eller lign - de koster typisk 3 kr. pr. stk.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Og er det ikke rigtigt, at plast inner sleeves er fy?
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

sjeffe skrev:
Og er det ikke rigtigt, at plast inner sleeves er fy?

Det kommer an på hvad du mener med plast. Der er "plast " i alle antistat-covers som fx Nagaokas. Jeg har skrevet lidt om emnet på min blog (som desværre ikke bliver opdateret i tiden)...

 



__________________
System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
Til top Vis mirland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mirland Besøg mirland's Websted
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger ganske almindelige inner sleeves der består af fint papir med et tyndt lag plastic indeni - og de fungerer fint - tydeligvis bedre end ren papir og pap. Jeg forstår ikke hvorfor der skulle være noget galt med det?

__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for det!  Så vil jeg prøve at finde mig nogle fornuftige af slagen.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

pvh1987 skrev:
Jeg bruger ganske almindelige inner sleeves der består af fint papir med et tyndt lag plastic indeni - og de fungerer fint - tydeligvis bedre end ren papir og pap. Jeg forstår ikke hvorfor der skulle være noget galt med det?


Jeg har brugt denne type covers de sidste 30 år på tusinder af LP'er. De virker fint, og jeg tager den dag i dag plader frem, som er 25 år gamle, og hvor vinylen stadig er i "mint" kvalitet, og lyd kvaliteten er uden støj.
Jeg vil i denne forbindelse næve, at det er vigtigt at få pladen tilbage i coveret straks når afspilningen er afsluttet, sådan en vinylskive suge støv til sig :-)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
pvh1987 skrev:
Jeg bruger ganske almindelige inner sleeves der består af fint papir med et tyndt lag plastic indeni - og de fungerer fint - tydeligvis bedre end ren papir og pap. Jeg forstår ikke hvorfor der skulle være noget galt med det?


Jeg har brugt denne type covers de sidste 30 år på tusinder af LP'er. De virker fint, og jeg tager den dag i dag plader frem, som er 25 år gamle, og hvor vinylen stadig er i "mint" kvalitet, og lyd kvaliteten er uden støj.
Jeg vil i denne forbindelse næve, at det er vigtigt at få pladen tilbage i coveret straks når afspilningen er afsluttet, sådan en vinylskive suge støv til sig :-)

Ja jeg har mine problemer med støv!

Hvor købte du dine covers?

"Can't get no sleeves for my records" som Mark Knopfler synger i One World.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Ja jeg har mine problemer med støv!

Hvor købte du dine covers?

"Can't get no sleeves for my records" som Mark Knopfler synger i One World.



Ja, se det er jo nogle år siden - dengang havde enhver velassorteret LP pusher jo sådan nogle - men på et tidspunkt i sidste årtusinde, solgte den lokale de sidste ud, så dem købte jeg og har stadig lidt på lager

Jeg kan forøvrigt også anbefale, at få nogle plastic covers til selve omslaget, så holder omslagene sig også pæne og nye - jeg ved godt det ikke betyder noget for lydkvaliteten (eller det gør det måske, i denne tråd er der jo plads til alle okulte forslag og meninger).

Jeg lavede lige en hurtig research, og fandt følgende: http://www.finpo.dk/side01A.html og som jeg kan vurdere det, er priserne også OK. Bemærk også, at finpo.dk har et ganske fint udvalg i vinyl plader.

Du kan sende linket videre til Mark Knopfler, help@markknopfler.com, så kan han jo lave en ny strofe: "I've got sleeves for my records"


EDIT: Forøvrigt bor finpo.dk kun et togstop fra dig, så kan du spare forsendelse og forudbetaling
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg købte nogle i Accord for nylig
Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg
 
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

volleborg skrev:
Jeg købte nogle i Accord for nylig

Hvad måtte du slippe ?



__________________
Where the devil is Greendale ?
Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg købte plastik-omslag i går... 3kr stykket(150kr for 50 stk.) hos Moby Disc i Odense...

Meget billigere kan det vel ikke gøres.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

alpape skrev:

volleborg skrev:
Jeg købte nogle i Accord for nylig

Hvad måtte du slippe ?

Det kan jeg desværre ikke huske

Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har før købt ham her: http://www.finpo.dk/

Afhentede hos ham, så jeg ved ikke hvad fragten ville være.

 

mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg har før købt ham her: http://www.finpo.dk/

Afhentede hos ham, så jeg ved ikke hvad fragten ville være.

 

mvh Præsten



Ja, Post danmark må leve godt af net-handel.
Men bor man lige i nabolaget som både du og BjarkeHedegaard, så man selv kan afhente, så er hans priser lidt under butikspriserne.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Geneva
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv k�bt stort ind p� den tyske ebay for en billig penge... med porto fik jeg b�de inner-sleeves og ydre til under 1,50 kr. stk... men så købte jeg også flere hundrede af gangen. Det tyske ord er innenh�llen og h�llen.
Til top Vis Geneva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geneva
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg har før købt ham her: http://www.finpo.dk/

Afhentede hos ham, så jeg ved ikke hvad fragten ville være.

 

mvh Præsten

Nogen der har købt plader hos finpo - kan man stole på kvaliteten ?

Andre gode links til seriøse LP-sælgere på nettet ?

 

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Jeg lavede lige en hurtig research, og fandt følgende: http://www.finpo.dk/side01A.html og som jeg kan vurdere det, er priserne også OK. Bemærk også, at finpo.dk har et ganske fint udvalg i vinyl plader.

Du kan sende linket videre til Mark Knopfler, help@markknopfler.com, så kan han jo lave en ny strofe: "I've got sleeves for my records"


EDIT: Forøvrigt bor finpo.dk kun et togstop fra dig, så kan du spare forsendelse og forudbetaling

Tak for rådet og rofl!



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Geneva
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg har før købt ham her: http://www.finpo.dk/

Afhentede hos ham, så jeg ved ikke hvad fragten ville være.



Kæft, det er dyrt...
Til top Vis Geneva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geneva
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

jeg mener High End Sound er væsentligt billigere med plastforede innersleeves

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes