| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg har købt min første pladespiller!  Det blev en Fons International Mk 1 med Sme 3009 - årgang 1978  Jeg er virkelig startet fra bunden! Så jeg har brug for noget hjælp til at få gang i spillen  Jeg fik at vide af sælger at denne del skulle udskiftes:  Er det nålen det hedder eller diamanten? Nålen er kun det yderste ikke?.. Kan se at der vist engang har siddet en børste på...ret sjovt fra en forhandler side:   Her kalder de det "Stylus": Stylus for 681 EEE MKIII CartridgeHvad er så stylus oversat til dansk pladespiller-sprog? og Cartridge? - Det er meget basic det her   Og så lige nogle flere billeder:   Og så skal jeg også have en Riaa/phono pre amp/mm/mc???.... hvad er det egentligt jeg skal have  haha  ...der er noget med at det enten er en mm eller en mc man skal have, og er de begge det samme som en riaa  Den skal spille sammen med Audio Note AN-K og Sugden Audition T forstærker, hvis det skulle have nogen betydning for valg af Riaa(eller hvad det nu var  ) Hilsen Peter - Fortsat god onsdag
|