Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Lenco L75- afkobling ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hey der.

ar lige skaffet mig en Lenco L75, WOW, Sikke en spille , og da jeg ikke kan finde det på lincoLovers må jeg jo spørge her;

Har naturligvis fjernet de 2 transport skuger, men det virker som om at det hele stadivæg 'svinger sammen' altså plinten og værket ?? skulle det ikke sådan at de bevæger sig uafhængigt af hinanden ? da det jo er umuligt at gå væk fra den, uden at det hele hopper, når pladen er på og spiller...
er der en anden hemlig skruge jeg skal fjerne ???

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Nej, det er normalt at armen svinger sammen med værket.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Du skal fjerne 4 fjedre fra værket. Hvis det er en trækasse du har fået fat i står der en træplade nederst, hvorpå kassen med værket hviler. Er det en plastik kasse er det kun værket som hænger på fjedre.

Det nemmeste for dig er hvis det er en trækasse, så kan man bare fjerne bundpladen med fjedrene.

Fjedrene er skruet ind i undersiden af metalpladen. Du kan nogenlunde regne ud placeringen ud fra de fire vingemøtrikker her, de bruger nemlig de gamle fjedre påskruning dimser til at spænde plinthen fast med. (Der mangler en vingemøtrik på den nederst til højre)

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hvis du har Lenco,en i en original kasse skal den på en hylde på væggen - og helst fores med så meget mastic og blygummi som muligt

Det er dog oftest meget nemmere at købe en stak på 5-7 stk 22 mm birke-xfinerbplader - ca 40 x 50 eller større hvis du på sigt vil have en 12" arm - skære huller (søg efter Lenco Heaven nu Lenco-lovers er lukket) med stik sav til værk og motor etc . og lim skidtet sammen

armen kan du hvis du vil beholde den få nye V-block til hos svelander i sverige som også har en vejledning til hvordan du bytter dem ud - jeg tror han tager 60 kr. for et sæt - andre laver dem selv af viskelæder - jeg vil dog anbefale svelanders udgave så ved du at det passer - en Lencoarm er det svage punkt på L75 men den bliver markant bedre af ny V-block

god fornøjelse og tillykke med din L75 - den bedste vej til billig og overraskende god vinyllyd

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Ja det er sgu ærgerligt med Lenco-Lovers' død.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Tak for svarne, så må jeg jo kigge på det, og armen er noget sølle og den er så orginal at den er med DIN stik , det skal nok osse fixes, men lige nu er jeg 'høj' på ideen at den er Orginal. (dog med grado Black pu)

Og det er med trækasse, tænkte om nogle 'fødder' af en art ville være en løsning, da den helst ikke skal op på vægen, men har naturligvis tænkt på det.

Og så må jeg jo lige chekke Lenco Heaven, for damm den gør det godt af en fætter på 35 år, fast og precis, og meget anderledes end min Project 6.1 SB med IQ2 pu som 'naturligvis' er bedre hele vejen, lige pånær dynamiken, for så skal der stampes i gulvet til musikken, og det dutter jo ik når det hele hopper...

Art Gallery at
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

god forn�jelse og tillykke med din L75 - den bedste vej til billig og overraskende god vinyllyd

Nemlig, så næste spørgsmål er så om du har haft en lenco på din belline riaa (eller hvordan det nu staves) for jeg tror nemlig at det ville være et godt par ?

Art Gallery at

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Bellari's Riaa er efter min bedste overbevisning fremragende til prisen - dog har den bedst af at f� en ordentlig str�mforsyning frem for den lille der f�lger med - men s�dan er det jo med de fleste eksterne str�mforsyninger.

Jeg har h�rt en af mine Lenco L75 med en DL110 PU (hight utput mc) og med en Ortofon OM30 sammen med Bellari og Quad 33- 030 og rogers HT det var herligt

Den L75 jeg lejer med lige nu er en helt uden kasse - sv�vende metal topplade med alt motorv�r frit neden under - jeg havde s�dan en i starten af 80erne - p� 4 st�l ben og audiotechnica d�mpef�dder - det var fint - men n�r jeg f�r tid skal den have en god plinth

Jeg har stadig libellen men f�dderne der var h�jdejusterbare er g�et tabt - liges� Lencoen fra den gang - her er et billede fra nettet

AT605 Audio Insulators
AT605 AUDIO INSULATORS
Audio-Technica
1221 Commerce Dr.
Stow, OH 44224
(216) 686-2600
$27.95

Skal du k�re med mm pickupper kan du sagtens bruge en Phonobox II fra project til 600 kr. den er ganske glimrende - vi var heldige at f� Belarien til 1400 (kollektivt indk�b) - den koster vist 1900 nu -

Jumon Audio s�lger en vp 530 - det er den samme bellari som vore men med USB udgang s� man kan overspille plader til PC - den tager han 2000 for -men den er ikke postkasser�d men gr�hvid

N�r vi n�rmer os 2000 kr. er der mange gode Riaa- flere som jeg ikke har h�rt derfor kan jeg ikke l�gge hovedet p� blokken og sige Nellarien er den bedste - men jeg kan sige at jeg og flere andre der har k�bt den er Meget glade for den

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

V blokkene plejer at være i stykker. Mine er erstattet af nogle stykke filet messing i stedet for.

Se hvordan man skifter dem her: http://www.btinternet.com/~a.d.richarson/hifi/lenco/lenco_vb locks.html

Armrøret er nogenlunde let at udskifte med f.eks et kulfiberrør, hvis man have mulighed for mere almindelige pickupper, men man kan også sagtens bruge den gamle arm med en egnet pickup f.eks. en Denon DL110. Et af tricksene der, er at fastlime den del kontravægten hænger på med resten af armen, så den ikke "wobbler".

Gider man ikke selv skærearbejde, kan man få diverse kasser fra Tyskland, her 6 stykker træ lige til at samle:

http://www.ebelholztechnik.de/shop/product_info.php/info/p79 _Lenco-L75-L78-MPX-Zargenbausatz.html

Der er mange muligheder...............
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan se, at du virker glad for spillen.

Takker for byttehandlen jeg er ligeså glad.

Jeg håber, at du får glæde af den. Jeg fik aldrig taget mig sammen til at lave en mod. på den.

Venligst Jesper

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

hvad fik Jesper mon i bytte for L75eren?

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jammen Jammen, lige nu er er dejlig måløs over hvilke mulighederder er med en Linko , så skriver noget fornuftig når jeg kan få luft igen, og Jesper fik  en Fatman tube amp (en lille) og tak til dig jesper, håber ikke den bankede din 'Kineser' , og jeg og Lincoen skal nok finde ud af det sammen.

Bruger Audio Note Riaa nu, men den skal have sig egen, og helst i RØD.

Art Gallery at

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.

Ja jeg håber ikke, at jeg fik talt dig et 'øre af' med prøv alligevel eBay en dag. Det er sjovt og kan

være billigt, hvis du er heldig.

Har lavet en anden tråd med den der Fatman. Den er godtnok utrolig og jeg er meget glad for

den. Især efter rørskift. Jeg har ikke haft den adskilt, men undres over den megen vellyd den kan

rumme. Der er en utrolig luft og gennemsigtighed i lydbilledet, som virker urealistisk størelsen

taget i betragning. Jeg er blevet stor rørtilhænger nu og især mellemtonen i de der rørslæder

virker som en beroligene gift for mine øre i denne støjkomprimerede musiske verden.

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en sjov lille fætter, og utroligt hvad der i dag giver vellyd.

Art Gallery at

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes