| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forsøger at få liv i min gamle pladespiller, men mangler info om mine pick ups. Jeg har en Ortofon Concorde 10 og en Ortofon SMA 8. Er det MM eller MC (højt eller lavt output?) typer?
Den forforstærker (Terratec) som jeg netop har købt understøtter ikke MC (lavt output) typer og jeg kan ikke umiddelbart prøve det af, da pladespilleren behøver en ny rem (konstateret efter 15 års stilstand) og der går en uges tid førend den er fremme.
Hvilken af de to pick ups (hvis nogle?) kan anbefales, når jeg vil overføre min LP samling (blandet pop) til PC via min nye forforstærker?
Beklager hvis sprørgsmålene er banale, men min HiFi viden har stået på stand by de sidste min. 15 år, men er nu ved at blive genoplivet!
mvh
Jesper
|