Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pickup nål til Technics 1210 - IKKE DJ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg står i den situation at min far har købt en Technics 1210 for nogen tid siden. Nålen er røget sig en tur, og nu har han føs'da', så en ny nål ville være et godt bud til en gave.

Min far er naturligvis ikke DJ, og jeg er ikke sikker på en 1210'er lige var det bedste køb for ham, men han spurgte naturligvis ikke først. :(

Derfor er situationen den at vi skal bruge en pickup nål til en Technics 1210, som bruges til musik. Han er ikke den store hifi-nørd - han vil gerne have udemærket udstyr men han er ikke typen der smider flere tusinde efter nyt grej, og hans hørelse er ikke hvad den har været.

Han har en masse godt vinyl han gerne vil høre, blandt andet en masse originale beatles singles osv, så vi så jo gerne at udstyret skånede musikken.

Prislejet skulle gerne være mellem 4-800,- men vi er interesseret i bang-for-the-buck.

Gode forslag?

Kristian


__________________
visit wireframed
Mit setup
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

I det prisleje tror jeg ikke der er nogen reelle konkurenter til Denon DL-110, som koster 799 i Hifiklubben. Jeg bruger den selv på min 1210'er, og er virkelig imponeret over hvor god lyd den har til den forholdsvis lave pris. 

Se mere her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/d enon_dl-110_pick-up.htm



__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Enig.

__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Min far er naturligvis ikke DJ, og jeg er ikke sikker på en 1210'er lige var det bedste køb for ham, men han spurgte naturligvis ikke først. :(
Technics SL1210 (i mit tilfælde mkII) er efter min mening en sørgeligt overset pladespiller i hifi-kredse - fordi den primært sælges til DJ's, og den har et lidt "industrielt" design, er der mange der afskriver den på forhånd.

Jeg har haft min siden sidst i 80'erne (da jeg DJ'ede en del i weekends... ) men selv om jeg nu "bare" hyggelytter vinyl, så er det den der med tiden har vundet pladsen i reolen over både en Project og en Rega. Med en god pickup er 1210 IMO lige så god eller endda bedre end de andre - både hvad angår lydkvalitet, men også fordi man pga dens dæmpning kan spille væsentligt højere end de fleste "normale" pladespillere, uden at risikere feedback mellem højttalere og pladespiller, uden kreative løsninger som betonfliser, separat vægophæng osv.


__________________
Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg må indrømme jeg også så den lidt som en pladespiller med fokus på robusthed og DJ features (motor med hurtig opstart, direct drive) end lydkvalitet og HiFi. Men det er godt at høre han ikke har været helt galt i byen selvom han ikke lavede forfærdeligt meget research før han lagde pengene. :)

Jeg kigger på Denon DL-110, det lyder som om det er et godt bud. :)

K.


__________________
visit wireframed
Mit setup
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

hej lestat

godt nok ot men fortæl din far at altid skal spille uden låg,det skal helt af da det virker som en stor microfon

i vil tydelig kunne høre forskel.iøvrigt mener jeg også at det står i instruktions bogen.

       hilsen carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hej lestat!
Jeg vil anbefale en MM i høj kvalitet og her tænker jeg specielt på brugt hus og ny ORIGINAL nål.
ADC lavede fremragende pu i din ønskede prisklasse. Jeg købte et brugt ADC XT2 hus og magnesium hoved på fleabay for CND 23,- og en original ADC XT2 nål for USD 29,95 (XT4 nude aliptic koster 95,-= forbedring?). Spiller helt forrygende godt på en Technics SL-M1 (store broder til 1210).
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes