Forfatter |
|
Chalf Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har en Technics SL-5(fuldautomatisk) pladespiller og det er sådan at stylussen er knækket af ved et uheld. Tonearmen sidder fast i låget, hvilket gør det en anelse mere kompliceret. Jeg ville gerne høre om det muligt at få en ny, eller skal man have en helt ny tonearm? Hvis det skulle ske, er det så egentligt ikke billigere bare at købe en ny i den første og bedste hi-fi-butik? og hvis jeg skulle købe en ny - er der så nogen der ville blive glade for at få en gammel pladespiller donneret - jeg tænker mht til dele og andet? Nu da jeg endelig har fået sat et stereoanlæg op, ville det være rart at jeg også kunne høre mine plader. :-) Mvh Charlotte
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm er det selve nålefanen der er brækket af pu'en, eller er hele hovedet faldet af? Ny nål kan godt skaffes men nok ikke lige i dk, men i udlandet sælges de... Er nålefanen revet af så er der nok ikke smart at købe en ny nål, da man jo for det meste gør det hvis den er slidt op, selve pu'ens andre dele har højest sandsynlig også taget skade.. Lpgear
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics SL-5 bruger en t4p fatning.
På min SL-10 er det ret nemt at afmontere selv pickuppen, som sidder yderst og er fastspændt med en lille skrue.
Det burde være en smal sag at skifte pickuppen, og jeg ser bestemt ingen grund til at rode med selv tonearmen.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
en nåleforpart koster 14 dollar på ebay sendt fra United Kingdom (dvs ingen told og besvær - kort leverings tid) du kan sikkert også få den på tyske websites - går det helt galt så send en PM - jeg tror jeg har en gl. SL5 i rød ståedne et eller andet sted på lageret Du kan nuk ikke få ny tonearm til en SL5 da den er udgået for mange år siden - hører du mange plader ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Technics SL-5 bruger en t4p fatning.
På min SL-10 er det ret nemt at afmontere selv pickuppen, som sidder yderst og er fastspændt med en lille skrue.
Det burde være en smal sag at skifte pickuppen, og jeg ser bestemt ingen grund til at rode med selv tonearmen.
|
|
|
Så kan hun jo vælge mellem disse: LPgearOrtofon bla burde kunne findes her i dk, og med de skrue system så burde det være nemt som du skriver, man skal bare være opmærksom på at armen ikke er skæv ligeså.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Charlotte,
Hvad er dit evt. budget til en ny pickup?
|
Til top |
|
|
Chalf Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen er også lidt den, at jeg spiller mange plader, men en SL-5 er ikke helt glad for at spille 10"ers og sommetider 7"ersplader. Den betragter oftest 10"ernes som 7"ers. Det er noget frustrerende.
Men det vil sikkert ikke hjælpe det store ved det problem at skifte pickuppen.
|
Til top |
|
|
Chalf Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Charlotte,
Hvad er dit evt. budget til en ny pickup?
|
|
|
Jeg burde have råd, men ligeså meget råd til en ny pladespiller, der er semiautomatisk i stedet for fuldautomatisk.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Tja, Jeg har en stanton L737-S liggende, som jeg sjældent bruger - den skal ikke koste dig meget og jeg sætter den gerne på for dig. Den løser jo nok kun det ene af dine problemer, så du må se at bestemme dig
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu da sl-5'eren volder dig lidt trælse småproblemer, så kunne du også overveje at købe en ny. skal det bare være billigt, så er
der denne her, en af mine kamerater har den og han er vist meget glad for den.
Men der er naturligvis mange der er meget bedre for kun lidt flere penge.
Ellers er det et meget fint tilbud Truthspinner har givet dig :) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Chalf Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Nu da sl-5'eren volder dig lidt trælse småproblemer, så kunne du også overveje at købe en ny. skal det bare være billigt, så er der denne her, en af mine kamerater har den og han er vist meget glad for den.
Men der er naturligvis mange der er meget bedre for kun lidt flere penge. |
|
|
Hvilken "denne her"? :) Jeg tænker på at købe en ny - måske en Pro-Ject debut III - den er heller ikke så forfærdeligt dyr - kan man finde en bedre i samme prisklasse?
Men tusind tak for tilbuddet, TruthSpinner.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 25 August 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chalf skrev:
LouBP skrev:
Nu da sl-5'eren volder dig lidt trælse småproblemer, så kunne du også overveje at købe en
ny. skal det bare være billigt, så er der denne her, en af mine kamerater har den og han er vist meget glad for den. Men der er
naturligvis mange der er meget bedre for kun lidt flere penge. |
|
|
Hvilken "denne her"? :)Jeg tænker på at købe en ny - måske en Pro-Ject debut III - den er heller ikke så forfærdeligt dyr -
kan man finde en bedre i samme prisklasse?
Men tusind tak for tilbuddet, TruthSpinner.
|
|
|
Ups glemte linket. nu er det væk, pyt. hvis du over vejer ny i Projekt prisklassen er der jo også Rega, technics 1210, Thorens
og mange andre, jeg personligt hellere ville ofre penge på en en Debut. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en forkærlighed for Vintage (eller bare gamle) direct drive afspillere.
Dem jeg kender godt er dog alle fuldautomatiske.
Pioneer PL-505 og Technics SL-10 er begge gode pladespillere til en fornuftig brugtpris.
|
Til top |
|
|
Chalf Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ned i en nær hifibutik og snakke med dem - så må jeg lige skrive et par ord bag øret.
Tak for hjælpen, allesammen. :) men TruthSpinner - det kan ske at jeg gerne vil tage imod dit tilbud om pickuppen, hvis det da ikke er alt for dyrt. Det ville være synd at smide den gamle SL-5 ud for det.
|
Til top |
|
|