Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 17:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Lenco L75 + Linn LW spørgsmål. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået et røverkøb ind af døren. En Lenco L75 fra '75 (?)

Den er TOTALT stock, intet er bytte ud overhovedet. Der er ikke pillet ved noget. Og prisen snakker vi ikke om, men kan sige så meget at forsendelsen her i DK var dyrere end selve pladespilleren.  

Nu har jeg så brugt dagen på at skille den fra hinanden for at konstatere stand osv... Og har dermed også brugt en del tid på at læse om den. Og kommet frem til at den er lydløs som bare pokker, og kører i 2 minutter efter at den er slukket (når jeg vel og mærke slår tallerken bremsen fra.)

Men nu kommer mit reele spørgsmål. Hvor for jeg fat i en Linn LW arm? Det er den der anbefales istedet for den originale. Men jeg kan intet finde på nettet eller hos nogen forhandlere.

Det skal siges jeg har ikke haft mulighed for at prøve den endnu, da jeg er på ferie. Men allerede der tror jeg der er et problem. Den pickup der sidder på er ødelagt og skal skiftes. Men jeg kan ikke se mig ud af hvordan jeg skifter pickup i det der store hovede der er på en Lenco.

Håber på nogen brugbare svar. Og god aften.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

vedr. pickup i det originale hoved - der sidder en flytbar plade oppe i hoveder - i den er der gevindhuller med ½ tomme afstand i mellem.  - det er let nok - men du kan ligeså godt nu som senere får skiftet lencos arm ud da den er ringe.

Du kan bruge mange arme - rega - sme - linn etc. men du bliver som regel nød til at lave lidt om på hullet til armen/flytte det

Du kan her http://www.lencoheaven.net/forum/index.php finde rigtig mange info

Du kan få den til at spille godt i den orriginale kasse hvis du dæmper den med bde blygumme og arkyl masse - men himmelsk spiller den nok først når den kommer i en tung plint

vælge du at beholde den original skal du måske overveje at lave et armbord i træ eller dæmpe metallet godt der hvor armen skal sidde for ikke at få rummel i armen fra motor og leje

tilykke med den - jeg har også en enkelt helt original - og en del under forvandling - skulle du miste en fjeder eller lignede må du sige til - jeg har en del stumper

husk at den skal stå på off når den ikke bruges så mellemhjulet ike bliver trykket fladt

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

r-l-b

Godt at se at du nu anbefaler acrylfugemasse for det er nemlig et rigtigt godt dæmpematriale.

Da du nu ikke nåede det på din SL 1100 hvilken pladespiller har du så prøvet det på.?

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes