| Forfatter |
|
hicks2000 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEj Folkens
JEg er på udkig efter en pladespiller til mine gamle vinyl plader. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, hvordan mine kr er bedst givet ud. Jeg er ikke den stooore nørd, og har heller ikke planer om at bruge en større formue.
Pt. har jeg kig på en ny Project III model til ca 2200kr, men også set på at par gamle REGA PLanet i den blå avis til ca 1000kr (ved at denne model er ca 20 år gammel).
Any thoughts or advice??
mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget må den koste? En rega planet er flot, men lydkvalitetsmæssigt er der vist ikke noget at komme efter i forhold til eks. de nyere regaer.
|
| Til top |
|
| |
hicks2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke umiddelbart give mere end de 2200 Project koster. Jeg har en små 100 vinyl LP´ere, men nok kun fra tid til anden jg får lyst til at høre. Derfor må pladespilleren gerne være af en vis kvalitet, men samtidig har jeg ikke behov for high-end.
jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, nogle siger køb Project, andre siger på mange punkter er Project bedre, på andre er den ikke. Så ved sg ikke hvad jeg skal tro...?!?!?!
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hicks2000 skrev:
|
Jeg vil ikke umiddelbart give mere end de 2200 Project koster. Jeg har en små 100 vinyl LP´ere, men nok kun fra tid til anden jg får lyst til at høre. Derfor må pladespilleren gerne være af en vis kvalitet, men samtidig har jeg ikke behov for high-end.
jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, nogle siger køb Project, andre siger på mange punkter er Project bedre, på andre er den ikke. Så ved sg ikke hvad jeg skal tro...?!?!?!
|
|
|
Det er ganske nemt, køb en brugt Luxman pladespiller.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, køb brugt - helt sikkert. Hvilken forstærker skal den spille sammen med. Har din forstærker en riaa?
|
| Til top |
|
| |
hicks2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har en NAD effekt + forforstærker model 214. Ja den bør have riaa, har phono udgang og haft en gammel technics pladespiller før, der dog stod af til sidst...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved sgu heller ikke - markedet er stort i den prisklasse, når vi taler brugt... øb noget enkelt til at begynde med, som ikke så let går i stykker, eks. rega, project el. lign.
|
| Til top |
|
| |
hicks2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt lige indskyde en bemærkning, nu du siger at den rega arm er ok. Dens Anti-skating mekanisme er så vidt jeg
husker et gummibånd der trækkes ved hjælp af den drejefidus. Og det mørner altså godt og grundigt og knækker. Selv om
jeg synes pladespilleren er flot. Så er den ikke værd at ofre en ny arm på. Jeg ville også springe på en af disse.
Micro Seiki
Regga p3 Skal måske have ny rem?
Luxman
Thorens__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Microen er nede i 1000 spir, købkøb
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Microen er nede i 1000 spir, købkøb
|
|
|
Det er jo det jeg sagde, den falder hver dag, foresætter det i samme tempo, så koster kun, 100 kroner om to dage, og dagen
efter får 350 kroner for at hente den
Og der er endda en der vil have 350 $ bare for armen vintage_microseiki_ma303_tonearm/">HER__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
hicks2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha takker for de gode konkrete svar, der er kommet!
Har helt sikkert gjort mig noget klogere og dejligt med konkrete forslag også. Husker også, at da jeg i tidernes morgen begyndte at se på anlæg, at Luxman ofte blev nævnt. Kan også høre lidt på det hele, at ingen rigtig er på et køb af en ny Project?
Må sige Luxman ser nice ud og hvis den er i god stand endnu bedre...
|
| Til top |
|
| |
hicks2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps: bagpå min forstærker sidder der en knap der skifte mellem MM og MC. Jeg kan forstå at det relaterer til pick-up´en ?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hicks2000 skrev:
|
ps: bagpå min forstærker sidder der en knap der skifte mellem MM og MC. Jeg kan forstå at det relaterer til pick-up´en ? |
|
|
Jep - mm til "normale" pickupper, og MC til moving coil typeren (undtagen de såkaldte High Output modeller som Ortofon MC1 turbo og lignende ....
mht valg af grammofon ville jeg kigge på brugtmarkedet, der er mange gode ting uden jeg skal liste dem alle op - men f.eks en Denon DP47 er ikke helt ude i hampen ;) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
hicks2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at luxmanen har en større grad af "lækkerhedsværdi". Men om lydkvaliteten er bedre end en planar 2 ved jeg ikke. En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper". Men lad ikke det stå i vejen for et evt. køb - den kan byttes ud med en anden.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Jeg synes, at luxmanen har en større grad af "lækkerhedsværdi". Men om lydkvaliteten er bedre end en planar 2 ved jeg ikke. En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper". Men lad ikke det stå i vejen for et evt. køb - den kan byttes ud med en anden. |
|
|
Alt andet har større lækkerhedsværdi end REGA og lign. Køb den kun hvis du har gjort op med dig selv at du kan acceptere manuel drift. Min erfaring siger mig at det er så upraktisk at pladespilleren vil blive brugt meget mindre. Køb hellere en technics, Denon eller Thorens. For sidstnævnte skal du passe på at du ikke får en manuel, men en halvautomatisk.
Eksempler på gode køb:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62375236
eller
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62275533
De er måske lidt dyre, men forhandel prisen lidt ned så er det rigtig gode køb. Se om støvlåget er OK, for det kan ikke skaffes mere. Der er også mange halvautomatiske Thorens, der er fine og stabile maskiner.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
bjerager skrev:
| Jeg synes, at luxmanen har en større grad af "lækkerhedsværdi". Men om lydkvaliteten er bedre end en planar 2 ved jeg ikke. En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper". Men lad ikke det stå i vejen for et evt. køb - den kan byttes ud med en anden. |
|
|
Alt andet har større lækkerhedsværdi end REGA og lign. Køb den kun hvis du har gjort op med dig selv at du kan acceptere manuel drift. Min erfaring siger mig at det er så upraktisk at pladespilleren vil blive brugt meget mindre. Køb hellere en technics, Denon eller Thorens. For sidstnævnte skal du passe på at du ikke får en manuel, men en halvautomatisk.
Eksempler på gode køb:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62375236
eller
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62275533
De er måske lidt dyre, men forhandel prisen lidt ned så er det rigtig gode køb. Se om støvlåget er OK, for det kan ikke skaffes mere. Der er også mange halvautomatiske Thorens, der er fine og stabile maskiner.
|
|
|
Den første ville jeg nok holde mig fra. den anden er sikkert et fint køb - man skal bare gøre sig klart at al den automatik koster i forhold til lydkvaliteten. Man må så gøre op med sig selv, hvad man vægter højest. Lad være med at købe en halvautomatisk technics - på nogle af modellerne har automatikken et ry for at gå i stykker.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| En kiseki blue point som sidder på den ene luxman er en af mine "hade pickupper" |
|
|
Sumiko. En Kiseki tror jeg at de fleste af os gerne ville prøve.
|
| Til top |
|
| |