| Forfatter |
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,
Jeg har brug for noget beskyttelse til mine LP pladecovers. Men hvor kan man få nogle i god kvalitet til en rimelig pris. Og hvor kan man få nogle som er tykkere, så de kan rumme dobbelt LP'er. (4-6mm)?
/Proxi
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange år siden, men købte mine i Accord (Lyngby). God rabat ved køb af over 100. Nu kan de vel fås billigt på nettet.
|
| Til top |
|
| |
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber her  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg set lidt på. Men de har bare kun "normal" størrelselommer. __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
| Har jeg set lidt på. Men de har bare kun "normal" størrelselommer. |
|
|
Jeg har også lige handlet hos Protected, fordi jeg fandt dem på eBay - og så var det nemmere at handle direkte fordi jeg skulle have inner sleeves og alt mulig andet også. Og handlen gik smooth, betalt via PayPal, levering i løbet af et par dage.
Deres "LP-Schutzhüllen aus PVC" svarer til det du nok opfatter som normale. "LP-Schutzhüllen aus PE", som endda er noget billigere (10,50 EUR for 100 styk), kan faktisk sagtens rumme en dobbelt-LP af de store. Heri passer både min Thorens 125 års jubilæum (3 plader i 3-fløjet cover) og mange andre. Eneste minus er at de tynde gamle plader er faktisk lidt små i forhold til, så de kan næsten skøjte rundt indeni 
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
spørg gerne "Soundcheck" i Herning. Har ikke lige nummeret, men det kan vel findes.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Proxi skrev:
| Har jeg set lidt på. Men de har bare kun "normal" størrelselommer. |
|
|
Jeg har også lige handlet hos Protected, fordi jeg fandt dem på eBay - og så var det nemmere at handle direkte fordi jeg skulle have inner sleeves og alt mulig andet også. Og handlen gik smooth, betalt via PayPal, levering i løbet af et par dage.
Deres "LP-Schutzhüllen aus PVC" svarer til det du nok opfatter som normale. "LP-Schutzhüllen aus PE", som endda er noget billigere (10,50 EUR for 100 styk), kan faktisk sagtens rumme en dobbelt-LP af de store. Heri passer både min Thorens 125 års jubilæum (3 plader i 3-fløjet cover) og mange andre. Eneste minus er at de tynde gamle plader er faktisk lidt små i forhold til, så de kan næsten skøjte rundt indeni  |
|
|
Nemmerli 
F.eks. er Kate Bush:Aerial en dobbelt heavy vinyl, og coveret er 1cm tykt, og den "smutter" bare i. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
Wymax skrev:
Deres "LP-Schutzhüllen aus PVC" svarer til det du nok opfatter som normale. "LP-Schutzhüllen aus PE", som endda er noget billigere (10,50 EUR for 100 styk), kan faktisk sagtens rumme en dobbelt-LP af de store. Heri passer både min Thorens 125 års jubilæum (3 plader i 3-fløjet cover) og mange andre. Eneste minus er at de tynde gamle plader er faktisk lidt små i forhold til, så de kan næsten skøjte rundt indeni  |
|
|
Nemmerli 
F.eks. er Kate Bush:Aerial en dobbelt heavy vinyl, og coveret er 1cm tykt, og den "smutter" bare i. |
|
|
Nemmerli 
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, må jeg prøve at bestille så.
Søgte lidt herinde på forumet, og kunne se der var en som havde oplevet at PVC lommer ødelagde coveret på hans LP, - at lommerne ødelagde farver osv.
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
| Søgte lidt herinde på forumet, og kunne se der var en som havde oplevet at PVC lommer ødelagde coveret på hans LP, - at lommerne ødelagde farver osv. |
|
|
Det kan ske i fugtige omgivelser, ja - men så var de sikkert blevet skadet uanset. Jeg har i over 20 år haft alle mine plader i enten den "normale" eller den her PVC-model (de seneste 5 år vel), og har ingen problemer.
Jeg kan sende dig et enkelt eksemplar hvis du vil, som vareprøve - send en PB hvis det har interesse.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Jeg kan sende dig et enkelt eksemplar hvis du vil, som vareprøve - send en PB hvis det har interesse. |
|
|
Jeg modtager gerne 100  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
Wymax skrev:
| Jeg kan sende dig et enkelt eksemplar hvis du vil, som vareprøve - send en PB hvis det har interesse. |
|
|
Jeg modtager gerne 100  |
|
|
Du missede hele 3 af de konkrete ting... Svaret var direkte rettet til Proxi (via citat-funktionen), der stod et enkelt eksemplar, og du sendte ikke en PB - hele 3 ting på én gang, det går virkelig ikke 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
[Du missede hele 3 af de konkrete ting... Svaret var direkte rettet til Proxi (via citat-funktionen), der stod et enkelt eksemplar, og du sendte ikke en PB - hele 3 ting på én gang, det går virkelig ikke  |
|
|
3 X ØV  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Det kan ske i fugtige omgivelser, ja - men så var de sikkert blevet skadet uanset. Jeg har i over 20 år haft alle mine plader i enten den "normale" eller den her PVC-model (de seneste 5 år vel), og har ingen problemer.
Jeg kan sende dig et enkelt eksemplar hvis du vil, som vareprøve - send en PB hvis det har interesse. |
|
|
PB er sendt af sted  Men lyder jo godt. Ville være ked af hvis mine plader/covers begyndte at blive grimme osv.  __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
Runkeldunk Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
!S
På rillen.dk kan man købe 7" og 12" trøjer. Og han har de fedeste til gatefolds. Man kan kigge på hele coveret medens det er i. Ring og snak med keld.
runkeldunk
Hvis jeg vidste hvordan man uploader billeder ville jeg vise disse gatefold covers her.
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Runkeldunk skrev:
!S
På rillen.dk kan man købe 7" og 12" trøjer. Og han har de fedeste til gatefolds. Man kan kigge på hele coveret medens det er i. Ring og snak med keld.
runkeldunk
Hvis jeg vidste hvordan man uploader billeder ville jeg vise disse gatefold covers her.
|
|
|
Du kan sende en mail til mig? betabo[snabela]gmail.com  Var i stereostudio, og der havde de nogle plader til salg som lå i nogle lommer jeg gerne vil have fat i. Det var til tykke covers, det mindede om en brevkuvert (bare kvadratisk), altså der var sådan en "flab" som gjorde det lidt sværere for skidt at komme ind + de tunge double/trippelt covers ikke bare sådan lige glider ud. Gav dette mening?  __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Jeg har i over 20 år haft alle mine plader i enten den "normale" eller den her PVC-model (de seneste 5 år vel), og har ingen problemer. |
|
|
Lige en berigtigelse: Det er PE-modellen jeg bruger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Var i stereostudio, og der havde de nogle plader til salg som lå i nogle lommer jeg gerne vil have fat i. Det var til tykke covers, det mindede om en brevkuvert (bare kvadratisk), altså der var sådan en "flab" som gjorde det lidt sværere for skidt at komme ind + de tunge double/trippelt covers ikke bare sådan lige glider ud. Gav dette mening? |
|
|
Det er vist dem der på www.protected.de hedder "LP-Schutzhüllen Verschluss". De er faktisk endnu billigere, kun 8 EUR for 100 stk. Men selve materialet er vist meget tyndt, de vejer kun 6 gram pr. stk., hvor PE-hüllen vejer 30 gram pr. stk. - det fortæller noget om styrke og holdbarhed.
Jeg overvejede dem lige kort - men tror at det vil drille når man skal have pladen ind og ud af lommen, da den altid vil forsøge at lukke sig selv, og der er klister på 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Runkeldunk skrev:
| På rillen.dk kan man købe 7" og 12" trøjer. Og han har de fedeste til gatefolds. Man kan kigge på hele coveret medens det er i. Ring og snak med keld. |
|
|
Jeg har vist en enkelt af de gatefolds, og det er da en lækker sag.
"Problemet" med LP-lommer (og inner sleves) herhjemme er at de er alt for dyre. Det er jo noget med 250-300 kr. for 100 stk. - de billige steder. Her snakker vi 100 LP-lommer for 80 kr.! Ja, det er ikke den samme model som der sælges herhjemme, men det synes jeg faktisk ikke gør noget - de klarer nemlig de store covers meget bedre. Er man perfektionist kan man så have de andre til enkelte plader, da de næsten kan være for små 
Køber man ikke særligt mange plader i løbet af et år er det ikke nogen herregård at købe herhjemme - men jeg når vist igennem en 2-300 stykker, og så er de for dyre herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer der har købt hos protected.de - har i også nogen erfaringer med "LP-Innenhüllen Deluxe" derfra??
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |