Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 11:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pick-up til SME 312 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har skaffet mig en fin SME 312 til mit Lenco L75 projekt. Jeg vil lave en skiffer plinth til L75'erens værk og montere 312'eren på plinten. Det jeg
mangler nu er ideer til pick-up og RIAA. Jeg er frisk på noget moving coil. Budgetet er begrænset så det bliver muligvis noget brugt RIAA med ny
pick-up. Jeg er egenligt mest til at finde en RIAA der kan tage en low-output MC pick-up direkte, altså uden step-up trafoer. Jeg har hørt meget godt
om Zu DL-103 modificerede pick-upper, men passer de til armen? Ideer udebedes.

Mvh
Claus

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 November 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

var det den arm der røg på lauritz idag ? - tillykke - havde overvejet at kæmpe med men var til møde da den sluttede

Der må være data tilgængelige på vinylengine så du kan se hvilken masse armen har - og derfra finde ud af hvilken pu der passer

din c02 har jo indbygget mc indgang så du kan klare dig uden ekstra step up trafo

finder du en high output mc pickup skal du sæte den til mm indgangen på din c02

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har kort hørt en DL103R i den arm. Den lød godt, og den sporede helt afsindigt godt på en testplade. Et godt match, vil jeg
tro. Kan købes i Japan (Ebay) noget billigere end i Europa.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Som RIAA var denne måske værd at overveje http://www.musicdirect.com/product/84138

Michael Fremer har rost den temmelig meget i det nyeste Stereophile.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Men der er vel også en rimelig RIAA i C-02eren.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

riaaen i c02 er ganske glimrende - en er fra den gang det stadig var vigtigt at lave en god riaa i en hifi forforstærker - mener at den har indbyggede trafoer som en del af mc-riaaen

jeg synes det er fedt med et valg af 312 armen - det bliver en mere hightech lenco end de dybt retrofixcerede udegave vi plejer at lave

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Ja RLB, det var godt du var til møde, for det var nemlig den på Lauritz. Jeg så den totalt ved et tilfælde en time før aktionen lukkede. Budene var
lave så jeg vandt på et bud der må siges at være noget af et kup. Jeg er meget glad for at den er i hus. Jeg er fan***e træt af digital lyd. Om C-
02eren har en ordenlig RIAA må jeg vente med at høre. Jeg har prøvet den på mine SL-1210ere med nogle Ortofon Nightclub pickupper, men det
var bestemt ikke overbevisende, men nu er hverken 1210 eller Nightclub pickupperne jo tilnærmelsesvis hi-fi så vi må se.

312erens effektive masse er på 12,0 g, og den kan tage pickupper på mellem 5–14 g skriver de på SME hjemmesiden, så hvilke pick-up data skal
jeg kigge efter? Er det bare kompilancen og pick-uppens vægt? Og hvad skal kompilancen så være for at passe?

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

I øvrigt, hvad siger I til Shelter 501 Mk. II eller Shelter 5000? Og Koetsu Rosewood Signature? ZYX? Dynavector? Ortofon? Ja mulighederne er
mange.

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
I øvrigt, hvad siger I til Shelter 501 Mk. II eller Shelter 5000? Og Koetsu Rosewood Signature? ZYX? Dynavector? Ortofon? Ja mulighederne er
mange.

Hej

Hvis det er en SME 312 og ikke en 3012, så er der rigtig mange muligheder! Har brugt AN J IO og Soara, Decca Gold Jubilee, Kiseki, Benz Gold oma. Den er maget let at justere (312) og lyder godt. Og så er den meget flot, ligner noget fra Star Wars eller så...

Synes selv at AN J pu er toppen, men der er selvfølgelig også andet...

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 21 November 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Ortofon SPU royal N er som skabt til den arm
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Ja det er en 312. Jeg lytter til alt mellem jazz, klassisk, elektronisk, rock, folk, disco + det løse, så en all-rounder er at foretrække. Men sig mig, den
IO-J den koster jo $ 15.000,-!!! Det er vel ikke den du tænker på?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

men kan man overhovedet være så heldig at finde sådan en kun let brugt i nordsjælland

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 21 November 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Som Ulrikmm skrev er en Denon DL103R et godt valg til en god pris. Jeg kobte en pa Ebay.com for nogle maneder siden, Den kom fra Japan og endte i en pris paa 1600kr

Har selv en SME 312 arm, har provet DL103R VDH MC10 og VDH Grashopper. Alle fungere i den arm.

Hvis du faar mulighed for det saa kob et daempekar til den. Det virker pa alle pickup jeg har provet

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 21 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
bjerager skrev:

men kan man overhovedet være så heldig at finde sådan en kun let brugt i nordsjælland

hø, hø, det kunne jeg ikke drømme om at udtale mig om her på dette forum...

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 November 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Jeg har prøvet den på mine SL-1210ere med nogle Ortofon Nightclub pickupper, men det var bestemt ikke overbevisende, men nu er hverken 1210 eller Nightclub pickupperne jo tilnærmelsesvis hi-fi så vi må se.

Uden at prøve på at fjerne dit fokus fra dit spændende Lenco-projekt, så sætter jeg en guldtuborg på, at du vil opdage at en ombygget 1210'er faktisk kan være ret så hifi-agtig. Ja, sågar meget mere end rigtigt mange andre pladespillere. Prøv for sjov at købe et armboard med SME fatning og giv din nye 312'er en tur på dit sl-1210 deck med en fornuftig Riaa og PU som DL-103- du bliver ret overrasket.

Jeg har prøvet 8 forskellige tonearme på en sl-1210 - det er lige sjovt hver gang. Drevet er ret præcist og neutralt - det er godt at teste forskellige tonearme og pu'er på. Den skal ikke sammenlignes med en Lenco, Garrad eller en TD-124'er - det er noget helt andet.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

eggers skrev:
Jeg har prøvet den på mine SL-1210ere med nogle Ortofon Nightclub pickupper,
men det var bestemt ikke overbevisende, men nu er hverken 1210 eller Nightclub pickupperne jo tilnærmelsesvis hi-fi så vi må
se.

Uden at prøve på at fjerne dit fokus fra dit spændende Lenco-projekt, så sætter jeg en guldtuborg på, at du vil opdage at
en ombygget 1210'er faktisk kan være ret så hifi-agtig. Ja, sågar meget mere end rigtigt mange andre pladespillere. Prøv for
sjov at købe et armboard med SME fatning og giv din nye 312'er en tur på dit sl-1210 deck med en fornuftig Riaa og PU som
DL-103- du bliver ret overrasket.

Jeg har prøvet 8 forskellige tonearme på en sl-1210 - det er lige sjovt hver gang. Drevet er ret præcist og neutralt - det er
godt at teste forskellige tonearme og pu'er på. Den skal ikke sammenlignes med en Lenco, Garrad eller en TD-124'er - det er
noget helt andet.

Men det kræver beslutsomhed at sætte en 12" arm på en 1210.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 November 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Martin_Kbh skrev:

eggers skrev:
Jeg har prøvet den på mine SL-1210ere med nogle Ortofon Nightclub pickupper,
men det var bestemt ikke overbevisende, men nu er hverken 1210 eller Nightclub pickupperne jo tilnærmelsesvis hi-fi så vi må
se.

Uden at prøve på at fjerne dit fokus fra dit spændende Lenco-projekt, så sætter jeg en guldtuborg på, at du vil opdage at
en ombygget 1210'er faktisk kan være ret så hifi-agtig. Ja, sågar meget mere end rigtigt mange andre pladespillere. Prøv for
sjov at købe et armboard med SME fatning og giv din nye 312'er en tur på dit sl-1210 deck med en fornuftig Riaa og PU som
DL-103- du bliver ret overrasket.

Jeg har prøvet 8 forskellige tonearme på en sl-1210 - det er lige sjovt hver gang. Drevet er ret præcist og neutralt - det er
godt at teste forskellige tonearme og pu'er på. Den skal ikke sammenlignes med en Lenco, Garrad eller en TD-124'er - det er
noget helt andet.

Men det kræver beslutsomhed at sætte en 12" arm på en 1210.

Ja den bliver sgu svær:-) Ved ikke hvad jeg lige tænkte på....havde SME 309'eren i hovedet. Beklager..

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Joh, jah. Lidt lokker de 1210ere jo lidt. Men jeg beholder dem nu som DJ maskiner, som de er. Der er heller ikke plads til 312 armen da den er 12".

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

når man først er blevet afhængig af den dejlige dynamiske bas en mellemhjuler kan levere savner man ikke den neutrale dd paldespiller særligt meget - ikke et ondt ord om 1210 men mellemhjul giver altså noget særligt - selvfølgelig på godt og ondt - ligesom en dl-103'ers fremturende spillestil falde nogle for brystet mens andre - herunder undertegnede - synes den er pragtfuld - damn - jeg er stadig p***ed over at jeg sad i møde da den 312 gik - på den anden side var den jo så blevet dyrere - enten for eggers eller mig

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Surt show Men nu har jeg også ventet længe på en ordenlig arm til en ordenlig pris, så jeg syntes det er helt i orden at det blev mig der
rendte med den.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes