Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 20:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Denon DP 57L Pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2034
Sendt: 03 December 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft kigget på en, Denon DP 57L, med en, Audio-Technica AT-F5 MC Pu.

Jeg har en NAD S100 forforstærker, med Indbygget RIAA Modul, er den af ordentlig kvalitet, i forhold til pladespilleren?

Det er første gang, jeg skal ud at investere, i en pladespiller. Har læst om den her på siden. Læste noget om modstande, i den, der kan, få pladetallerkenen til at rotere med, forkert, omdrejninger. Er det et generelt problem på ældre pladespillere?

Er der mulighed for at justere hastighed på sådan en? (33, 45 & 78)

Er Audio-Technica AT-F5 MC en god pickup?

Hvad prisleje skal pladespilleren ligge i, med den monterede Pick Up?

Link: http://www.vinylengine.com/library/denon/dp-57l.shtml

Specifications

Drive system: Out-rotor AC servo motor, bi-directional servo control, direct drive

Wow and flutter: 0.008% WRMS

Signal to noise ratio: 82dB

Dimensions: 485 x 185 x 410mm

Weight: 11.5kg

 

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 03 December 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Sådan en gammel sag er svær at prissætte - det er jo nærmest liebhaveri ....

mellem 1000 og 3000 er mit umiddelbare gæt -  den er periodisk temmeligt eftertragtet

Synes ikke jeg har hørt om problemer med modstande, der påvirker hastigheden, vist kun noget med aftastningshovedets afstand til servosporet på indersiden af pladetallerkenen

Kender ikke den monterede pickup, men det er en MC, så enten skal din forstærker have en MC indgang, eller der skal benyttes en extern MC RIAA forforstærker.



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes