Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Problemer med Rega3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 667
Sendt: 03 December 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle,
Jeg har efter at være flyttet for et år siden, endelig taget min Rega3 frem igen.
ARGH! Hvor lyder det dårligt...
Der mangler krop i mellemtonen, der er for meget diskant, og nærmest ingen bas. Samtidig er der en eller anden slags vibration, som om man sidder i et fly, og er ved at få propper i ørerne.
Jeg har sat min gamle stelledning på fra centertappen nedenunder, og ned til stel på min MF A1. Jeg har tjekket fase (på cd), højre og venstre kanal. Min cd og tape lyder helt perfekt.
Jeg har målt midt center af Rega'ens tap til midt venter af armen (RB300) til præcist 222mm og brugt en protraktor til at omjustere min pu - Bias. Jeg har balanceret armen med 0 i nåletryk og 0 i antiskaing, til 1mm over en pladeoverflade. Jeg har derefter sat nåletryk til 1,75gram, og antiskating til ca. det samme.
Samme elendige lyd.
Jeg ved godt, at en Bias er en skod pu, men alligevel.
Jeg ved positivt, at det har spillet, men det var i den gamle lejlighed. Her var Rega'en hængt op på Rega's eget vægbeslag.
Nu står den oven på min Copland cd, øverst på min Target teol. Bare til en start.
Hvid filen kan det mon være?
Hvis jeg går ind i den anden stue, eller helt hen til en højtaler, kan jeg høre bas, men inden i sweetspot er der ingen?

M.v.h.
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 03 December 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Har du haft pu'en af og fået faset den forkert?

Det prøvede jeg en gang og det tog al bas og perspektiv, som når højttalerledningerne er ude af fase.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 667
Sendt: 03 December 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen,
Det er med flovhed jeg må erkende, at jeg havde byttet om på ledningerne. Jeg slog det lige op og så, at jeg havde sat dem forkert bagpå pu. Den var dælme pinlig
Hejho, nu spiller det igen!
Alle tiders, Tak for hjælpen!.
Med stereo hilsen,
Jacques.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes