Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 21:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Min første pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
orborb
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 27 December 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har besluttet mig for, at nu skal jeg omsider anskaffe mig et anlæg. Altså ikke blot en pladespiller, men også forstærker og højtalere, (andet?).
Min viden om hifi er lig nul, og min økonomi er, som studerende, begrænset. Derfor vil jeg købe det brugt, og håber jeg på lidt hjælp fra jeres side, så jeg undgå at jeg købe noget være bras.
Hvor mange penge jeg vil bruge vides endnu ikke, men det er ikke utænkeligt, at jeg køber det lidt af gangen.

Derfor vil jeg spørge;
- Hvad skal jeg gå efter?
- Hvad skal jeg undgå?
- Steder hvor man kan købe brugte anlæg (online eller i  København)


Man du sidder og lige har set en på dba.dk eller lign som sælger noget du tror jeg ville være interesseret, ville det være helt fantastisk med et link.
Til top Vis orborb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af orborb
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 27 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Du skulle måske have postet i et af de andre forum'er ?  men nevermind

Synes ofte man ser komplette anlæg i den blå, men hvad der er godt, eller skidt, kommer an på hvad man er ude efter.   Der er vist jævnligt komplette anlæg til relativt lave priser ,  som dette eksempel  http://www.dba.dk/stereoanlaeg-luxman-r2050/id-63644645/

godt eller skidt ?  jeg ved det ikke, men til prisen næppe det værste ragelse,  det kan man jo finde ud af ved at tage tingene i øjensyn

Til at begynde med, må du opstille nogle kriterier, og så søge ud fra det. 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 27 December 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jan Stevns har ret. Det bedste man kan gøre, det er at finde ud af hvad det er man vil have. Den bedste måde er nok at lytte til en masse gear. Men du kan jo også snuse lidt rundt på forum og se hvad folk skriver om deres gear. Partybox eller feinscmeckerformidler? Skal det spille Ramstein så realistisk voldsomt som muligt, eller skal det formidle akustisk musik så englene synger?

Prøv at se den tråd her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79370&P N=3

Det er ærligt udstyr uden fikumdik. Noget udstyr er fyldt med alskens kredsløb, hvis rolle det er at give udstyret nogle specifikationer det ellers ikke ville have. Jeg vil nok anbefale simple men veldisponerede kredsløb der er dimensioneret ordentligt. Så vægten kan f.eks. afsløre noget om kvaliteten af indmaden.
Går man efter brugt pladespiller, så kan måske jeg anbefale at se efter noget kval fra dengang pladespillere var the big issue?

Nå, held og lykke!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 27 December 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke man kender en del til pladespillere er det vanvid at købe brugt. der er rigtig meget, der kan gå galt.
Hellere købe en ny Pro-Ject og få ro i sindet.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 27 December 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Måske det kan være en fordel at tænke på en ny pladespiller - men skal man give 18-2000kr for en ny project et eller andet, findes der mange brugte alternativer.  Igen -  alt er da rent gætværk indtil vores trådstarter melder lidt mere ud.

...  man kan jo også (guderne forbyde det) daffe ned i en butik :)

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Jan Stevns har ret. Det bedste man kan gøre, det er at finde ud af hvad det er man vil have. Den bedste måde er nok at lytte til en masse gear. Men du kan jo også snuse lidt rundt på forum og se hvad folk skriver om deres gear. Partybox eller feinscmeckerformidler? Skal det spille Ramstein så realistisk voldsomt som muligt, eller skal det formidle akustisk musik så englene synger?

Prøv at se den tråd her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79370&P N=3

Det er ærligt udstyr uden fikumdik. Noget udstyr er fyldt med alskens kredsløb, hvis rolle det er at give udstyret nogle specifikationer det ellers ikke ville have. Jeg vil nok anbefale simple men veldisponerede kredsløb der er dimensioneret ordentligt. Så vægten kan f.eks. afsløre noget om kvaliteten af indmaden.
Går man efter brugt pladespiller, så kan måske jeg anbefale at se efter noget kval fra dengang pladespillere var the big issue?

Nå, held og lykke!

Det var da godt nok billigt. Køber du ikke dette anlæg da:

Godt sted at  starte den blå avis. Direct Drive pladespiller helst ikke over 500 kr, eksempelvis Technics xxxxx MKII.

Hertil en klassisk receiver med indbygget radio, indbygget forforstærker til pladespillen ( RIAA ). Eksempelvis Maranz, Pioneer, Luxman etc fra perioden 76 - 84, fås vel til 500-1.000. Husk en forforstærker ( RIAA ) til spillen kan let koste 1.500, altså mere end en god receiver med indbygget RIAA.

 

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Wilander
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Prøv at få fat i en Nad 3020. De fåes til 500-800 kr. Ekstremt musikalsk forstærker til pengene. Der er en til salg her: http://www.dba.dk/kult/id-63765276/

Og så en Pro-ject pladespiller, der er meget enkel at sætte op.

Gå evt. ned og tal med dem i Lydbutikken på Frederiksberg. De har også fine højttalere til rimelige penge. 
Til top Vis Wilander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilander
 
Wilander
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hvis højttaleren også skal være brugt ville jeg købe denne til:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=140416

Meget musikalsk.

Et nyt sæt af efterfølgeren koster 1600 kr. hos Lydbutikken.


Til top Vis Wilander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilander
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Glem brugte forstærkere på mere end ca. 8 år, medmindre man køber udstyr, der engang var rigtig dyrt. Stumperne
i gammelt high end grej holder bedre. I husholdingsgrej irrer kontakterne, så l*ortet knaser og skratter.
En NAD 3020 er 30 år gammel - spild af tid; man kan få en ny forstærker til samme pris hvor lytterne ikke er tørret ud.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Wilander
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Nu er det vel svært at finde high-end grej, der er under 8 år gammelt og til at købe på et "begrænset" budget.
Jeg mener stadig at en velholdt NAD 3020 kan lammetæve langt de fleste forstærkerne på brugtmarkedet, hvis vi vel og mærke taler om forstærkere i den billige ende (max. 1500 kr.) 
Den har en spilleglæde, der virkelig overrasker.
Kontaktrens kan klare evt. skrat og knas på 10 minutter.

Tjek evt. de mange tråde om Nad 3020 i forum. Eksempelvis denne  

God jagt!

Til top Vis Wilander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilander
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Wilander skrev:
Nu er det vel svært at finde high-end grej, der er under 8 år gammelt og til at købe på et "begrænset"
budget. Jeg mener stadig at en velholdt NAD 3020 kan lammetæve langt de fleste forstærkerne på brugtmarkedet, hvis vi
vel og mærke taler om forstærkere i den billige ende (max. 1500 kr.)  Den har en spilleglæde, der virkelig overrasker.
Kontaktrens kan klare evt. skrat og knas på 10 minutter.Tjek evt. de mange tråde om Nad 3020 i forum. Eksempelvis
denne  God jagt!


Jeg er helt enig i at 3020´eren er meget god. Jeg har selv haft en. Men den er....GAMMEL.... og så melder problemerne sig.
Min 1995 Sony skal have en gang kontaktrens, men jeg ved af bitter erfaring, at det i bedste fald holder to år. Og der er
også andre problemer med vintage grej. Hvis man bare gerne vil have noget der virker, ville jeg starte med en ydmyg ny
billig model og så bevæge mig ud på det dybe senere.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hejsan

Orborb....Hvad er dit budget...??



__________________
No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
Til top Vis Snøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snøren Besøg Snøren's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes