| Forfatter |
|
orborb Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har besluttet mig for, at nu skal jeg omsider anskaffe mig et anlæg. Altså ikke blot en pladespiller, men også forstærker og højtalere, (andet?). Min viden om hifi er lig nul, og min økonomi er, som studerende, begrænset. Derfor vil jeg købe det brugt, og håber jeg på lidt hjælp fra jeres side, så jeg undgå at jeg købe noget være bras. Hvor mange penge jeg vil bruge vides endnu ikke, men det er ikke utænkeligt, at jeg køber det lidt af gangen.
Derfor vil jeg spørge; - Hvad skal jeg gå efter? - Hvad skal jeg undgå? - Steder hvor man kan købe brugte anlæg (online eller i København)
Man du sidder og lige har set en på dba.dk eller lign som sælger noget du tror jeg ville være interesseret, ville det være helt fantastisk med et link.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle måske have postet i et af de andre forum'er ? men nevermind
Synes ofte man ser komplette anlæg i den blå, men hvad der er godt, eller skidt, kommer an på hvad man er ude efter. Der er vist jævnligt komplette anlæg til relativt lave priser , som dette eksempel http://www.dba.dk/stereoanlaeg-luxman-r2050/id-63644645/
godt eller skidt ? jeg ved det ikke, men til prisen næppe det værste ragelse, det kan man jo finde ud af ved at tage tingene i øjensyn
Til at begynde med, må du opstille nogle kriterier, og så søge ud fra det. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Stevns har ret. Det bedste man kan gøre, det er at finde ud af hvad det er man vil have. Den bedste måde er nok at lytte til en masse gear. Men du kan jo også snuse lidt rundt på forum og se hvad folk skriver om deres gear. Partybox eller feinscmeckerformidler? Skal det spille Ramstein så realistisk voldsomt som muligt, eller skal det formidle akustisk musik så englene synger? Prøv at se den tråd her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79370&P N=3Det er ærligt udstyr uden fikumdik. Noget udstyr er fyldt med alskens kredsløb, hvis rolle det er at give udstyret nogle specifikationer det ellers ikke ville have. Jeg vil nok anbefale simple men veldisponerede kredsløb der er dimensioneret ordentligt. Så vægten kan f.eks. afsløre noget om kvaliteten af indmaden. Går man efter brugt pladespiller, så kan måske jeg anbefale at se efter noget kval fra dengang pladespillere var the big issue? Nå, held og lykke!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke man kender en del til pladespillere er det vanvid at købe brugt. der er rigtig meget, der kan gå galt.
Hellere købe en ny Pro-Ject og få ro i sindet.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske det kan være en fordel at tænke på en ny pladespiller - men skal man give 18-2000kr for en ny project et eller andet, findes der mange brugte alternativer. Igen - alt er da rent gætværk indtil vores trådstarter melder lidt mere ud.
... man kan jo også (guderne forbyde det) daffe ned i en butik :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Jan Stevns har ret. Det bedste man kan gøre, det er at finde ud af hvad det er man vil have. Den bedste måde er nok at lytte til en masse gear. Men du kan jo også snuse lidt rundt på forum og se hvad folk skriver om deres gear. Partybox eller feinscmeckerformidler? Skal det spille Ramstein så realistisk voldsomt som muligt, eller skal det formidle akustisk musik så englene synger?
Prøv at se den tråd her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79370&P N=3
Det er ærligt udstyr uden fikumdik. Noget udstyr er fyldt med alskens kredsløb, hvis rolle det er at give udstyret nogle specifikationer det ellers ikke ville have. Jeg vil nok anbefale simple men veldisponerede kredsløb der er dimensioneret ordentligt. Så vægten kan f.eks. afsløre noget om kvaliteten af indmaden. Går man efter brugt pladespiller, så kan måske jeg anbefale at se efter noget kval fra dengang pladespillere var the big issue?
Nå, held og lykke!
|
|
|
Det var da godt nok billigt. Køber du ikke dette anlæg da:
Godt sted at starte den blå avis. Direct Drive pladespiller helst ikke over 500 kr, eksempelvis Technics xxxxx MKII.
Hertil en klassisk receiver med indbygget radio, indbygget forforstærker til pladespillen ( RIAA ). Eksempelvis Maranz, Pioneer, Luxman etc fra perioden 76 - 84, fås vel til 500-1.000. Husk en forforstærker ( RIAA ) til spillen kan let koste 1.500, altså mere end en god receiver med indbygget RIAA.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at få fat i en Nad 3020. De fåes til 500-800 kr. Ekstremt musikalsk forstærker til pengene. Der er en til salg her: http://www.dba.dk/kult/id-63765276/Og så en Pro-ject pladespiller, der er meget enkel at sætte op. Gå evt. ned og tal med dem i Lydbutikken på Frederiksberg. De har også fine højttalere til rimelige penge.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem brugte forstærkere på mere end ca. 8 år, medmindre man køber udstyr, der engang var rigtig dyrt. Stumperne
i gammelt high end grej holder bedre. I husholdingsgrej irrer kontakterne, så l*ortet knaser og skratter.
En NAD 3020 er 30 år gammel - spild af tid; man kan få en ny forstærker til samme pris hvor lytterne ikke er tørret ud.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vel svært at finde high-end grej, der er under 8 år gammelt og til at købe på et "begrænset" budget. Jeg mener stadig at en velholdt NAD 3020 kan lammetæve langt de fleste forstærkerne på brugtmarkedet, hvis vi vel og mærke taler om forstærkere i den billige ende (max. 1500 kr.) Den har en spilleglæde, der virkelig overrasker. Kontaktrens kan klare evt. skrat og knas på 10 minutter. Tjek evt. de mange tråde om Nad 3020 i forum. Eksempelvis denne God jagt!
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilander skrev:
Nu er det vel svært at finde high-end grej, der er under 8 år gammelt og til at købe på et "begrænset"
budget. Jeg mener stadig at en velholdt NAD 3020 kan lammetæve langt de fleste forstærkerne på brugtmarkedet, hvis vi
vel og mærke taler om forstærkere i den billige ende (max. 1500 kr.) Den har en spilleglæde, der virkelig overrasker.
Kontaktrens kan klare evt. skrat og knas på 10 minutter.Tjek evt. de mange tråde om Nad 3020 i forum. Eksempelvis
denne God jagt! |
|
|
Jeg er helt enig i at 3020´eren er meget god. Jeg har selv haft en. Men den er....GAMMEL.... og så melder problemerne sig.
Min 1995 Sony skal have en gang kontaktrens, men jeg ved af bitter erfaring, at det i bedste fald holder to år. Og der er
også andre problemer med vintage grej. Hvis man bare gerne vil have noget der virker, ville jeg starte med en ydmyg ny
billig model og så bevæge mig ud på det dybe senere.
|
| Til top |
|
| |
Snøren Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan
Orborb....Hvad er dit budget...?? __________________ No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
|
| Til top |
|
| |