Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 05:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ortofon / SHURE pickup til Ariston ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jbh1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.  Min Ariston RD40 må have ny pu !  Den gamle DENON 103 er begyndt at forvrænge når den sidste halvdel af pladen skal spilles.  Jeg har set at HIFI-klubben sælger Ortofon men ved ikke hvilken jeg skal vælge, vil helst have en der ikke behøver step-up trafo.  Armen på Ariston er den originale lige sorte hvor antiskating justeres med et vægtlod som hænger i en fiskesnøre.

Jeg har prøvet før i dette forum men blev lidt forvirret af et forslag om en Shure PU m-97, for man vidste ikke hvilken arm der var på den Ariston, og derfor var man ikke sikker på Shure.

 

Vil I forslå en bestemt Ortofon eller en anden der kan købes i Danmark pris ca. 5-600 Kr  eller

stadig en Shure 97 til 700 kr hos Thorman ?

hilsen Jens

 

 

Til top Vis jbh1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbh1
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

  HEJ jbh1, hvis jeg skulle stå der hvor du står nu og er usikker hade jeg valgt Shure M97xe frem for ortofon da jeg ikke ved vad for en ortofon du mener men tror at det er OM-pick-up du mener, mit valg var faldt på SHURE og med de nye SAS slebne diamant alt efter hvad din musiksmag er. MVH1966

 

Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 
jbh1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

tak for svaret 1966.  Undskyld men jeg ved ikke hvad SAS betyder ?  Hvis jeg bestiller en Shure 97 får man så automatisk denne slibning eller hvad ?  Eller kan man bestille forskellige slibninger og hvordan vælger man ?  Ja som sagt troede bare man bestilte en Shure 97 og så fik man en ?

Håber du vil uddybe dette 1966...

mvh Jens

Til top Vis jbh1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbh1
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

jbh1 skrev:

tak for svaret 1966.  Undskyld men jeg ved ikke hvad SAS betyder ?  Hvis jeg bestiller en Shure 97 får man så automatisk denne slibning eller hvad ?  Eller kan man bestille forskellige slibninger og hvordan vælger man ?  Ja som sagt troede bare man bestilte en Shure 97 og så fik man en ?

Håber du vil uddybe dette 1966...

mvh Jens

97eren bestiller du her: http://www.zum-shop.de/Shure-M-97-xE-M97xE-Tonabnehmer_c32-3 84-389_p7358_x2.htm

Du kan så senere opgradere til en SAS forpart hos JICO i Japan her:

http://www.export-japan.com/marketing/stylus/product_info.ph p?products_id=1526&osCsid=ub81cblhoots9i1obbp473q7q3

Her får du samtidig svar på dine spørgsmål, og du vil få et betydeligt løft i gengivelsen med en SAS forpart.

VH. Madsen

 



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
jbh1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

aha på den måde       NU falder det hele på plads, jeg takker for det fine svar !

hilsen Jens.

Til top Vis jbh1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbh1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes