Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 22:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Nyder vinyl igen :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Hvor er det fedt når man investerer lidt penge i noget og man så bliver belønnet med nydelse.

Jeg har jo fået fat i en Planar 3 og har en Pearl pickup påsat...mmmmm...lækker lyd.

Jeg har virkelig fået løsten tilbage til vinylen.....Jeg har et par Dire Straits som cd og vinyl og har selvfølgelig matchet dem mod hinanden...Lige her syntes man kan dele vandene...Jeg ved ikke om jeg kan sige vinyl er bedre, men der er alligevel en form for hmmmmm. liv, følelse og dynamik tror jeg beskriver det fint.

Pearl puén har fat i bund og top med masser af detalje. Der hvor jeg mest overrasket var faktisk den særdeles veldefinerede mellemtone som den har....Trommer, guitar og sax spiller den som en drøm.

Den er jo ikke kørt helt til endnu så jeg forventer kidt mere af den....Men jeg syntes den er værd, at nævne for dem der mangler en god MM pu. Og jo, jeg ved godt, at lyd høres forskelligt og sådan skal det jo være....Men anbefale den gør jeg alligevel.

Nå, men bare en lille indskydelse....Hygge



__________________
No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
Til top Vis Snøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snøren Besøg Snøren's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Vinyl er ægte musikglæde og hygge  
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
kelso
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ja.. man undres gang på gang, hvor meget musik der kan gemme sig i sådan en klat presset vinyl.   Nyd det.

Lige en kommentat til Dire Straits. Pas på med at sammenligne CD contra Lp på deres første plade "Dire Straits". CDen er væsentligt ringere end LPen. På deres anden udgivelse "Communiqué" er sammenligningsgrundlaget mere reelt.

lige en 70ér hilsen

Claus

Til top Vis kelso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kelso
 
Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

kelso skrev:

Ja.. man undres gang på gang, hvor meget musik der kan gemme sig i sådan en klat presset vinyl.   Nyd det.

Lige en kommentat til Dire Straits. Pas på med at sammenligne CD contra Lp på deres første plade "Dire Straits". CDen er væsentligt ringere end LPen. På deres anden udgivelse "Communiqué" er sammenligningsgrundlaget mere reelt.

lige en 70ér hilsen

Claus

Hej Claus....Har dem begge 2...og jeg er helt enig...Blev dog noget overrasket over hvor dårlig cden var på dire straits kontra vinylklatten....Med hensyn til communique syntes jeg begge lyder godt, cden dog mere lys i det end vinylen...har osse mere bund på vinylen...Men begge 2 har deres værdier...

Og tak for hilsen..:-)



__________________
No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
Til top Vis Snøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snøren Besøg Snøren's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Velkommen tilbage på sporet
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
Velkommen tilbage på sporet

Takker.....

Har lige fået fat i et par Art Of Noise "In no sense", "Invisible Nose" og "the best of AON".

Dem HYGGER jeg mig lige i øjeblikket....Der er masser af spændende humor gemt i disse

Hej



__________________
No entiendo alta fidelidad :-/
Pero el sonido es bueno para el alma
Til top Vis Snøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snøren Besøg Snøren's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes