Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 20:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Bellari VP130 fra USA - erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Er der evt. en Hifi'er der har erfaringer med at hjemtage ovenstående. Fragt, told, pris osv?
Prisen er PT. 195 dollar + fragt (45 dollar FedEx hos Proaudio på Ebay) Dvs. ialt ca 1280 dkr. + evt. told. Hvad kan den monstro løbe op i?


Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Bare lige en PS; jeg har læst Bellari-tråden i forum, men da det var et gruppekøb på daværende tidspunkt, kan erfaringerne ikke direkte overføres.
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

 

Det beløb du nævner ligger lige på grænsen af der hvor der kommer ekstra told på. Så et par hundrede eller 4 skal du nok slippe - med mindre den 'slipper igennem'

sjovt med de fragtpriser. Jeg købte en kinesisk forstærker på 27 kilo og betalte 100$ i forsendelse fra Hong kong.

Venligst



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret!
Ja, sjovt med fragten, men tror FedEx er dyrere, men også hurtigere, end alm. post. Yderligere har de vist "desværre" også en aftale om, at alle
varer fortoldes....eller hvad?
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hvad med at spare 25 usd (så er der lidt mere til told etc)? Her er den set på ebay.com til 170 USD

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jo, det kunne sagtens være en idé - tak for tippet :-)
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Så blev den købt; 1213 DKR inkl. forsendelse og forsikring (FedEx). Så må vi se hvad tolderen siger..:-)
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  




sådan en her til 519 inkl. moms fra ny hos Monacor gør underværker - du kan sikkert finde en lignende 13,7 volt reguleret strømforsyning brugt for det halve - den lille sorte switch mode strømforsyning der følger med Bellarien kan godt få det til at brumme - og det kan være at den der følger med når du køber den brugt i USA kun er til 110 volt...

Tillykker med købet - du kan glæde dig til vellyd


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:


sådan en her til 519 inkl. moms fra ny hos Monacor gør underværker - du kan sikkert finde en lignende 13,7 volt reguleret strømforsyning brugt for det halve - den lille sorte switch mode strømforsyning der følger med Bellarien kan godt få det til at brumme - og det kan være at den der følger med når du køber den brugt i USA kun er til 110 volt...

Tillykker med købet - du kan glæde dig til vellyd


Dejlig strømforsyning, den gav min Bellari et markant løft. Tak for den r-l-b, i bogstaveligste forstand.

I øvrigt tror jeg ikke, man behøver være bange for, at den oprindelige strømforsyning kun er til 110V. Som f.eks. mobiltelefon-strømforsyninger skifter den slags selv mellem 110V og  220V. Jeg har ikke tjekket min - så skal jeg jo flytte mig fra min magelige stol!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Super! Tak for tippet. Nu må vi se, men strømforsyningen virker fint i DK. Men det er da rart med mulighed for en opgradering inden for rimelige
økonomiske grænser..

Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

r-l-b skrev:
width="400">sådan en her til 519 inkl. moms fra ny hos Monacor gør underværker - du kan sikkert finde en lignende 13,7 volt
reguleret strømforsyning brugt for det halve - den lille sorte switch mode strømforsyning der følger med Bellarien kan godt få det til at brumme -
og det kan være at den der følger med når du køber den brugt i USA kun er til 110 volt...Tillykker med købet - du kan glæde dig til vellyd
Dejlig strømforsyning, den gav min Bellari et markant løft. Tak for den r-l-b, i bogstaveligste forstand.I øvrigt tror jeg ikke, man
behøver være bange for, at den oprindelige strømforsyning kun er til 110V. Som f.eks. mobiltelefon-strømforsyninger skifter den slags selv
mellem 110V og  220V. Jeg har ikke tjekket min - så skal jeg jo flytte mig fra min magelige stol!PQR


I tilfælde af en opgradering, ville følgende så være ligeså brugbar som Monacoren?

http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H19933

Hvis ikke den peak'er højt nok, har den også en storebror:

http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H19934

Hvilken én ville være at foretrække?
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

 

Det er meget vigtigt at ripplespændningen på strømforsyningen er så lav så mulig.

Jeg købte først en erstatning der var billigere og umiddelbart var kraftigere end Monacoren, men

 det brummede fælt herhjemme.

Så var det, at jeg så at den jeg havde købt havde 100 gange så meget ripple end Monacoren så

det er vigtigt at ripple er lav hvis du vil undgå brum.

Jesper



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

OK - tak!
Monacoren har en ripple voltage på 1Mv, den anden har en på 100Mv.......ikke et svært valg :-)
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

shotty skrev:
OK - tak!
Monacoren har en ripple voltage på 1Mv, den anden har en på 100Mv.......ikke et svært valg :-)


Hvis ikke det har fremgået før, så er den Monacor strømforsyning, som r-l-b har fundet til 519,- kr, en PS-414:



Som jeg skriver ovenfor, gør den en del for Bellari -riaa'en.

PQR




__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået rettet billedet til en 414 - tak pqr - den 1214 er billede nummer to hos monacor ved omtalen af 414eren - det var en smutter

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Så kom den - god hurtig service må man sige - og glat igennem tolden, så nu er der råd til at tube-rolle lidt + måske lege med strømmen.

Første indtryk:
Meget lidt brum - ikke et issue her.
Lidt lavere output end min Marantz PM 17 mkII
Mere bas
Blød og "rar" lyd.
Miles Davis "Kind of Blue" i blå jubilæumsudgave har aldrig lydt bedre.....

Jeg er meget tilfreds - specielt til den pris ;-)

Shotty

PS: ja, så godt de to billeder hos Monacor - tak for afklaringen mht. 414'eren.
.



Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

F****** S*** P** L***......Bellarien har (højst sandsynligt) en defekt :-(. Venstre kanal lyder "dyneagtigt" og helt "mudret". Har tjekket med andre
højttalere, andre kabler og andre indgange - samme resultat. Hovedtelefonforstærkeren lyder OK, men jeg kan desværre ikke teste den over
anlægget, da min lille/stor jack-adapter er med gevind, og derfor ikke passer til mine lakridssnøre phono/mini-jack adapter.....

Kan det være røret? Det kom monteret, men pakken så ud til at have det godt =ingen skader. Ved INTET om rør, og aner ikke om de har nogen
indflydelse på kanalerne overhovedet? Men hvis hovedtelefonforstærkeren virker, kan det vil næppe være røret.....

Er der nogen soniske/lydmæssige forringelser forbundet ned at bruge hovedtelefonudgangen fremfor line-out (dette kunne blive en løsning)..?

Ellers må den lille røde postkasse retur til New York....

Shotty
Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert røret som er dårligt.

Du kan hente et hos mig hvis du vil.

Jesper



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Nej hvor fedt Jesper - tusinde tak!!! Det vil være så fedt, at få den helt testet inden jeg måske bliver nødt til at returnere den.....
Du bor i StorKBH kan jeg se - jeg sender lige en PM med mit mob-nr.

Shotty


Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty
 
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1294
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Det kan også være et eller flere ben på røret, der ikke helt har kontakt i soklen. Det kan afhjælpes ved forsigtigt at vride benene lidt udad. Det hjalp i hvert fald, da jeg havde et lignende problem - men husk blide hænder.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes