Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: god brugt pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

hej
jeg har tænkt mig at anskaffe mig en pladespiller igen da jeg virkelig har fået stor lyst til at høre nogle af de plader jeg har igen. men for ikke at ødelægge min oplevelse igen spørger jeg herinde istedet for bare at rende ud og købe en som jeg gjorde med min første pladespiller(argon tt-1) som jeg var mægtig skuffet over.
jeg tænker så at jeg må finde noget brugt men har absolut ingen anelse om hvad jeg skal lede efter, kun at jeg vil finde mig en der lyder så godt som muligt indenfor mit budget som er på en ca 2-2500 kroner. så kom med nogle forslag.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

En brugt Rega P3 vil være mit bud.
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  


nu var den jeg havde før jo reelt en rega p1 og vil gerne prøve noget andet end lige rega.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Så er vijo nødt til at vide hvorfor du "var mægtid skuffet " over den Rega du havde. Ellers kan vi jo ikke komme med forslag der ikke er belastet med samme "skuffelse".

__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

ja okay mægtig skuffet er vel forkert at sige af mig men jeg fik bare tudet ørene fulde med at jeg blev nødt til at have en manuel pladespiller fordi at det var bedst osv. og det købte jeg så og det skuffede mig, for jeg synes ikke at jeg fik noget specielt løft i lyden iforhold til f.eks min fars gamle denon pladespiller og det skuffede mig, da min fars er fuldautomatisk og det fandt jeg ud af at jeg synes er mere end den måske lille forskel i lydkvalitet der er mellem de to slags produkter... ved godt at det måske strider mod nogle menneskers opfattelse af hvad en god pladespiller er men jeg vil godt have noget der er til at bruge i hverdagen og ikke kun når man virkelig bare vil sidde og høre musik.

ved godt at jeg fik formuleret oplægget lidt ringe og mangelfuldt men var lige stået op
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Dual CS 505-3

http://dual-reference.com/Adverts/cs505-3.pdf
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

en brugt denon dp 47 f

http://home.c2i.net/jantoresvart/turntables/dp-47f.jpg

Findes i god stand mellem 1500-3000 kr. Kan du leve med armen der ligner noger fra Navarones Kanoner - så er der mindst ligesågod lyd som rega P1,P2 og P3, men med betjeningskomfort som du eftersøger


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

jeg kan se at der er sådan en dual til salg på dba til 675kr, ville det være et godt køb??
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

der faktisk en der har skrevet til mig om sådan en denon og syntes den ser røv lækker ud på den chunky/massive måde og hvis den spiller godt og er auto så tror jeg det er sådan en jeg hopper på så skal jeg bare finde en der gider sælge mig sådan en svend
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Denon DP 47F er et udmærket bud på en løsning. Evt. med en AT 95 pu til ca 200,- hvis du ikke kan finde en med en god pu på når du køber, så er AT'en også et godt bud på en løsning der duer.

__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

febbe skrev:
jeg kan se at der er sådan en dual til salg på dba til 675kr, ville det være et godt køb??


Nu er det ved at være en gammel sag men jeg kan huske den i 89-90-91' konkurerede med Rega P3 og der blev P3 spillet
totalt bagud af denne lille dual og siden da har jeg altid haft respekt for den. Den kostede et ca 2500 fra ny med en OM10.
Den blev testet i HF i nummer 3, 88' og de var ellevilde (hvis man da ellers kan bruge det til noget).
Nu får jeg nok en spand l**t i hovedet men jeg tror altså den banker den Denon godt og grundigt (har selv haft en DP45F
engang).
Hvis den ellers er 100% er det en no brainer til 675.-
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
en brugt denon dp 47 f

http://home.c2i.net/jantoresvart/turntables/dp-47f.jpg

Findes i god stand mellem 1500-3000 kr. Kan du leve med armen der ligner noger fra Navarones Kanoner - så er der mindst ligesågod lyd som rega P1,P2 og P3, men med betjeningskomfort som du eftersøger

kan kun bilfalde forslaget -  kanon spille :)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

nu har jeg sat og læst lidt rundt om den der denon, og det ser jo lovende ud og så er den jo direkte drevet efter hvad jeg lige kunne finde, og det er vel godt for "hverdags-dueligheden" hvis jeg har forstået det korrekt... ahh skal til at få en købt nu har sådan en trang til at spille mine plader har lige fået en masse gamle med roy orbison og er nødsaget til at høre ham over cd lige nu for at få stillet min sult og gammelt musik lyder altså bare bedst på lakridskager. men sådan en denon ligner altså virkelig noget i den stil jeg leder efter
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

så er der købt pladespiller hurtig aktion som man kalder det og det blev en denon dp-47f, den er lige i skabet det var sådan en jeg skulle have.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

øv har så lige fundet ud af at der er noget galt med min forstærkers ene kanal har prøvet med andre kabler, bytte højttalerne rundt osv og så sig den bare klik, klik,klik,klik i takt med musikken så tror lige jeg skal have åbnet maven på den... øv det var så det pladespiller i dag for min anden forstærker har ikke pladeindgang øvle bøvle
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Bruger du løs Riaa eller den som sidder i forstærkeren?
Hvis du bruger en løs kan du kører den igennem hvilken kanal det skal være...
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

jeg bruger den i forstærkeren men min anden forstærker havde så heldigvis pladespillerindgang alligevel så helt på skideren er jeg ikke
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes