| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herhjemme bør man nok slutte af med demineraliseret vand  Ville gerne eje den Lionel Hampton Quintet skive
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja måske fordi man har hårdt vand i hanen og måske fordi vacum sug lige hiver de sidste 15% op af rillen - de 15% så giver den irretrende baggrundstøj - ikke de 2 % som giver den hyggelige pladestøj - men ja opbaskestativ m.m. er bedre end møjbeskidte plade - dog vil jeg anbefale skylning med demin vand de steder i dk med hårdt vand
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var osse min første tanke! Men der er vel kalk i alt vandhanevand? Er det mikrofiberkluden der gør tricket?
Man kan jo prøve med Johnny Reimar...
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Ja, det var osse min første tanke! Men der er vel kalk i alt vandhanevand? Er det mikrofiberkluden der gør tricket? Man kan jo prøve med Johnny Reimar... |
|
|
Tror nu nok at han foretrækker at bade selv __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med gode resultater brugt almindelig glasrens til spejle m.v.. Læg pladen på et viskestykke. Sprøjt på med rund hånd (ram ikke etiketten). Tør med en gammel stofble (vasket og tørret ) eller et andet viskestykke. Voilá. Som de skriver på flasken: Efterlader ingen hinde eller striber. Og indtil videre er ingen af pladerne da forsvundet. Ka være det der mikrofiber er bedre, men skulle det fnugge lidt mod forventning, må den sædvanlige pladebørste i gang. man sparer opvaskestativ og kan spille pladen med det samme.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Hvorfor investere i Keith Monk maskine e.l. når man kan klare sig med opvaskemiddel, pensel og mikrofiberklude og et gammeldags opvaskestativ? |
|
|
Min genbo gør det endnu mere økonomisk: Opvaskebørste (som vel er billigere end en pensel, og det skal være den bløde slags) og et gammelt bomuldshåndklæde der suger godt men ikke er for hårdt. Det virker sådan set fint.
Men jeg foretrækker nu den mere mekaniske slags, enten suge eller ultrasonisk - og nu helst i kombination, dvs. vask med ultrasonisk, og derefter tørsugning.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og klampen ovenpå behøver man ikke hvis bare man udviser en smule omhu.
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i årevis gjort som Jazzman. Har heller ikke skyllet efter med demineraliseret vand, og heller ALDRIG brugt kemikalier på mine plader. Jeg tørrer simpelthen pladerne forsigtigt på/med et meget blødt gammelt viskestykke - no problems.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Freako, jeg har ikke turdet at gøre sådan som jeg linker - endnu. Men din erfaring giver mig da blod på tanden. Tak!
bobtiljudrop: kig ind i den brugtpladeforretning lige ved Rådhuspladsen (hvad er det nu den hedder - Accord?), de
har titusindvis af jazzLP - er. Jeg måtte slæbes ud af fortvivlede familiemedlemmer
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Freako, jeg har ikke turdet at gøre sådan som jeg linker - endnu. Men din erfaring giver mig da blod på tanden. Tak!
bobtiljudrop: kig ind i den brugtpladeforretning lige ved Rådhuspladsen (hvad er det nu den hedder - Accord?), de
har titusindvis af jazzLP - er. Jeg måtte slæbes ud af fortvivlede familiemedlemmer  |
|
|
Kender udmærket Accord, er altid derinde når jeg er i storstaden  plus et par andre vandingssteder
|
| Til top |
|
| |