Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Beogram 1900 - Reservedele ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej alle hifi-mennesker

Jeg har været så heldig(??), at arve min fars gamle B&O Beogram 1900 pladeafspiller, for at kunne træde ind i vinyl-verdenen og kunne dele hans store passion (Har dog altid haft stor interesse for lyd, gerne ordentlig lyd, er bare ikke blevet fanget af vinyl før nu og har gennem de senere år, hørt mindre og mindre cd, da lyden på mit anlæg er ca. det samme fra computer som fra cd og sjældent bruger cd'er i andet end bilen) Det er efter min mening en fin afspiller, der gør det fint til mit brug, selvom der godt nok er mange der skælder de automatiske afspillere ud

Afspilleren der ellers står i fin stand, har desværre knækket en hængsel i det højre hjørne og har ikke haft den store succes med at få det limet endnu, så har et spørgsmål, til alle Jer kloge hoveder, om I ved hvor, man evt. kan anskaffe sig et "nyt" låg? (ud over dba og qxl, sidder og titter lidt med derinde )
Til top Vis Norre85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Norre85

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Norre85 skrev:
Hej alle hifi-mennesker

Jeg har været så heldig(??), at arve min fars gamle B&O Beogram 1900 pladeafspiller, for at kunne træde ind i vinyl-verdenen og kunne dele hans store passion (Har dog altid haft stor interesse for lyd, gerne ordentlig lyd, er bare ikke blevet fanget af vinyl før nu og har gennem de senere år, hørt mindre og mindre cd, da lyden på mit anlæg er ca. det samme fra computer som fra cd og sjældent bruger cd'er i andet end bilen) Det er efter min mening en fin afspiller, der gør det fint til mit brug, selvom der godt nok er mange der skælder de automatiske afspillere ud

Afspilleren der ellers står i fin stand, har desværre knækket en hængsel i det højre hjørne og har ikke haft den store succes med at få det limet endnu, så har et spørgsmål, til alle Jer kloge hoveder, om I ved hvor, man evt. kan anskaffe sig et "nyt" låg? (ud over dba og qxl, sidder og titter lidt med derinde )

Du skal jo ikke direkte bruge låget til noget, der har med selve afspilningen af plader at gøre...
Hvorfor ikke spille nogle lp'er mens du leder efter et nyt/gammelt låg?

[edit] Du har måske allerede gang i pladespilleren? Det kan godt være at jeg ikke læste dit indlæg grundigt nok i første omgang...
Det bliver nok nemmest for dig at finde en HEL pladespillespiller med et låg der ikke er defekt.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Tak for svaret, jeg må kigge videre på den blå så

Den gamle svend er skam kommet på arbejde igen og køre på fuld tryk Ved godt låget, ikke har nogen funktion (ud over at holde alt det dælens støv væk ), men nu hvor den er kommet frem på toppen af "alteret", ville jeg godt friske den lidt op og lade den skinne igen

Og hvor er det dog en rar følelse at spille musik fra vinyl !

Et andet spørgsmål, må så komme på remme og andet "indmad" til en ældre afspiller, er der nogle steder det kan anbefales og kigge efter dette, eller skal det også tages fra en doner ??

Mvh
Christian

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Norre85 skrev:
Hej Niels

Tak for svaret, jeg må kigge videre på den blå så

Den gamle svend er skam kommet på arbejde igen og køre på fuld tryk Ved godt låget, ikke har nogen funktion (ud over at holde alt det dælens støv væk ), men nu hvor den er kommet frem på toppen af "alteret", ville jeg godt friske den lidt op og lade den skinne igen

Og hvor er det dog en rar følelse at spille musik fra vinyl !

Et andet spørgsmål, må så komme på remme og andet "indmad" til en ældre afspiller, er der nogle steder det kan anbefales og kigge efter dette, eller skal det også tages fra en doner ??

Mvh
Christian

Hej Christian...

Prøv evt. at forhøre dig hos Peter Pan, som er bruger herinde på hifi4all.
Han ved en hel del (!) om B&O-produkter...  ;-)

Måske bør du henvende dig i "Vintage"-forum?

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Tak for henvisningen, havde godt nok set, flere henvist til ham med ældre B&O sager 

Prøver at henvende mig i Vintage

Takker endnu en gang !

Mvh
Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes