Hvor meget plastik, øh pladespiller, kan man få for 600 kr? Jeg fandt for nyligt en pladespiller på tilbud, og da jeg enten skulle betale flere hundrede kroner i fragt, eller købe lidt mere, blev det til en pladespiller. Der stod totalvægten var på 9kg, så det kunne vel ikke være rent plastik...
Her er så skønheden:

Ægte plastik disko dasko model

I modsætning til den Jan Nielsen testede for nyligt, er det her en "ren" pladespiller uden USB, RIAA m.m. Pladetallerknen er også af metal, og direkte drevet. Her kan tallerknen ses - den vejer iøvrigt hele 600g:

Som det kan ses, er der en kant på tallerknen. Der regnede jeg så med filtmåtten skulle passe i - men det gør den så ikke helt:

Er det meningen man selv skal klippe den til?

Armen er ikke det mest præcise jeg har set, men det kunne man nok heller ikke forvente...

Men når det hele nu er plastik, hvorfor vejer den så så meget? Jern! Der sidder bl.a. en skive rundt om motoren:

Desuden sidder der en 3mm jernplade i hele bunden.
Da jeg havde bunden af, tog jeg også lige et par billeder af indmaden:

Her ses undersiden af armen. Den lille plastikdims med fjederen til venstre, bruges til anti-skating - mere om det lidt senere...

Og nu et par spørgsmål...
Jeg startede med at stille nåletryk til 2g som anbefalet i den "glimrende" brugsanvisning. Anti-skating skulle så også stå på 2g. Men med den indstilling, blev armen trukket væk fra pladetallerknen når den blev placeret der (med nålebeskytter selvfølgelig). Det er vel lige i overkanten... Efter jeg gav fjederen lidt motion går det bedre. Men hvordan checker man egentlig anti-skating? Jeg har altid bare fulgt anvisningerne...
Og så er der lige pickuppen. Der står ikke noget på den, og der er kun et logo jeg ikke kan genkende. Men det er der måske andre der kan? Her er pickup og logo:

Og så er det store spørgsmål, om jeg tør lægge en plade på

Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen