| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften mine herrer og damer (hvis der findes sådan nogen inden for det her nørderi  ) Jeg er ved at flå mine begyndene grå hår af mig selv i frustration. Jeg lider af statisk elektricitet. Eller dvs. mine afspillere lider af det. Jeg bruger på min techcnics den originale tunge gummi måtte med en sort filtmåtte ovenpå. Den giver et godt lydbillede. Det samme på min klokke pladetallerken på L75eren. Har blomster i mit musik rum. Eller dvs. Stedsegrønne planter. Så luftfugtigheden burde ikke være for lav. Det piner mig at der skal komme knitre lyde og støvet skal suge sig til pladen når jeg tager den af. Har overvejet kork, men hvor finder jeg kork i passende tykkelse??? Fortsat go aften -Michael
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn
Jeg tror at mere udluftning vil hjælpe,hvis dit hus er meget tørt,men jeg skal ikke kunne sige det 100%.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
prøv med nogle kork bordskåner om de passer i breden som en lp, husk at den lige skal være lidt mindre en lp´en ca. ½cm da lp´en har den lidt tykker kant yderst. __________________ Gode vellydende komponendter og en god lodeklat er vejen fren til god lyd, hilsen nhj4
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du siger bordskåner kigger jeg ud i mine køkkenskabe. De er ca. 2 cm tykke.
Og dem man bruger til at ligge under tallerkener er såvidt jeg erindrer rektangulerer.
Man må vel kunne købe kork i diverse mål og tykkelser.
Jeg har lige så set at nogen sværger til kobber plader. Er der nogen der kan forklare grunden til dette???
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 mener sikkert dækkeservietter. De er 3 mm tykke og kan fåes i Bilka og muligvis IKEA. Hvis du bruger søgefunktionen findes der også en del tråde om emnet. Personligt bruger jeg 2 lag antiskridmåtte.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Jensen100 mener sikkert dækkeservietter. De er 3 mm tykke og kan fåes i Bilka og muligvis IKEA. Hvis du bruger søgefunktionen findes der også en del tråde om emnet. Personligt bruger jeg 2 lag antiskridmåtte.
|
|
|
yep to lag antiskrid måtte - så får du ikke bedre måtte __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Totoronto skrev:
|
|
|
yep to lag antiskrid måtte - så får du ikke bedre måtte
|
|
|
Kan den måtte vaskes i noget så den ikke er så klæbende?? Har prøvet med en enkelt før. Og den klistrede sig fast efter en afspilning. Og satte små runde mærker i pladen.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er tilfreds med lyden på dine nuværende måtter er der vel ikke nogen grund til at skifte? Løsningen på dit statisk elektricitets problem vil være at bruge en "mittlauf besen" (tysk ebay) der har kulfiber i børsten, før ledningen til stel og så burde problemet være løst. Børsten samler også løst skidt/støv op så jeg synes ikke at der er meget at betænke sig på.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@hullevad: Jeg kan intet finde der hedder noget der bare minder om en mittlauf besen.
Den vil ganske enkelt ikke lade mig søge på det. Finder alt muligt andet frem istedet.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
|
|
|
jep det var dækkeservietter jeg ville skrive men kunne ikke huske det var jo også lige før senge tid 
Diy kork plademåtte:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65246&P N=1&TPN=1 __________________ Gode vellydende komponendter og en god lodeklat er vejen fren til god lyd, hilsen nhj4
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en anti-static pistol? Den fjerner fint statisk elektricitet fra mine plader.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
| Hvad med en anti-static pistol? Den fjerner fint statisk elektricitet fra mine plader. |
|
|
Jeg har en Zerostat, og selv om den da hjælper, så fjerner den åbenbart ikke problemet helt.
Men som der blev nævnt kan udluftning også have noget med det at gøre... Jeg har en stor stue, med gulvtæppe og en del planter, og har størst problemer om vinteren hvor jeg ofte "glemmer" at lufte ordentligt ud. Her om sommeren giver det lidt mere sig selv, og de seneste par måneder har jeg ikke haft de store problemer.
Der findes jo mange plademåtter, men hvis man er statisk ramt er der nok ingen plademåtte der specifikt har det godt med det...
Når filtmåtten følger med, og det gør den vist ret nemt (synes jeg at huske fra min tidligere LP12), så kan man forsøge at sætte den fast vha. dobbeltklæbende tape - den tynde slags, ikke den der er et par millimeter tyk. En anden type filtmåtte, som er noget mere "presset" i det, og derfor mere stiv og ikke så statisk anlagt, er en Roksan R-Mat 5. Den har så til gengæld et mindre centerleje hul, men det kan vel udvides.
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det skyldes at du (måske) har gulvtæpper af kunstigt materiale? Jeg har udelukkende ægte (uld-) tæpper, og har ingen større problemer.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amforamusik i Lemvig sælger korkmåtter til pladespiller, har selv købt nogle og de virker bare. Prisen på dem var 100kr stk. 1966.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
| Kan det skyldes at du (måske) har gulvtæpper af kunstigt materiale? Jeg har udelukkende ægte (uld-) tæpper, og har ingen større problemer. |
|
|
Dette er utrolig vigtigt,og jeg har også altid haft uld tæpper (80/20 berber) i min stue,og jeg har aldrig haft problemer med statisk el.på mine LP'er.
carsten
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
jeg havde også på et tidspungt haft disse problemer det løste jeg ved at sætte et par glas vand op i stuen for at til føre lidt mere fugt og det virked og god udluftning et par gange om dagen hjalp også
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
| Kan det skyldes at du (måske) har gulvtæpper af kunstigt materiale? Jeg har udelukkende ægte (uld-) tæpper, og har ingen større problemer. |
|
|
Næh, mener mit tæppe er bomuld.
|
| Til top |
|
| |