| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE I BUNDEN. Advarsel, det er lidt lækkert  Jeg er igang med min anden projekt thorens. (billeder følger i aften.) Og det har været et større projekt. Nu er jeg igang med at samle den igen. Og har derfor brug for et billede af en uden pladetallerken på. Jeg skal nemlig se hvorledes jeg skal placere den lille dims der sidder ved motoren på toppen af plinten. Det er sådan en lille bøjet holder der vist nok skal sikre at remmen ikke hoppen af motor spindlen. Lige lidt om projektet. Omfinering og lækker lakering. Nye bedre phono kabler. Og højglanset tallerken. Alt i alt en seriøs lækkerbidsken. Så glæd jer til lidt øjenguf efter en tester i aften. Billeder af en 316 kan også bruges da de jo er identiske i ydre opbygning. Vh Michael
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
et rigtig godt tip lencofyn
inden du skiller noget af så tag billede med dit digital kamera eller din mobiltelefon også ned i detaljerne så er det noget nemmere at får styr på når det skal samles igen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
et rigtig godt tip lencofyn
inden du skiller noget af så tag billede med dit digital kamera eller din mobiltelefon også ned i detaljerne så er det noget nemmere at får styr på når det skal samles igen
|
|
|
Det er et godt tip. Bruger det (næsten) altid, men som jeg læser det, har lencofyn skilt den ad.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et godt tip, osse til næste gang man skiller noget ad
Det er ihvertfald rart, første gang man skiller en Glock 17DK ad  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg glæder mig til billeder.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt historie. Startede ud som en ganske almindelig kedelig sort klassisk TD 318 med lidt små problemer. Så jeg fik styr på problemerne. Og tro det eller ej, jeg tog faktisk en ordentlig røvfuld billeder under hele adskillelses processen. Men som det nu er med digital mediet, så forsvandt de.... Men med hjælp fra venlige sjæle herinde fik jeg placeret "dimsen" og samlet spillen. Kom endelig med ros ris kritik oa.      Og lige et billede af mit forrige Thorens projekt. Den gang drejede det sig om en TD 316.
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
RESPEKT. RESPEKT. De karusseller er bare flotte.
spil godt
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
RESPEKT. RESPEKT. De karusseller er bare flotte. spil godt |
|
|
Takker. Det er bare som om at 80-90'er designet tigger om at få en hjælpende hånd.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot pladespiller du der har fået dig, håber den spiller ligeså godt som den ser ud  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan da ikke spille så godt som den ser ud, den ser jo hammer godt ud!
Virkeligt lækkert håndværk, respekt
Den vil jeg have som pejlemærke, når jeg selv skal til at kreere noget.
Kan du løfte sløret for hvordan du har lavet lakken? hvor mange lag, slebet/poleret hvor meget?
Og hvordan laver man en højglans tallerken?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensiman skrev:
Den kan da ikke spille så godt som den ser ud, den ser jo hammer godt ud!
Virkeligt lækkert håndværk, respekt
Den vil jeg have som pejlemærke, når jeg selv skal til at kreere noget.
Kan du løfte sløret for hvordan du har lavet lakken? hvor mange lag, slebet/poleret hvor meget?
Og hvordan laver man en højglans tallerken?
Mvh |
|
|
Jeg bruger min hukommelse og min technics som reference. Og selv med en gammel slidt ortofon night club lyder den vanvittigt godt. Tør slet ikke tænke på hvordan den kommer til at lyde med en frisk nål. Hvad kan i anbefale, gerne en lyd/pris fornuftig ortofon om ?? et eller andet. Mht. udseendet. Jeg gik et lille halvt års tid efter jeg fik solgt den røde højglans og funderede over hvda jeg skulle finde på med den anden jeg havde liggende. Jeg kom frem til det i ser. Jeg kender en snedker som kunne hjælpe mig og vejlede vdr. finer og montering af dette. Så det kan jeg godt tage æren for. Men lakeringen kan jeg ikke tage på min kappe. Det er derimod en proff der skyldte en tjeneste der har ordnet det for mig. Dte har så taget noget tid, da det skulle gøres når han havde tid. Så en egentlig pris og fremgangs måde kan jeg ikke give. Men det har ikke været helt nemt. Og jobbet er yderst vellykket. Sort højglans sider med klar lak's top. Plade tallerkenen er poleret op vha. et styk boremaskine i skruestik med polerskive og et alu polerings middel. Det tager ca. 20 min, at gå fra det kedelige grå alu look, til flot dyb skinnende glans. Det giver lige det sidste løft. Vedligeholdelse er jo nødvendigt, fedt fingre og almindelig tab af glans forekommer. Det klares på 2 min. med en smule autosol. Jeg vil ikke anbefale at lakere tallerkenen.
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Respekt! Den er da gået hen og blevet "møglækker"!!! FANTASTISK finish. Hvad har du brugt til at 'shine' tallerkenen op med? Noget specielt pudsecreme eller lign.?
BTW - Er det Holfi som den er spændt for?
Mage
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skam mit nye Holfi lineup. Jeg har godt nok været nervøs vdr. at købe Xara'en. Men den skræk er godt nok gjort til skamme. Det er noget solidt kram. Tror til dels at mange af skræk historierne er fra gamle dage. Min har fået ny laser, opgradering, nye batterier i 2003. Så der skulle gerne gå et godt stykke tid før der skal serviceres andet end rens af laser.
Så med Holfi kan jeg nu tage den med ro på rør området de næste par år. For det her er virkelig vellyd.
|
| Til top |
|
| |