| Forfatter |
|
Grosen Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har følgende set-up: - Primare DVDi10 forstærker - Pioneer PL-255 pladespiller fra 1978 - Pro-ject "The phono box" RIAA
Jeg skal skrue markant højere op for forstærkeren når jeg spiller plader (via RIAA) end når jeg fx hører en cd. Er dette normalt trods det at der er kommet en RIAA ind imellem? Min Primare står på ca. 30 (hvis det siger nogen noget) ved hvad jeg vil karakterisere som normalt lydniveau. Ved cd er det ca 10.
Vil blot høre om dette er normalt trods indsat RIAA?
Venlig hilsen
Lasse Grosen
|
| Til top |
|
| |
Major Tom Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det er ret normalt at der skal skrues lidt mere op ved afspilning af vinyl men i dit tilfælde lyder det som en ret voldsom forskel.
Hvilken type pickup anvender du? Det lyder næsten som at det er en MC pickup som er sat til en MM indgang.
Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Grosen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt pick-up'en, men ved faktisk ikke hvilken det er. Gav 300 for den hos Audio Art på Frederiksberg. Den er grøn og helt "standard". Men er ret sikker på forhandleren vidste hvad han lavede, han monterede den også for mig.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en primare pre 30 på den kan jeg indstille niveau på indgangene så alt spiller lige højt, ved dog ikke om dvd i10 har denne funktion
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Grosen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gør du mere præcist det Jan?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grosen skrev:
| Jeg har netop købt pick-up'en, men ved faktisk ikke hvilken det er. Gav 300 for den hos Audio Art på Frederiksberg. Den er grøn og helt "standard". Men er ret sikker på forhandleren vidste hvad han lavede, han monterede den også for mig.
|
|
|
Hvis der ikke står noget på pickuppen, så prøv at tjekke din kvittering. Hvis det heller ikke fremgår af den, så prøv at kontakte forhandleren. Jeg synes nemlig også det tyder på, at du bruger en MC pickup med en MM RIAA.
|
| Til top |
|
| |
Grosen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet ud af det er en MM pick-up. Om jeg stiller RIAA'en på MM eller MC er lydniveauet det samme.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det er lydkvaliteten ikke...i stilling MC belastes en MM pu aldeles for hårdt med diskant-tab til følge...ellers er der noget som ikke stemmer...
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget normalt at der er forskel på nivo, en cd giver ca 2 volt ud, vis riaa'en kun giver en volt, skal der skrues cirka dobbelt så meget op.
Den grønne pu, er måske en Audio technica at 95, den har et rimeligt godt output. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |