Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: MC pick up til P7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle derude.

Jeg har besluttet mig for at opgradere mit pladespiller setup. Jeg har nu en NAD 533, en NAD RIAA og en denon dl-160 PU. Det har sådan set spillet fint, men synes nu det er tid til en opgradering.

Jeg har så småt forelsket mig i Rega P7, men er åben for andre forslag. Jeg har hørt den med en Grado Sonata signature med en Lejonklou (svensk mærke) RIAA. Dette lød rigtig fint, men er dog ikke blæst helt bagover af det. Måske det er fordi det er en MM PU og jeg kommer fra en MC??? Jeg vil i hvert fald gerne høre den med en MC PU. Dette kræver nok en anden RIAA også.

Hvilken PU (meget gerne MC) vil I anbefale til en P7? Og har I andre pladespillere I hellere vil anbefale og hvorfor?

Jeg bor i Vanløse, så det skal gerne kunne ses og høres i KBH's området.

Budgettet hedder max 22.500 - dvs. 14.000 for P7, så 8500 kr til PU og RIAA.

Ser frem til at høre fra Jer.

God lyd til Alle,

MVH Bruus

Til top Vis Bruus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruus

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej Bruus.

Jeg spiller på p7 med en ortofon cadenza blue og en riaa fra Plinius, Koru. Det spiller super godt synes jeg. Detaljeret, dynamisk, ret neutralt men ikke decideret lyst, og med god fast bund. Du burde godt kunne finde en p7 i fin stand brugt til en god pris. Og så ofre de resterende penge på en rigtig god riaa og pu. Du er velkommen til en slå et sving forbi mig til et hurtigt lyt hvis du skulle have lyst, mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Lyder som et lækkert setup. Vil da gerne høre det en dag.

Har du forslag til hvor man kan finde en brugt P7 i fin stand? Hvor bliver der "pushet" pladespillere henne?

MVH Bruus

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du siger bare til hvis du har lyst til et lyt Umiddelbart ser det ud til der er en p7 til salg i sort, ny, til 9995kr på det forum der hedder Nerds.dk. Prøv at tjekke den. Den står også på dba.dk. Held og lykke med det

Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej sborup.

Ikke for at virke alt for newbie, men jan hverken finde den på nerds eller på dba. Kan du finde et link til den? Det lyder temmelig interessant.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 December 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Bruus skrev:

Hej sborup.

Ikke for at virke alt for newbie, men jan hverken finde den på nerds eller på dba. Kan du finde et link til den? Det lyder temmelig interessant.

Den der er på Nerds er solgt, har tjekket med sælger. Der er også en P9 på Nerds, men begge er som sagt solgt.

Jeg har selv bestilt en ny Rega P7 hos Scala i Århus, så den glæder jeg mig til kommer hjem. Var igang med at købe en ny Linn Sondek LP12. Men valgte en Rega i stedet, og Scala tager min egen Linn Sondek i bytte til en fornuftig pris.

På min nye Rega skal der i første omgang monteres en Denon DL103, som jo er en gammel klassiker, men har da også overvejet en Ortofon MC20 jubilæumsudgaven, men det kan komme senere hvis jeg begynder at spille mere vinyl på Regaen, end på Linnen.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Bruus skrev:

Hej sborup.

Hej Bruus

Sorry, jeg må have fundet en gammel annonce på nettet. Men synes ellers jævnligt der er nogen til salg. Jeg skal nok holde øjnene åbne

Mvh Søren

Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Det ville da bare være super. Og hvis du kender flere sider jeg skal holde øje med, må du meget gerne skrive dem også.

Jeg sidder netop og læser om PU og er netop faldet over denon 103. Den er der ogsp i en opgraderet udgave - 103R. Måske den, og så 304 er et lyt værd. Kender du sidstnævnte?

Tak for hjælpen i øvrigt.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej Bruus.

Denon 103 er så vist jeg ved rigtig god og får ofte god omtale især prisen taget i betragtning. Skulle være meget dynamisk og med rigtig god bund. Kender ikke 304. Ellers kan du også kigge på Ortofon Rondo bronze pu, skulle også være  en "killer"  under 5000 kr, mvh Søren

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Var det ikke bedre at købe denons jubilæums pladespiller når du går i tanker om en Denon pick up, pick uppen på jubilæumsmodellen er en opdateret version af dl 103. Og japanere har nu altid været bedre til at lave pladespillere end englænderne.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/deno n_dp-a100_pladespiller_sort.htm

Og den er da flot:

Radiohead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006
Sendt: 14 December 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Til Hermann: Med al respekt for dit valg af pladespiller - og uden i øvrigt at ville gå ind i endsige starte en religionskrig - så er
det vist ikke givet at japanerne altid har været bedre til at lave pladespillere end englænderne.

P7 er et rigtig godt bud til prisen, super enkel og funktionel i design, set-up og drift og har høj WAF. Det skulle dog ikke undre
mig om der kommer en ny RP7 i løbet af 2011, da REGA har uofficielt har varslet at de vil til at producere en række nye
tonearme i nær fremtid - og P7 er snart 8 år gammel - men dette er gisninger. Som i øvrigt sikkert vil blive manet i jorden af
Bent inden længe... ;-)

Til top Vis Radiohead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiohead

Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres input. Det endte ud med et samlet brugt køb - Rega P7, Ortofon Cadenza Blue og en Plinius Koru. Det er så vildt velspillende. Jeg havde aldrig turdet håbe at det kunne blive så godt med den forstærker og de højtalere jeg har, men det er en helt ny verden.

Igen tak for jeres hjælp. God lyd til alle.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej.

Godt at høre B. Det er da super, og et vildt lækker kombi iøvrigt. Sikker på det spiller så englene synger...hvordan lyder Cash? Mvh Søren

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 December 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

P7 er uden tvivl en fed pladespiller og banker let andre på markedet selv til en højere pris.

Tillykke med den :-)
Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Bruus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Var inde hos KT radio og bestille en tungere kontravægt. Fik en god snak med Peter Sejersen derinde. Flink fyr. Jeg lagde mærke til at der max er 1 mm luft mellem pladen og PU- huset så tænkte at der må en tungere vægt på og evt. skal armen hæves den sidste tak på spaceren. Vi får se, der er ventetid på kontravægten.

Og Cash lyder super lækkert. Ikke så fedt som på dit setup, men rigtig fedt. Og mange af mine andre plader har fået tilført adskillige dimensioner. Jeg er completely blown away. Fedt match med den Cadenza Blue.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Bruus skrev:

Hej Søren.

Var inde hos KT radio og bestille en tungere kontravægt. Fik en god snak med Peter Sejersen derinde. Flink fyr. Jeg lagde mærke til at der max er 1 mm luft mellem pladen og PU- huset så tænkte at der må en tungere vægt på og evt. skal armen hæves den sidste tak på spaceren. Vi får se, der er ventetid på kontravægten.

Og Cash lyder super lækkert. Ikke så fedt som på dit setup, men rigtig fedt. Og mange af mine andre plader har fået tilført adskillige dimensioner. Jeg er completely blown away. Fedt match med den Cadenza Blue.

Hej Morten. Godt du fik bestilt et tungere kontra lod. God investering. Og Peter er en super flink fyr som har styr på sine ting..

Jeg tror ikke du skal hæve armen yderligere, den skal være stort set vandret når du ser den fra siden og nålen er på pladen. Og du skal ikke tage dig af at pu huset ligger så tæt på pladen; det er helt normalt og meningen da den også kører med ret højt nåletryk..Læs evt anmeldelse her på sitet.

Er sikker på det lyder godt m Cash; og hvis du ikke er helt tilfreds ved du hvor du kan hente en upgrade. Glæder mig til at høre mere når der sker noget nyt. Ellers giv lyd indimellemmvh Søren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes