Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Hjælp til Mørch (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
karl1970
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 December 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har fået en Nottingham Analogue Spacedeck af min kone til jul (god Kone) og skal til at montere en Mørch UP-4 arm på denne. Spørgsmålet er så hvilket armrør jeg skal bruge til min Ortofon 2M black Pickup. jeg kan se på vægt oversigten at jeg skal bruge et gult armrør... men det lader ikke til at dette passer altid. Er der nogen som kan hjælpe? Evt bytte med et blåt rør (guld) - dersom det nu er et gult jeg skal bruge? Er det i det hele taget en dårlig match med 2 m black og en Nottingham? (Har en Glenn Croft forforstærker og en Exposure Dual IV effekt)

Lidt ny med vinyl, så jeg er på eksperiment stadie.

Tak for hjælp

Til top Vis karl1970's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af karl1970

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din NAS.

Lidt hjælp til beregning af resonansfrekvensen her http://www.resfreq.com/resonancecalculator.html

2m Blacks data her http://www.ortofon.com/index.php?option=com_content&view =article&id=52&Itemid=73

Som det fremgår, skal du sætte den samlede bevægelige masse ind (arm+pickup), og så compliancen.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

DYILars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

en makker har en SOTA Star Sapphire med en DP6 arm - og det går HELT fint skulle jeg hilse at sige. Da NAS'en også er i den tungere vægtklasse, kan jeg ikke se noget til hinder for at det skulle gå godt. Jeg skal snart selv have monteret min UP4 på en noget billigere pladespiller og er i den forbindelse blevet anbefalet at anvende det gule armrør til en 2M Black. Meld gerne tilbage om dine erfaringer...

Mvh.

Lars

his047
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej,
Hvis Mørch siger at du skal bruge et gult armrør skal du bare følge det råd: Mørch bruger ørene, men i modsætning til mange andre bruger han
også sine egne målinger. For mange år siden lavede han et specielt armrør til Ortofon MC 200/MC 100 i hvilken forbindelse han fortalte mig at
Ortofons egne specifikationer ikke passede og at MC 200 under dynamiske forhold (altså når den spillede) var væsentligt stivere end Ortofon
specificerede. Så jeg vil simpelthen bare stole på hans oplysninger.
Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes