| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag fået sådan en svend.
Og er spændt på at høre om mit udstyr er sat ordentligt op. Jeg har desværre ikke nogen hifi venner jeg kan suge erfaring fra, så min viden begrænser sig til mine egne erfaringer og nettet.
Så hvordan bruger jeg den opimalt? Jeg oplever ikke nogen forvrængning på mine plader. Og har en god lyd. Men hvis den kan blive bedre ved at justere det hele efter en test plade er det jo super.
Hvad er jeres erfaringer??
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Jeg har idag fået sådan en svend.
Og er spændt på at høre om mit udstyr er sat ordentligt op. Jeg har desværre ikke nogen hifi venner jeg kan suge erfaring fra, så min viden begrænser sig til mine egne erfaringer og nettet.
Så hvordan bruger jeg den opimalt? Jeg oplever ikke nogen forvrængning på mine plader. Og har en god lyd. Men hvis den kan blive bedre ved at justere det hele efter en test plade er det jo super.
Hvad er jeres erfaringer??
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilken Ortofon testplade du har fået fat i, men hvis det er dén jeg tror det er, behøver du en manual for at få det fulde udbytte. Der er mange forskellige toner osv. der kan fortælle om forvrængning, armresonans osv. osv. Mvh. Niels L. Prøv at rette henvendelse til Ortofon.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 20 Januar 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået den i mint stand. Og der er indlægsedlen med. Men forstår ikke helt brugen af denne.
Det er den : no 0002
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Januar 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Jeg har fået den i mint stand. Og der er indlægsedlen med. Men forstår ikke helt brugen af denne.
|
|
|
Koncentrér dig om et testtrack ad gangen. Læs vejledningen grundigt (til hver test) grundigt. Og gerne mere end én gang! Den kan godt være lidt kringlet. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 22 Januar 2011 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er testen overstået.
Egentlig et godt stykke værktøj. Det har bare bevist det jeg egentlig hele tiden har vidst, at mit anlæg er sat korrekt op. Og tillige med spiller godt.
Nu er en Technics også en taknemmelig maskine at sætte op, så det hjælper jo på det. Test plader skulle ikke være så dyre, det holder nok mange fra at smide penge efter dem.
Men tak for inputsene.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 22 Januar 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
|
|
|
Jeg har no. 0001. Hvilke test tracks er der på din? Min indeholder følgende tracks. 1 - Channel orientation and phasing test. 2 - Channel separation test. 3 - White noise levels test. 4 - Silent groove test. 5 - Difference tone distortion test. 6 & 7 - Tracking ability test 315 Hz lateral modulation. 8 & 9 - Tone arm resonance test. 10 - A long and winding road.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 22 Januar 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Post skrev:
Lencofyn skrev:
|
|
|
Jeg har no. 0001. Hvilke test tracks er der på din? Min indeholder følgende tracks. 1 - Channel orientation and phasing test. 2 - Channel separation test. 3 - White noise levels test. 4 - Silent groove test. 5 - Difference tone distortion test. 6 & 7 - Tracking ability test 315 Hz lateral modulation. 8 & 9 - Tone arm resonance test. 10 - A long and winding road. |
|
|
Hej Jan Min indeholder det samme minus A long and winding road. Hvad er der på din side et?? På min er der diverse stykker musik der giver en et indblik i perspektiv. Mange af dem er de samme der er på min OPUS 3 "perspektiv" test plade.
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Jan Post skrev:
Lencofyn skrev:
|
|
|
Jeg har no. 0001. Hvilke test tracks er der på din? Min indeholder følgende tracks. 1 - Channel orientation and phasing test. 2 - Channel separation test. 3 - White noise levels test. 4 - Silent groove test. 5 - Difference tone distortion test. 6 & 7 - Tracking ability test 315 Hz lateral modulation. 8 & 9 - Tone arm resonance test. 10 - A long and winding road.
|
|
|
Hej Jan
Min indeholder det samme minus A long and winding road.
Hvad er der på din side et?? På min er der diverse stykker musik der giver en et indblik i perspektiv. Mange af dem er de samme der er på min OPUS 3 "perspektiv" test plade.
|
|
|
På min er der musik af H.C. Lumbye. 1 - Kong Georg d. 1's honnørmarch. 2 - Pepita polka. 3 - Finale galop. 4 - Champagne galop
|
| Til top |
|
| |