| Forfatter |
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det efterhånden 10 år siden, jeg var i besiddelse af en pladespiller.
Efter flytning, har jeg fået mere plads til mit grej, derfor overvejer jeg at købe en igen.
Dog er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge direct drive eller remtrukken spille.
Det skal være brugt og jeg er ikke mærkeluder..
Jeg har set lidt på Thorens blandt de remtrukne og Technics, Luxman og måske endda B&O, deres tangential modeller.
Kom glad med friske forslag. Det skal siges jeg benytter en Naka CA5E med riaa som pre, så der skal ikke tænkes på det nu.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går du efter brugt - er en direct drive nok det sikre valg , der er da ikke en tosset rem :)
Sådan en her (fra dba) er ikke helt go'nat valg :)

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke skrevet noget beløb ind, men jeg tænker at 2000 er mit loft, da jeg endnu ikke ved om jeg kommer til at bruge det. Jeg forærede alle mine 500+ lp´ere væk da jeg fasede det ud, men dem kan jeg hente igen :-)
Når jeg skriver B&O er det kun fordi jeg synes at nogle af dem ser fede ud :-)
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
"fasede det ud" Læser du cand.polit.?
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, nej...
Det fyldte for meget syntes min mening, men nu får jeg mit eget rum om en måned, så derfor min genfundne interesse :-)
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En overset DD er Sony 2250(1) som var lavet som en konkurrent til Technics SL 10. Det skulle være et godt køb og inden for dit budget. De lidt ældre Technics er også til at få for menneskepenge. En med defekt automatik kan man købe for en slik. Det er som regel en rem som er rådnet op, en elastik kan som regel løse problemet. Ellers er der de store Dual 701 som kun har det problem at armene er bedst til pu med høj kompliance.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk at få sit eget værelse i sit eget hjem. Din kone giver dig lang snor, hvad?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, ja eget værelse....
Vi flytter fra lejlighed til hus, så jeg går fra en stue på 16 m2 til et kælderrum på 22 m2 med 2,35 til loftet.
Og der kan være det hele uden indblanding :-))
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Svendborg!
Lidt erfaring herfra....... Der er nogle, der mener, at direct drive er toppen, det er så én mening , min egen erfaring, og jeg har haft rigtigt fede DD´ere, er at en godt konstrueret rem/tråd-trukket grammo får enhver direct drive til at lyde som en dårlig cd-spille ved direkte sammenligning. Nu ved jeg ikke hvor "hi-end" du er ude efter, men hvis du synes B&O er fedt, så send mig en PM, så måske vi kan finde ud af noget
M.v.h. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ikke være det vildeste med et budget på max 2000.- Men rummel er ikke min kop te, så måske det kan hjælpe lidt.
Min højtalere som jeg er ved at bygge kan man se her, og måske få en ide om hvad jeg kan bruge, sammen med min signatur.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=370&P N=1&SID=za1z9b1bd3a9771134d44692dczfc4f6&title=sb-ss -basrefleks
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ups....
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
Det skal ikke være det vildeste med et budget på max 2000.- Men rummel er ikke min kop te, så måske det kan hjælpe lidt.
Min højtalere som jeg er ved at bygge kan man se her, og måske få en ide om hvad jeg kan bruge, sammen med min signatur.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=370&P N=1&SID=za1z9b1bd3a9771134d44692dczfc4f6&title=sb-ss -basrefleks
|
|
|
I din prisramme er en Denon DP47F måske også en mulighed, det er imho også en fornuftig spilledåse.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Denon DP47, har jeg ikke hørt, men jeg har selv haft en DP57 og jeg synes den rumlede. Jeg kørte med Ortofon MC2000 på den, da jeg dengang havde adgang til sager derfra, qua mit job, det har jeg ikke mere....
Resten af mit setup, var ikke af samme kvalitet som idag, så jeg er bange for at jeg endnu tydligere kan høre rummel.
Nå, men hvis en 57´er er en dyrere model, ville jeg da mene den skulle være bedre end 47´eren.
Måske jeg tager fejl.
Tidligere skrev jeg også lidt om B&O, men jeg er ikke så vild med at der, mig bekendt, er lidt begrænset udvalg af pickups til deres fatninger.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
|
En Denon DP47, har jeg ikke hørt, men jeg har selv haft en DP57 og jeg synes den rumlede. Jeg kørte med Ortofon MC2000 på den, da jeg dengang havde adgang til sager derfra, qua mit job, det har jeg ikke mere....
Resten af mit setup, var ikke af samme kvalitet som idag, så jeg er bange for at jeg endnu tydligere kan høre rummel.
Nå, men hvis en 57´er er en dyrere model, ville jeg da mene den skulle være bedre end 47´eren.
Måske jeg tager fejl.
Tidligere skrev jeg også lidt om B&O, men jeg er ikke så vild med at der, mig bekendt, er lidt begrænset udvalg af pickups til deres fatninger.
|
|
|
Husk også lige på at rummel også stammer fra lp'en. Det er ikke kun værket. En refleks højttaler gør det jo heller ikke bedre, så byg et lukket system nu du er i gang.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
Går du efter brugt - er en direct drive nok det sikre valg , der er da ikke en tosset rem :)

|
|
|
Så fandt jeg den :-)
Har også set et par stykker med vacuum, men prislappen vokser :-)
Jeg har efterhånden en fornemmelse af, at jeg går efter Technics eller Luxman..
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
| ..snip....
|
|
|
Jeg kører med noget der er yderst kompetent nede i det område, hvor man nok skulle kunne høre hvis der er noget rummel - min DP47F er tavs som graven .
Det udelukker jo ikke at den med tiden kan få slidt centerleje
(Både 47F og 57L ligger jo med spec's der siger <78dB rummel __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
svendborg@email skrev:
|
Måske jeg tager fejl.
|
|
|
Husk også lige på at rummel også stammer fra lp'en. Det er ikke kun værket. En refleks højttaler gør det jo heller ikke bedre, så byg et lukket system nu du er i gang.  |
|
|
Ha, det med at bygge lukket... Det er nu for sent. Har netop samlet delefiltre og brugt en del penge på det, så refleks skal det blive :-)
Dog har du jo ret i at der også er ballade med vinylen selv. Hmm.. Når pungen ikke tillader for store udskejelser, er det ikke så nemt endda.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
svendborg@email skrev:
|
Måske jeg tager fejl.
|
|
|
Husk også lige på at rummel også stammer fra lp'en. Det er ikke kun værket. En refleks højttaler gør det jo heller ikke bedre, så byg et lukket system nu du er i gang.  |
|
|
Basrefleks er bestemt ikke et dårligt højtaler princip. Nogle af de bedste højtalere i verden er basrefleks og verdens førende højtalerproducent JBL, bruger ikke andet.
Og Denon DP 47f er en god pladespiller. Jeg har haft mange og denne er absolut min favorit. Den er elegant, spiller godt og har en elegant og enkel betjening. Du trykker blot på start, så klarer automatikken resten, så kan du bare nyde at teknikken virker. Og armen kan flyttes horizontalt over pladen med knapperne, - sådan det var der nogen der kunne lære af. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en højttalerselvbygtråd?
p.s. akustisk tilbagekobling sker lettere med en lukket ht, da de ofte har svagere rolloff og dermed kraftigere 15Hz output.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
jan_stevns skrev:
|

|
|
|
Så fandt jeg den :-)
Har også set et par stykker med vacuum, men prislappen vokser :-)
Jeg har efterhånden en fornemmelse af, at jeg går efter Technics eller Luxman..
|
|
|
dem med vaccum plejer vist at have ballade med pumpen og tætninger ......
|
| Til top |
|
| |