| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 13 Maj 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryphon Sonata Allegro + "stand alone" Legato Riaa. Har nærmest dagligt det sidste års tid ledt på nettet efter Legato'en og altid betragtet det at få et komplet Gryphon setup som min drøm, forhåbentlig har fragtmanden julegodterne med på tirsdag. Nå, men tråden har intet formål udover at jeg er ved at blive vanvittig af spænding og tja så kan man jo ligeså godt drille lidt rundt omkring   
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Gryphon Sonata Allegro + "stand alone" Legato Riaa.
Har nærmest dagligt det sidste års tid ledt på nettet efter Legato'en og altid betragtet det at få et komplet Gryphon setup som min drøm, forhåbentlig har fragtmanden julegodterne med på tirsdag.
Nå, men tråden har intet formål udover at jeg er ved at blive vanvittig af spænding og tja så kan man jo ligeså godt drille lidt rundt omkring    
|
|
|
Exciting!  Ser frem til at høre dit 'nye' anlæg... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super spændende og håber du bliver glad for den! Få lagt nogen billeder op lige så snart du får mulighed for det :)
Hvor har du fundet den om man må spørge?
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
per41 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 24 Maj 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
....så'n en Leegato kunne jeg også godt tænke mig til min Sonata - Eller 'bare' en Orestes.....Jeg er lige lidt misundelig  ! Læg lidt billeder, så vi kan "savle" lidt.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Maj 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 31 Maj 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury er i den 7. himmel. Har talt med han her til aften. Tror ikke han har "tid" til at komme til computeren eller noget andet ... han hører MUSIK!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at beskrive, det er som at få et helt nyt anlæg!!!
På samtlige punkter rykker anlæget sig.
Jo Jan, det er svært at beskrive, men nu ved jeg bedre end før hvad Hr. Rasmussen fra Gryphon mener med neutralitet. Det er ikke kedelig, precis, detaljefokuserende lyd, men mere a' la:
"Gør intet ondt" - "Do no harm"
Dvs. lad al information passere så dynamisk og tonalt upåvirket som muligt, læg intet til i form af produktiv forvrængning så som højt niveau > forvrængningsprodukter lægges til, eller tag noget bort så som manglende headroom > lægger låg på dynamikken.
Det er som en klar nordisk luft på toppen af Jotunheimen med et veloplagt musikalsk men lidt vanvittigt band som sidder og spiller røven ud af bukserne og du er bare tilskuer på første parket. Jeg skriver tilskuer fordi jeg efter min bedste overbevisning nu sidder og ser musikken, lydbilledet er så tydeligt at jeg er sikker på hvis man mr-scanner min hjerne vil man opleve at det er det visuelle center som fyrer signaler af og det auditive som leverer varen.
Nå, men Oscar Peterson venter sorry guyes mere senere :O)
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
YOU LUCKY BASTARD    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
per41 Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh, kære Mercury
Du er også bare solgt til "stanglakrids"!
Præcistt som du beskriver det, således har jeg det med et hvilket som helst nyt (...eller udgået) Gryphon Audio produkt, der er kommet ind i stuerne her: 'Luftigt' - 'Detaljeret' - 'Højt til loftet' - 'Bredt' som pampasen i Argentina - Det burde være en ret for alle! Just love them!
Kunne der være mulighed for en 'lytning' forinden investeringen foretages?
Venlig hilsen Per Jakobsen http://www.nerds.dk/?page=visgalleri&id=672
|
| Til top |
|
| |