Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 06:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Juleaften på tirsdag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Gryphon Sonata Allegro + "stand alone" Legato Riaa.

Har nærmest dagligt det sidste års tid ledt på nettet efter Legato'en og altid betragtet det at få et komplet Gryphon setup som min drøm, forhåbentlig har fragtmanden julegodterne med på tirsdag.

Nå, men tråden har intet formål udover at jeg er ved at blive vanvittig af spænding og tja så kan man jo ligeså godt drille lidt rundt omkring
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Gryphon Sonata Allegro + "stand alone" Legato Riaa.

Har nærmest dagligt det sidste års tid ledt på nettet efter Legato'en og altid betragtet det at få et komplet Gryphon setup som min drøm, forhåbentlig har fragtmanden julegodterne med på tirsdag.

Nå, men tråden har intet formål udover at jeg er ved at blive vanvittig af spænding og tja så kan man jo ligeså godt drille lidt rundt omkring


Exciting! 

Ser frem til at høre dit 'nye' anlæg...


Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Super spændende og håber du bliver glad for den! Få lagt nogen billeder op lige så snart du får mulighed for det :)

Hvor har du fundet den om man må spørge?

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
per41
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

....så'n en Leegato kunne jeg også godt tænke mig til min Sonata - Eller 'bare' en Orestes.....Jeg er lige lidt misundelig!

Læg lidt billeder, så vi kan "savle" lidt.
Til top Vis per41's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per41
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Gryphon Sonata Allegro + "stand alone" Legato Riaa.

Har nærmest dagligt det sidste års tid ledt på nettet efter Legato'en og altid betragtet det at få et komplet Gryphon setup som min drøm, forhåbentlig har fragtmanden julegodterne med på tirsdag.

Nå, men tråden har intet formål udover at jeg er ved at blive vanvittig af spænding og tja så kan man jo ligeså godt drille lidt rundt omkring



Was it tuesday...the next year? 

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Mercury er i den 7. himmel. Har talt med han her til aften.
Tror ikke han har "tid" til at komme til computeren eller noget andet ... han hører MUSIK!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Det er svært at beskrive, det er som at få et helt nyt anlæg!!!

På samtlige punkter rykker anlæget sig.

Jo Jan, det er svært at beskrive, men nu ved jeg bedre end før hvad Hr. Rasmussen fra Gryphon mener med neutralitet. Det er ikke kedelig, precis, detaljefokuserende lyd, men mere a' la:

"Gør intet ondt" - "Do no harm"

Dvs. lad al information passere så dynamisk og tonalt upåvirket som muligt, læg intet til i form af produktiv forvrængning så som højt niveau > forvrængningsprodukter lægges til, eller tag noget bort så som manglende headroom > lægger låg på dynamikken.

Det er som en klar nordisk luft på toppen af Jotunheimen med et veloplagt musikalsk men lidt vanvittigt band som sidder og spiller røven ud af bukserne og du er bare tilskuer på første parket. Jeg skriver tilskuer fordi jeg efter min bedste overbevisning nu sidder og ser musikken, lydbilledet er så tydeligt at jeg er sikker på hvis man mr-scanner min hjerne vil man opleve at det er det visuelle center som fyrer signaler af og det auditive som leverer varen.

Nå, men Oscar Peterson venter sorry guyes mere senere :O)

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

YOU LUCKY BASTARD

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Uhadadadada.... Mmmmmmmm...

Har lige fundet pdf'en på Gryphon, og man må sige den er konservativt bestykket. Kan forstå på din begejstring, at du er ovenud tilfreds.



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 
per41
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 01 Juni 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Ohh,  kære Mercury

Du er også bare solgt til "stanglakrids"!

Præcistt som du beskriver det,  således har jeg det med et hvilket som helst nyt (...eller udgået) Gryphon Audio produkt, der er kommet ind i stuerne her: 'Luftigt' - 'Detaljeret' - 'Højt til loftet' - 'Bredt' som pampasen i Argentina - Det burde være en ret for alle! Just love them!

Kunne der være mulighed for en 'lytning' forinden investeringen foretages?

Venlig hilsen
Per Jakobsen
http://www.nerds.dk/?page=visgalleri&id=672 
Til top Vis per41's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per41
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes