Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 11:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pickup ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej,

Her til aften knækkede nålen på min pickup... ud af det blå.. Den har spillet fantastisk for mig de sidste par år.

Mit udstyr er som følger:

Holfi Integra 8 forstærker

Audiovector Mi3 Signature

Pro-Ject 6.9 pladespiller

Pickup: Goldring G1042

Jeg er rigtig meget tilfreds med lyden. en ny nål til pickuppen koster omkring 1500. Så er spørgsmålet om jeg skal få bestilt denne, eller om der er nogen der sidder med et forslag som kunne være bedre? Endda måske til billigere penge.

Jeg vil helst ikke gå ned i lydkvalitet og syntes den Goldring G1042 lød fortræffeligt!



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej VinylJesper

Så bør du da købe en ny nåle forpart, da det jo er en mm pick up. Var det en mc, skulle hele pick uppen skiftes. Hvis din arm, altså pick up armen kan bære den, kunne du måske vælge en Goldring Electro ll  mc, som en en high output til mm indgangen. Den kan pga mc princippet og Van den Hul diamant løfte din lp lyd et par grader op ad.   Eller også denne Audio Technica 440ml. Det er vist en mm type.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 01 August 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt klar over om der er mc forstærkning i min holfi integra (?)



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 01 August 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej Vinyljesper

Integra 8 har kun linie indgange. På Selctoren står der godt nok Phono, men der skal et print i med riaa. Du kan løfte på låget og se, om der sidder et print. Det fremgår meget tydeligt. Du kan også købe separat riaa fra Holfi.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 01 August 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Holfi ?

Er de ikke lukket ?

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 01 August 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

hej vinyljesper.

først skal du vide hvad din arm vejer og derefter kan du vælge ud fra dette det er ret afgørende at vide.

snak med inportøren som sælger din pladespiller.de ved nok en del om din arm.

,mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 01 August 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Den Holfi Integra 8 jeg havde var med MM riaa modul i.
Jeg mener kun den blev lavet med MM riaa modul, hvis man skulle bruge en mc input, skulle man have en ekstern mc step up.

Correct me if I´m wrong.

Iøvrigt en vellydende forstærker.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 01 August 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Pro-ject arme er mest velegnet til MM typer, en 1042 er en ganske fremragende løsning som du allerede var tilfreds med så prøv at se om du kan handle en ombytter. Den kan vist også bruges med en 1022 nåle forpart skulle du ønske en billig løsning.

mht riaa så kunne du som opgradering overveje en separat løsning, disse kan give det der mangler" ifht indbyggede, f.eks Graham Slee, Lejonklou, Rega Fono,  osv..

 

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 03 August 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Jeg tror Pro-ject arme er mest velegnet til MM typer, en 1042 er en ganske fremragende løsning som du allerede var tilfreds med så prøv at se om du kan handle en ombytter. Den kan vist også bruges med en 1022 nåle forpart skulle du ønske en billig løsning.

mht riaa så kunne du som opgradering overveje en separat løsning, disse kan give det der mangler" ifht indbyggede, f.eks Graham Slee, Lejonklou, Rega Fono,  osv..

 

 

Hvor kan man handle en ombytter ? :-)

Jeg kan kun finde reservedels nåle til G1042 for omkring 1600~ kr inkl fragt, for nålen, ik pickup. Det er kun nålen jeg skal bruge. Men hvis kan spare noget ved at bytte den gamle ind ville det være fedt! :D



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 03 August 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Vinyljesper skrev:

Hvor kan man handle en ombytter ? :-)

Jeg kan kun finde reservedels nåle til G1042 for omkring 1600~ kr inkl fragt, for nålen, ik pickup. Det er kun nålen jeg skal bruge. Men hvis kan spare noget ved at bytte den gamle ind ville det være fedt! :D

Det billigste jeg umiddelbart kan finde er  https://shop.mantra-audio.co.uk/acatalog/Goldring_stylus.htm l eller http://cgi.ebay.com/Goldring-1042-Stylus-Replacement-For-all -1000-series-/390330193268?pt=Turntable_Parts_Accessories&am p;hash=item5ae17e1574. Begge steder 148 GBP, dvs. knap 1.300 kr. eBay sælgeren har jeg tidligere handlet med, det gik fint.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes