Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 14:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: På kræmmermarked! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeghar i dag været på kræmmermarkeder og har købt 2 pladespillere og nogle LP'er med hjem.

Jeg har købt:
Fisher MT 6320 og Dual Dual CS 435. Begge to til 100 kr. stykket fra dødsboer.
Strømforsyningen til Dual'en mangler dog og jeg skal derfor have en ny. Om den er original er mig ligegyldig. Jeg kan se at
den skal bruge 12 V DC, men mere står der ikke. Er der nogen der ved præcis hvilken strømforsyning jeg kan bruge og hvor
den kan købes?

(Fandt så også ud af, at phono indgangen på min NAD 1300 er defekt (suk suk)).

MVH
Casper
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Har nu fundet denne side: http://dual.pytalhost.eu/435/435-02.jpg

Den skriver forbrug på 1,5 Watt. Ifølge effektformlen for at finde ampere, skal jeg dividere watt med volt. Dvs. 1,5/230. Det
giver 6,52 mA hvilket jo er nærmest INGENTING. Det er der vel ikke rigtig nogen strømforsyninger der giver?? :)
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

.. og kom så lige i min ædru brandert til at tænke på at den jo skal have 12 V. Det giver så regnestykket 1,5/12 = 125 mA,
hvilket stadigvæk også er meget lidt. Hvor får man en strømforsyning henne der giver så lille en effekt?
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Det gør ikke noget at strømforsyningen kan levere mere end 125mA, så du kan bare finde en der kan levere mellem 250 og 500mA. De 1,5W er sikkert også forbrug ved drift, det kan være den bruger mere ved opstart.



__________________
mvh Torben
Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Okay, mange tak. :)

Jeg kan nu se når jeg kigger rundt at der kan fås "stabiliseret" og "ikke-stabiliseret" strømadaptere.. Hvad skaljeg vælge til
dette formål?

MVH
Casper
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

prøv evt. ebay. DK er normalt forbandede dyre med strømforsyninger. På den anden side er 12 volt en ret normal spænding, så mon ikke du har noget liggende. Pas dog på med spændingen, der kan være stor forskel på det opgivne og der kan være både 12 volt 13 volt og 15 volt ud af en ureguleret strømforsyning, så hvis det 12 volt er vigtige ift. korrekt hastighed, skal du nok kigge dig om efter en rigtig god reguleret strømforsyning.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt en 12 volt 300 mA strømforsyning i gemmerne som passer ipladespilleren - og virker! (disken kører i hvert fald)
Men jeg vil hellere være sikker og have ordenligt kram - har ingen jordisk chance for at vide om den er stabiliseret jo?

Mange tak for svarerne! :)

MVH
Casper Wolff
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Mange tak! :)

Og ellers er det her vel lige hvad jeg skal bruge: http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=95 364
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Casper_W skrev:
Jeg fandt en 12 volt 300 mA strømforsyning i gemmerne som passer ipladespilleren - og virker! (disken kører i hvert fald)
Men jeg vil hellere være sikker og have ordenligt kram - har ingen jordisk chance for at vide om den er stabiliseret jo?

Mange tak for svarerne! :)

MVH
Casper Wolff


Du kan i hvert fald høre på lyden om motoren kører som den skal!  ;-)

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Her er en stroboskop-skive du kan printe ud...så kan du kontrollere hastigheden på din pladespiller...du skal være meget omhyggelig med center-hullet...

Ved belysning med gammeldags elpære skal mønsteret 45rpm 50Hz stå stille,,,jeg er ikke sikke på det virker med spare-lampe, men med lystofrør gør det.

http://www.quadesl.com/pdf/strobe.pdf

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Takker og bukker! :)
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes