| Forfatter |
|
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeghar i dag været på kræmmermarkeder og har købt 2 pladespillere og nogle LP'er med hjem.
Jeg har købt:
Fisher MT 6320 og Dual Dual CS 435. Begge to til 100 kr. stykket fra dødsboer.
Strømforsyningen til Dual'en mangler dog og jeg skal derfor have en ny. Om den er original er mig ligegyldig. Jeg kan se at
den skal bruge 12 V DC, men mere står der ikke. Er der nogen der ved præcis hvilken strømforsyning jeg kan bruge og hvor
den kan købes?
(Fandt så også ud af, at phono indgangen på min NAD 1300 er defekt (suk suk)).
MVH
Casper
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu fundet denne side: http://dual.pytalhost.eu/435/435-02.jpg
Den skriver forbrug på 1,5 Watt. Ifølge effektformlen for at finde ampere, skal jeg dividere watt med volt. Dvs. 1,5/230. Det
giver 6,52 mA hvilket jo er nærmest INGENTING. Det er der vel ikke rigtig nogen strømforsyninger der giver?? :)
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. og kom så lige i min ædru brandert til at tænke på at den jo skal have 12 V. Det giver så regnestykket 1,5/12 = 125 mA,
hvilket stadigvæk også er meget lidt. Hvor får man en strømforsyning henne der giver så lille en effekt?
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det gør ikke noget at strømforsyningen kan levere mere end 125mA, så du kan bare finde en der kan levere mellem 250 og 500mA. De 1,5W er sikkert også forbrug ved drift, det kan være den bruger mere ved opstart. __________________ mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, mange tak. :)
Jeg kan nu se når jeg kigger rundt at der kan fås "stabiliseret" og "ikke-stabiliseret" strømadaptere.. Hvad skaljeg vælge til
dette formål?
MVH
Casper
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv evt. ebay. DK er normalt forbandede dyre med strømforsyninger. På den anden side er 12 volt en ret normal spænding, så mon ikke du har noget liggende. Pas dog på med spændingen, der kan være stor forskel på det opgivne og der kan være både 12 volt 13 volt og 15 volt ud af en ureguleret strømforsyning, så hvis det 12 volt er vigtige ift. korrekt hastighed, skal du nok kigge dig om efter en rigtig god reguleret strømforsyning.
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en 12 volt 300 mA strømforsyning i gemmerne som passer ipladespilleren - og virker! (disken kører i hvert fald)
Men jeg vil hellere være sikker og have ordenligt kram - har ingen jordisk chance for at vide om den er stabiliseret jo?
Mange tak for svarerne! :)
MVH
Casper Wolff
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak! :)
Og ellers er det her vel lige hvad jeg skal bruge: http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=95 364
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
Jeg fandt en 12 volt 300 mA strømforsyning i gemmerne som passer ipladespilleren - og virker! (disken kører i hvert fald)
Men jeg vil hellere være sikker og have ordenligt kram - har ingen jordisk chance for at vide om den er stabiliseret jo?
Mange tak for svarerne! :)
MVH
Casper Wolff |
|
|
Du kan i hvert fald høre på lyden om motoren kører som den skal! ;-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en stroboskop-skive du kan printe ud...så kan du kontrollere hastigheden på din pladespiller...du skal være meget omhyggelig med center-hullet...
Ved belysning med gammeldags elpære skal mønsteret 45rpm 50Hz stå stille,,,jeg er ikke sikke på det virker med spare-lampe, men med lystofrør gør det.
http://www.quadesl.com/pdf/strobe.pdf
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 16 Maj 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker og bukker! :)
|
| Til top |
|
| |