| Forfatter |
|
Twaso Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadig ny i denne fantastiske vinyl-verden, derfor har jeg et spørgsmål jeg håber I kan/vil hjælpe mg med.
Jeg har en REGA planar 3 pladespiller, med Elyss II pickup. Harman Kardon HK 6350R forstærker med MM og MC phone indgang.
Så vil jeg gerne vide om en RIAA kan gøre noget for anlægget?
Ham der solgte mig forstærkeren fortalte der er en udemærket forforstærker indbygget, kan det passe?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder meget fornuftigt. Tror ikke du har nogen grund til at investere i en ekstern RIAA.
Men hvis du vil have bedre lydt skal der nok nogle flere penge på bordet. Prøv at lån dig frem til en anden RIAA hos en forhandler eller lån en hos vennerne.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En riaa (forforstærker) er en phono indgang, hvis den virker (MM til Elys) så behøver du ikke en ekstern med mindre du vil ofre en bedre lyd end den indbyggede..
|
| Til top |
|
| |
Twaso Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men jeg ved så ikke hvor god den er den der sidder i.. Men tak for svarne.
|
| Til top |
|
| |
IMPROVED audio Branchemedlem

IMPROVED audio
Bruger siden: 23 August 2009 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det är inga tvivel om att ett externt RIAA för några tusenlappar är betydligt bättre än det integrerade. HK har inte spenderat många kronor på det som sitter i.
Du sitter med en bra platespiller og pickup som definitivt förtjänar ett bättre RIAA-steg.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mm delen, er såmænd ganske udmærket og det er den du har brug for til din Elys. Mc delen er nok ikke nær så god, men brugbar. Spil du bare løs  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vigtigt er det at nåletryk er justeret korrekt, kig evt i en manual hvis i tvivl
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 01 Juni 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da altid prøve at låne en ekstern riia, og kan du så alligevel ikke høre forskel, så spar pengene  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |