Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Det hyler ud af mine højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mnicolaisen8700
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juni 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Håber i kan hjælpe, jeg har en Rega rp1 pladespiller og en denon pma 500ae forstærker. Pladespilleren er tilsluttet phono
indgangen på min forstærker, med det hyler. Det hyler faktisk hele tiden, både når jeg har slukket for pladespilleren og
forstærkeren er tændt. Når pladespilleren er tændt og når musikken er startet og igang. Virkelig en træls og
gennemtrængende hyleri, der tager glæden fra og høre vinyl.

Ved ikke om det er min forstærker, synes nogen gange, jeg har oplevet næsten samme hyleri, når min ipod står i dock og
spiller derfra. men hvis jeg tilslutter min ipod udenom dock og direkte i forstærkeren er lyden forsvunden. Der er heller
ingen hyleri, hvis jeg spiller fra min cd afspiller eller hvis jeg kører trådsløs via min airport og ipod.

Nogen der ved, hvad det kan skyldes og evt. en løsning


Martin
Til top Vis mnicolaisen8700's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mnicolaisen8700
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Kunne lyde som den gode gamle "Radio Moskva".

Går ud fra det er en MM pickup du anvender?
Pickup og kabel opfanger radiosignalerne som forstærkes i pladespiller indgangen Du skal have en højere kapacitet på din indgang. Måske den kan instilles ellers skal du til at eksperimenter med små kondensatorer i stikkene.

Prøv evt at rulle kablet fra pladespilleren et par gange rundt om en kraftig metalbolt (eller andet magnetisk). .. men IKKE en magnet.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Ellers prøv med et skærmet phonokabel (hvis det ikke er skærmet i forvejen). Jeg havde 'samme' problem, men hos mig var det tinnitus :-(
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Tinnitus: Er det også en russisk station

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Kemil
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Lyder mystisk. Kan du beskrive hyleriet lidt nærmere ??. Det der forvirrer mig, er at din Ipod og Cd afspiller kører uden problemer.

/Keld

Til top Vis Kemil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kemil
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Janop skrev:
Tinnitus: Er det også en russisk station


Hvis det bare var så vel kunne jeg gå med Faraday-bur over hovedet

Og til OP: hvis hylet forsvinder når phonokablet er taget ud kan det være indstråling fra dette (Mao. Det virker som en antenne). Du skal også
prøve at skrue jordkablet fra og til - det kan være en rundhylsløkke.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 05 Juni 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

mnicolaisen8700 skrev:
Hej

Håber i kan hjælpe, jeg har en Rega rp1 pladespiller og en denon pma 500ae forstærker. Pladespilleren er tilsluttet phono
indgangen på min forstærker, med det hyler. Det hyler faktisk hele tiden, både når jeg har slukket for pladespilleren og
forstærkeren er tændt. Når pladespilleren er tændt og når musikken er startet og igang. Virkelig en træls og
gennemtrængende hyleri, der tager glæden fra og høre vinyl.

Ved ikke om det er min forstærker, synes nogen gange, jeg har oplevet næsten samme hyleri, når min ipod står i dock og
spiller derfra. men hvis jeg tilslutter min ipod udenom dock og direkte i forstærkeren er lyden forsvunden. Der er heller
ingen hyleri, hvis jeg spiller fra min cd afspiller eller hvis jeg kører trådsløs via min airport og ipod.

Nogen der ved, hvad det kan skyldes og evt. en løsning


Martin


Prøv at beskrive den "hylelyd" lidt nærmere. Kan den sammenlignes med en anden lyd som vi måske kender?
(Nogle brugere mener f.eks at "brum" er det samme som rummel fra en pladespiller!) 

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 05 Juni 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Det må være din aaaaaiiiiipot/dok, der sender digital støj/signaler ind i phono indgangen via kablet. Få noget større afstand imellem ipod'en og anlægget. En cd afspiller kan såmænd også støje ind på phono indgangen, hvis man har kablerne fra disse meget tæt på hinanden. Har prøvet.  Det er især 1 bit typerne, der kan gøre det.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes