| Forfatter |
|
mnicolaisen8700 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 02 Juni 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Håber i kan hjælpe, jeg har en Rega rp1 pladespiller og en denon pma 500ae forstærker. Pladespilleren er tilsluttet phono
indgangen på min forstærker, med det hyler. Det hyler faktisk hele tiden, både når jeg har slukket for pladespilleren og
forstærkeren er tændt. Når pladespilleren er tændt og når musikken er startet og igang. Virkelig en træls og
gennemtrængende hyleri, der tager glæden fra og høre vinyl.
Ved ikke om det er min forstærker, synes nogen gange, jeg har oplevet næsten samme hyleri, når min ipod står i dock og
spiller derfra. men hvis jeg tilslutter min ipod udenom dock og direkte i forstærkeren er lyden forsvunden. Der er heller
ingen hyleri, hvis jeg spiller fra min cd afspiller eller hvis jeg kører trådsløs via min airport og ipod.
Nogen der ved, hvad det kan skyldes og evt. en løsning
Martin
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 02 Juni 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne lyde som den gode gamle "Radio Moskva".
Går ud fra det er en MM pickup du anvender? Pickup og kabel opfanger radiosignalerne som forstærkes i pladespiller indgangen Du skal have en højere kapacitet på din indgang. Måske den kan instilles ellers skal du til at eksperimenter med små kondensatorer i stikkene.
Prøv evt at rulle kablet fra pladespilleren et par gange rundt om en kraftig metalbolt (eller andet magnetisk). .. men IKKE en magnet.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 02 Juni 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv med et skærmet phonokabel (hvis det ikke er skærmet i forvejen). Jeg havde 'samme' problem, men hos mig var det tinnitus :-(
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 02 Juni 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tinnitus: Er det også en russisk station  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Kemil Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 03 Juni 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Lyder mystisk. Kan du beskrive hyleriet lidt nærmere ??. Det der forvirrer mig, er at din Ipod og Cd afspiller kører uden problemer.
/Keld
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 03 Juni 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janop skrev:
Tinnitus: Er det også en russisk station  |
|
|
Hvis det bare var så vel kunne jeg gå med Faraday-bur over hovedet
Og til OP: hvis hylet forsvinder når phonokablet er taget ud kan det være indstråling fra dette (Mao. Det virker som en antenne). Du skal også
prøve at skrue jordkablet fra og til - det kan være en rundhylsløkke.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Juni 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
mnicolaisen8700 skrev:
Hej
Håber i kan hjælpe, jeg har en Rega rp1 pladespiller og en denon pma 500ae forstærker. Pladespilleren er tilsluttet phono
indgangen på min forstærker, med det hyler. Det hyler faktisk hele tiden, både når jeg har slukket for pladespilleren og
forstærkeren er tændt. Når pladespilleren er tændt og når musikken er startet og igang. Virkelig en træls og
gennemtrængende hyleri, der tager glæden fra og høre vinyl.
Ved ikke om det er min forstærker, synes nogen gange, jeg har oplevet næsten samme hyleri, når min ipod står i dock og
spiller derfra. men hvis jeg tilslutter min ipod udenom dock og direkte i forstærkeren er lyden forsvunden. Der er heller
ingen hyleri, hvis jeg spiller fra min cd afspiller eller hvis jeg kører trådsløs via min airport og ipod.
Nogen der ved, hvad det kan skyldes og evt. en løsning
Martin |
|
|
Prøv at beskrive den "hylelyd" lidt nærmere. Kan den sammenlignes med en anden lyd som vi måske kender? (Nogle brugere mener f.eks at "brum" er det samme som rummel fra en pladespiller!)  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 Juni 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være din aaaaaiiiiipot/dok, der sender digital støj/signaler ind i phono indgangen via kablet. Få noget større afstand imellem ipod'en og anlægget. En cd afspiller kan såmænd også støje ind på phono indgangen, hvis man har kablerne fra disse meget tæt på hinanden. Har prøvet.  Det er især 1 bit typerne, der kan gøre det.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |