Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 19:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Anbefalinger - mellem-/highend spiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hvornår er HiFi highend?

Det ender jo nok med at være en subjektiv vurdering og udover at jeg føler det giver problemer når jeg søger vejledning på nettet, så er det vel temmelig ligegyldigt. Bare man er tilfreds med slutresultatet.

Men til sagen - jeg vil såmænd bare gerne høre andres meninger og erfaringer om køb af en spiller i ny-prisklassen 10-15.000 kr. incl. arm og pu. En riaa kan komme ind i billedet som ekstra 'tilbehør', så hvis det er et must ud fra jeres erfaringer, så sig bare til

Lydkvaliteten er selvfølgelig det vigtigste, men jeg vil nu også sætte pris på at det er æstetisk tiltalende - for mig selv selvfølgelig.

Stilmæssigt synes jeg bl.a. godt om Rega Planar RP1 og Gyrodec. Derimod får Rega Planar 7 mig til at tænke på en bedemand og hans transportkasser.   Det er trods alt lige tidligt nok.

Håber nogen har lyst til at dele.

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  


http://www.vpiindustries.com/static.php?page=table_classic
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville jeg købe arm og værk brugt. Kontakt evt artsound.dk og snak med ham om hvad han kan tilbyde for det du har til rådighed.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Bivs!
Du kunne også gøre som jeg har gjort:
Købe en brugt Rega Planar 3, og opgradere den med ny Plinth (i zebrano træ 50mm) samt ny 25mm akryl pladetallerken. Dertil
en brugt pickup - her købte jeg selv en ZYX (testet her på siden). Samt nye sorbotan fødder og en tung pladevægt.
Jeg synes selv jeg har fået en kanonspille til "næsten" ingen penge:



:)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

FED IDE !

Køb en brugt Rega xxxx eller Project xxx, udskift plinth fra lakkeret spånplade til natur krydsfiner, udskift knapper, arm, strømforsyning, pladetallerken - og udskift motor og rem for at sikre at motoren ikke er for slidt og rumler - skidt med støvlåg etc, man lever jo kun én gang 


Man kunne jo også "nøjes" med en SL-1200MK2/SL-1210MK2 + en fed Benz PU og brug resten på en stak plader og en tur til Ibiza med kæresten
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

@ ronnih : Enkel og flot, men desværre. Hvis jeg skal arbejde i træ mv, så skal jeg have bedre muligheder end jeg har pt. og jeg er indstillet på at købe et færdigt produkt

@ginger : osse flot, men i overkanten prismæssigt! Jeg vil nok også gå efter en spiller som er lavere rent designmæssigt. Hvis det ikke var for plinten på Rega Planar 7, som jeg absolut ikke kan udstå, så havde den været et oplagt emne.

@sigma6 : det vil jeg måske gøre - nok med en anden forhandler, for artsound har ikke besvaret 2 tidligere henvendelser jeg har sendt til deres mailboks.

Jeg fornemmer at det måske er et vanskeligt prisleje jeg søger i, at jeg skal noget op eller ned. Men tips til mærker som er anbefalelsesværdige, udover de allerede nævnte, vil selvfølgelig være fint nok. Så kan jeg koncentrere mig om dem.

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Acoustic Solid har nogle spillere i prisklassen. Man får meget for pengene, men jeg har kun hørt en kort til en messe. Det lød nu godt.

http://www.highend-sound.com/produkter/acoustic-solid---plad espiller.aspx

 

 

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Du kunne eventuelt også prøve en Thorens, indenfor dit budget er der TD 800, Td 2010, og TD 160 HD

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Mmmnn - lidt vel meget krom over AS'erne

Og jeg har ikke kunnet finde megen omtale om nogen af mærkerne og modellerne.

Men de kommer med i overvejelserne.

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Der er en ny Rega RP3 ude, den kan opgraderes med subplatter/tallerken og ekstern motor styring, giv den en Exact og fono indenfor budgettet.
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

byg en selv

en lav plint efter eget design/ønske - og gyrodec pladetallerken/leje/motor kan du købe af mig
send en pb hvis interesse!
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 483
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Som de fleste andre vil jeg gerne anbefale min egen løsning, som er anmeldt her på site'et.
- En brugt Rega P5 (ca. 4000).
- En underpladetallerken fra Groovetracer (ca. 2300).
- En ekstern strømforsyning fra Rega (ca. 1500).
- En ny hvid drivrem fra Rega (ca. 300).

Så er der ca 7000 til pickup og evt. RIAA. En anden Rega P5 bruger her på site'et anbefaler en Rega Exact. Den kender jeg ikke, men jeg tror, at den er god. RIAA har jeg ikke noget bud på.

Håber, det kan bruges .

Med venlig hilsen

 

 

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

@kvickly og Jens - det er tæt på at være løsningen, hvis jeg kombinerer jeres forslag.

Rega RP3 ser f...... godt ud - fandt et billede på nettet med en acryl Groovetracer tallerken. Super flot 

Og Regaerne er velbeskrevet også herinde, så dem har jeg ingen problemer med at satse på.

Jeg kigger lidt mere ind i hvad jeg kan finde af kombinationer.

Altså - det er tæt på at være de forslag jeg helst villle se inden jeg bad om hjælp, så tusind tak. Jeg skal nok melde tilbage når jeg har mere konkret og selvf. når det er anskaffet

@ginger - tak for forslaget, men jeg har ikke mod på selv at fifle med spillen

 

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

For god ordensskyld så lavede jeg ikke min i træ selv :) jeg købte bare plinthen færdiglavet i england.

Hvad angår pladetallerken - så købte jeg min i tyskland hos Tizo acryl - den er super flot - og fåes til de fleste modeller - tjeck
selv deres hjemmeside

:D
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg lige bryder ind.

Trådstarter beder om råd til køb af en mid-highend pladespiller til 10-15.000 kr. Det man råder til er, som manden der siger han har en million til en fed bil, og anbefaler ham at købe en brugt Lada og bygge den om.

Med et budget på 10-15K forventer man vel der kommer noget kvalitet og substans ud af det.

Det er ikke sikkert trådstarter er helt klar på hvad han går ind i af problemer og besvær - uden sikkerhed for at det endelige resultat er noget brugbart, nye hjul på en sæbekassebil er stadig en sæbekassebil  - skulle han blive færdig med selv-bygger projektet.

@Bivs, vil du selvbygge og forbedre, er det ikke på en Rega eller Project xx eller andet low-end, resultatet er stadig en Rega / Project xxx. Din bemærkning "Regaerne er velbeskrevet også herinde" er bestemt ikke alle her enige i - tværtimod sælger folk deres nykøbte Rega og køber noget andet fordi det ganske enkelt er for ringe. Brugt Rega endnu værre. Vil du bruge hovedtelefoner eller spille højt, glem alt om Rega Project xx og desligende ikea-produkter med acryl dele, spånplade etc  - de står ikke distancen.

Afspilning af Vinyl kræver en vis masse og substans - medmindre det er brugskunst eller nostalgist hobby man prioriterer.

Se dig lidt omkring hvad de der søger top kvalitet og præstation bruger - ca 3 millioner brugere - med mulighed for at udbygge, vel og mærke på noget der er værd at bygge ovenpå - defacto standarden for pladespillere med egen side på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200

http://www.kabusa.com/frameset.htm?/m1200.htm

http://www.soundhifi.com/sl1200/index.htm


Det er min anbefaling - pris under 6.000 fra ny, brugt lige så god til 3.000. Herfra kan du ( hvis du mener det ikke er nok ) begýnde at lege med anden arm, super PU + en tur til Ibiza med kærsten istedet for al den tid du vil komme til at bruge på dit Rega hjemmebyg projekt

Jeg formoder du gerne vil ende med at være ligeså glad som ham her - om du tror han har valgt rigtigt, om dette kan betegnes som high-end 




Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Tilbage til skrivebordet altså

Min viden om emnet er begrænset. Og jeg læner mig gerne op ad andres erfaringer. Jeg havde indtryk af at rega'erne var gode - men måske ikke så gode som jeg forventede ?!

Jeg har flere gange været inde på Technichs-tråden og er ikke i tvivl om at det er en fremragende maskine. Desværre er designet ikke noget for mig.

Det er nok også en af årsagerne til, at jeg gerne vil gå op i pris, i håb om at finde noget som også er i min smag.

Efter omtalen af den nye rega fandt jeg igår dette billede - det design tiltaler mig meget. Enkelt og lavt:

http://s896.photobucket.com/albums/ac167/Frank_1s/?action=vi ew&current=White_Rega-Groovetracer.jpg&mediafilter=i mages

Modsat har jeg også en forkærlighed for Gyrodec'en. Det er noget helt andet og af modeller jeg har set i samme stil (de fleste til en bondegård eller tre), så er Gyro'en faktisk den jeg bedst kan lide.

På et eller andet tidspunkt skulle jeg altså meget gerne lande på noget som jeg føler glæde ved - også at se på.

Og med hensyn til selvbyggeri - din beskrivelse er ganske rammende for mine egne betænkeligheder ligesom lysten heller ikke er til stede. 

Med den begrænsede viden jeg har, er mit udgangspunkt en model som jeg ved har en kvalitet der nogenlunde svarer til investeringen. Jeg kan altid vælge at få monteret en bedre arm og skifte pu, men jeg er nødt til at stole på, at min basis er iorden.

Derfor beder jeg om råd og vejledning

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen bivs.

Vil ikke blande mig i diskussionen om hvorvidt rega er godt eller skidt. Jeg er ret glad for min - især efter jeg fik en ny
50mm massiv plinth. Men smag og behag er jo en individuel sag.
Men PU spiller helt ikker også ind - men nyprisen er slf. også 12.000 kr.

Har du tjecket Amforamusiks hjemmeside?
http://www.amforamusik.dk/index2.php?id=43&mainid=3

De har en clearaudio perfomance i hvid - den er ret flot :)

forsat god aften, vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Helt ok ronnih - alt er velkomment

Jeg kigger nærmere og vender tilbage imorgen!

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

A127.

Så absolut et af dine bedre indlæg. ..

Trådstarter kunne også vende blikket mod en SL1100 (110)

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 13 Juli 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej ronnih - har kigget på clearaudio perfomance'ren og flot er den. Men...den virker lidt kompakt til min smag.

Tak iøvrigt til alle for råd. Jeg skal i tænkeboks (har købt hovedpinepiller)

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes