| Forfatter |
|
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Loddekolber ( bare rolig, er det selv )
Jeg dummede mig godt og grundigt idag, skulle lige prøve at rette en Frank Sinatra lp fra 1968. Lidt et samle objekt, men det gik helt galt. Jeg smed den i ovnen ved 40-50 grader på en stenplade.
Hjælp det blev værre, så kikkede jeg på nettet efter en anden "genial" løsning, så jeg endte med at stryge den forsigtigt, med bagepapir på begge sider. Men nu er den da helt død, slut prut finale den kommer aldrig til at synge crooner musik igen.
Er her nogen som kan et lille trick så jeg i fremtiden kan rette lpér.
PS. jeg skulle nok lige have øvet mig på en Duran Duran lp først. Puha
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok damp, det havde jeg ikke tænkt på.
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her ser temmelig interessant ud, specielt fordi det er en færdig og afprøvet løsning (= du behøver ikke at eksperimentere) til en langt lavere pris end andre (og tilgivet, mere luksuriøse) maskiner kan tilbyde.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=59353.0
Sådan en tror jeg at jeg vil afprøve når deres Groovy Pouch er klar.
|
| Til top |
|
| |
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
High sky skrev:
Hej Loddekolber ( bare rolig, er det selv )Jeg dummede mig godt og grundigt idag, skulle lige prøve at rette
en Frank Sinatra lp fra 1968.Lidt et samle objekt, men det gik helt galt. Jeg smed den i ovnen ved 40-50 grader på en
stenplade.Hjælp det blev værre, så kikkede jeg på nettet efter en anden "genial" løsning, så jeg endte med at stryge den
forsigtigt, med bagepapir på begge sider. Men nu er den da helt død, slut prut finale den kommer aldrig til at synge crooner
musik igen. Er her nogen som kan et lille trick så jeg i fremtiden kan rette lpér.PS. jeg skulle nok lige have øvet mig på en
Duran Duran lp først. Puha
|
|
|
Den med ovnen og graderne er god nok, men pladen skal ligge mellem 2 glasplader og man skal være forsigtig med tiden.
Ligger der ikke noget jævn - meget jævnt - både under og over, så bliver resultatet....... Jae, det ved du vist
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
bantan skrev:
High sky skrev:
Hej Loddekolber ( bare rolig, er det selv )Jeg dummede mig godt og grundigt idag, skulle lige prøve at rette en Frank Sinatra lp fra 1968.Lidt et samle objekt, men det gik helt galt. Jeg smed den i ovnen ved 40-50 grader på en stenplade.Hjælp det blev værre, så kikkede jeg på nettet efter en anden "genial" løsning, så jeg endte med at stryge den forsigtigt, med bagepapir på begge sider. Men nu er den da helt død, slut prut finale den kommer aldrig til at synge crooner musik igen. Er her nogen som kan et lille trick så jeg i fremtiden kan rette lpér.PS. jeg skulle nok lige have øvet mig på en Duran Duran lp først. Puha
|
|
|
Den med ovnen og graderne er god nok, men pladen skal ligge mellem 2 glasplader og man skal være forsigtig med tiden.
Ligger der ikke noget jævn - meget jævnt - både under og over, så bliver resultatet....... Jae, det ved du vist  |
|
|
Jeg øvede mig heldigvis på en plade jeg kunne undvære, for den blev meget flad, inkl. de riller der ikke var der bagefter 
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også, at lp'en er tykkere ved etiketten.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Husk også, at lp'en er tykkere ved etiketten.   |
|
|
Ja det skal man også huske - hvilket jeg naturligvis glemte da jeg prøvede Det faktum adresserer Vinyl Flat produktet endda også, med ringe der lægges på, samtidig med at "presse-tiden" udregnes ud fra pladens vægt så man ikke presser hverken for lidt eller for meget. Kunne være dejligt hvis den bare virker, for jeg har en del plader jeg gerne vil redde.
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger lige med på sidelinien __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damnit skrev:
allanowich skrev:
Husk også, at lp'en er tykkere ved etiketten.   |
|
|
Ja det skal man også huske - hvilket jeg naturligvis glemte da jeg prøvede Det faktum adresserer Vinyl Flat produktet endda også, med ringe der lægges på, samtidig med at "presse-tiden" udregnes ud fra pladens vægt så man ikke presser hverken for lidt eller for meget. Kunne være dejligt hvis den bare virker, for jeg har en del plader jeg gerne vil redde. |
|
|
Jeg håber for dig, at det vil lykkes dig.  At lp'er tykkere ved etiketten, er jo også årsag til, men ikke stabler dem vandret.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |