| Forfatter |
|
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg spiller på Ortofon 2m bronze, mm-pickup. Jeg har haft Ortofon 2m blue, Grado Gold, Ortofon turbo mc-1, mc-3 samt Rega Elys. Problemet er at de har spillet på forskellige pladespillere og derfor har jeg ikke hørt dem på min nuværende diy-pladespiller. Armen er en Rega/Mitchell rb-300.
Jeg søger forslag til pickupper med god krop i. Jeg kan egentlig godt lide lyden af min Ortofon, men den er noget slank i lyden. Det kan have sine fordele men når musikken er rockmusik fra 70`erne gør det ikke noget med lidt mere fylde i lyden. Jeg har ikke råd til en pickup der har lidt af det hele. Det skal helst være en mm-pickup ellers skal jeg have ny riaa og det vil jeg helst ikke til. Findes der gode mm-pickupper i prisklassen 1500-3000kr., som kan anbefales. Det kunne være, at der var nogen som har erfaringer med 2m bronze sammenlignet med andre? Egentlig var planen Ortofon 2m blackm, men det er vel blot en forlængelse af den lyd jeg har nu.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du ku' jo forsøge at lægge øre til en Music Maker MKIII - den har masser af krop. Den fås brugt for under 3.000 kr., og når tiden er inde til at få den renoveret, så er det forholdsvis billigt.
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også prøve at lægge øre til Rega Exact
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
her har du en med krop Godmorgen 

|
| Til top |
|
| |
Radiomanden Branchemedlem

AUDIOcompagniet
Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skal du se på, om dit værk er godt nok - lån evt. en anden til sammenligning. Det er ihvertfald min erfaring, at uanset
hvilken pick-up du vælger, vil værket (og armen) have en hel del at sige for, hvor godt slutresultatet bliver.
Søren Vittrup
audiocompagniet
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 01 September 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goldring 1042 er fantastisk til rock, hvis du da ellers synes, st Dire Straits er rock.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Hej!
Jeg spiller på Ortofon 2m bronze, mm-pickup. Jeg har haft Ortofon 2m blue, Grado Gold, Ortofon turbo mc-1, mc-3 samt Rega Elys. Problemet er at de har spillet på forskellige pladespillere og derfor har jeg ikke hørt dem på min nuværende diy-pladespiller. Armen er en Rega/Mitchell rb-300.
Jeg søger forslag til pickupper med god krop i. Jeg kan egentlig godt lide lyden af min Ortofon, men den er noget slank i lyden. Det kan have sine fordele men når musikken er rockmusik fra 70`erne gør det ikke noget med lidt mere fylde i lyden. Jeg har ikke råd til en pickup der har lidt af det hele. Det skal helst være en mm-pickup ellers skal jeg have ny riaa og det vil jeg helst ikke til. Findes der gode mm-pickupper i prisklassen 1500-3000kr., som kan anbefales. Det kunne være, at der var nogen som har erfaringer med 2m bronze sammenlignet med andre? Egentlig var planen Ortofon 2m blackm, men det er vel blot en forlængelse af den lyd jeg har nu.
Venlig hilsen
|
|
|
Måske ligger "fejlen" et helt andet sted, hvad er dit setup ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her Benz micro Silver skulle have god krop og dynamik. Det er en High output mc til mm ingangen.
Der er også en Gold version, som er en low output mc til mc indgang. Den har lidt flere detaljer op efter og lidt mere microdynamik. Ellers minder de meget om hinanden. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn Adikt
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich, ikke for at kritisere dit bud , men har selv prøvet en Benz Micro Gold. Den har absolut ingen "krop", er slank og detaljeret, masser af luft og mikrodetaljer, men krop..... oh...no!!! __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en rega pladespiller med Elys2, der er masser af krop og god musik.
Prisen var endda indenfor dit budget for en pu.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle prøve Grados reference serie de virker rigtig godt i en RB 300 arm( har selv prøvet), og der for du masser krop
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
|
Allanowich, ikke for at kritisere dit bud , men har selv prøvet en Benz Micro Gold. Den har absolut ingen "krop", er slank og detaljeret, masser af luft og mikrodetaljer, men krop..... oh...no!!! |
|
|
Jamen, det er da fint nok. Jeg har selv Benz micro Gold kørende nu og én i reserve. Og med min fine riaa Acurus P10, er der fin størrelse og krop i dens måde at spille på. Min Thorens TD321 hjælper også lidt til her.  Så.....oh yezzer.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 September 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en ældre pickup der hedder LINN ASAKA. Den har krop.
carsten
|
| Til top |
|
| |
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke kabler i pick up armen har du?
Rent sølv koster, men lyden renses og giver fylde
Mvh Ost.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er mig du spørger, så har jeg Mørch. Disse er ikke sølv.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Evenaive Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg spiller på P7. Har både en Exact og en Grado Sonata PU. Har skiftet mellem begge men må indrømme at Gradoen får en del spilletid da jeg i mit setup oplever den meget varmere og fyldigere end Exact'en, hvilket jeg godt kan lide. Blot mit subjektive input :-)
Cheers.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 10 Oktober 2011 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dynavector.com/products/cart/e_10x5.html
dynavectors grimmeste billigste pu har krop og fylde som få andre. linns osaka har også,men i en helt anden prisklasse..
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Tak for alle svarene. Jeg har investeret i en Roksan Corus Silver mm-pickup. Samtidig har jeg indstillet min RB300 arm efter Origin Lives anvisninger. Samtidig har en nåletryksvægt givet mig korrekt nåletryk og min protractor fra hedengangne Hifi & Elektronik gjorde min lige opmærksom på en 1/4mm. forkert placering. Lydbilledet er blevet markant fyldigere og nu lyder cd-afspilleren nærmest lidt tam. Når pengepungen er fyldt op igen skal der en ny riaa til. Min Creek OBH18 er god til prisen, men står ikke mål med resten af mit setup mere. Jeg skal højere op i niveau. Kigger lidt på Rogue Stealth. Den kan jo gøres usynlig
|
| Til top |
|
| |