| Forfatter |
|
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger, har jeg overvejet at anskaffe mig en pladespiller - mest for sjovs skyld, da jeg til hverdag stadig har
tænkt mig at køre musik over musik via DAC.
Men hvilken pladespiller vil i anbefale ? Jeg havde forstillet mig at købe brugt med et budget på omkring en tudse.
Mvh Jeppe
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en Onkyo her. Den er ikke så tosset. CP-1057F  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg stod i den samme situation for en måned siden! led efter noget Technics, Thorens, Garrad, Rega.. de spiller alle suverænt
jeg fik selv en billig Garrad 75DD for 400 som var halv defekt, det viste sig at være 2 ledninger der bare skulle lødes og wupti
så lød det suverænt
god jagt!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en SL 1200 til salg på den blå for 800-kr. skynd dig at købe den, så er du godt igang.
carsten
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lenco L75, L70 eller L76 fås til omkring 500 for en velholdt. Smid så penge efter en ny pick-up fordel/nål. Job done… med
mindre man vil opgradere med ny plinth og arm, det kan man nemlig med disse Lenco modeller.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Der er en SL 1200 til salg på den blå for 800-kr. skynd dig at købe den, så er du godt igang.
carsten
|
|
|
Off topic. Angående CC-Cleaner skal du bare huske de forskellige wep adresser da de godt nok slettes også. Det er jo ikke noget problem at skulle skrive hf4all.dk igen og andre. CC-Cleaneren tømmer også din papirkurv, men ellers rører den ikke noget den ikke skal. Men så for du også en lidt hurtigere pc og mere plads igen i hukommelsen.
Tilbage til emnet......... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skal jeg begynde? LINKIngen evige sandheder, men måske lidt gode råd, du kan bruge til noget?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange hurtige svar. Jeg har fået en Technic SL-Q2 af en af mine kammarater - hvordan er den? evt. sammenlignet
med nogen af jeres bud ?
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er jeg stødt på 2 problemer:
Armen på afspilleren vil ikke blive nede ved pladen, men kører selv på plads !?
Der er ikke hul igennem, og jeg er ret sikker på, at maskinen ikke fejler noget.
Hvis der er en venlig sjæl i Kolding el. omegn som kan/vil komme forbi og kigge på den, giver jeg en kasse bajere el. en god fl.
rødvin.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis armen ikke vil blive nede på pladen så er der noget galt med nåletrykket. Check dette.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SL-Q2 er en fin spille. Har selv haft SL-D2. Måske er det automatikken, der er blevet lidt for følsomt med tiden.  Husk også, at du skal have en pick up indgang på forstærkeren, altså en riia del. Du kan ikke bruge en linie indgang som cd, tuner osv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics SL-Q2 indeholder en del mekanik - den er automatisk!
Er stødt på nogle stykker af den slags. Når mekanikken går i stykker afbrydes diverse kontakter m.v. internt og i værste fald sidder armen urokkeligt fast og signalet mutes. Kan være vanskeligt at løse.
Nogle er begejstrede for al den automatik - jeg foretrækker en rent manuel "håndbetjent", hvor der ikke er så meget som kan gå i stykker.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå efter en Thorens TD-318 MK-II
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemensen2k skrev:
Og så er jeg stødt på 2 problemer:
Armen på afspilleren vil ikke blive nede ved pladen, men kører selv på plads !?
Der er ikke hul igennem, og jeg er ret sikker på, at maskinen ikke fejler noget.
Hvis der er en venlig sjæl i Kolding el. omegn som kan/vil komme forbi og kigge på den, giver jeg en kasse bajere el. en god fl. rødvin.
|
|
|
Du siger bare til  __________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
trutta skrev:
Clemensen2k skrev:
Og så er jeg stødt på 2 problemer: Armen på afspilleren vil ikke blive nede ved
pladen, men kører selv på plads !? Der er ikke hul igennem, og jeg er ret sikker på, at maskinen ikke fejler noget. Hvis der er
en venlig sjæl i Kolding el. omegn som kan/vil komme forbi og kigge på den, giver jeg en kasse bajere el. en god fl. rødvin.
|
|
|
Du siger bare til  |
|
|
God stil __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du styr på de Clemmensen?
__________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |