| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folks,
Købte i lørdags dobbelt-Lp'en med James Blake.
Mest fordi hittet "Limit to your love" synes jeg var tilstrækkelig eksperimenterende til at der var håb.
Manden er jo gal!!! ca. 1 minut inde eller sådan deromkring modulerer han en dyb bas med en vel omkring 15-20 Hz. Dette
bevirkede at gulvet, sofaen og andre løse genstande..... mærkbart blev sat i vibrationer. Sikke dog en dejlig oplevelse.
Chokket jeg fik kan vel bedst beskrives som en blanding af fryd, angst og beundring(for hvad mine små spiller kan yde i
bassen).
Dette nummer har jeg jo hørt mange gange i bilen, men der kommer bassen ganske enkelt ikke igennem og måske endda
at Dr filtrerer dette frekvensområde helt væk, det skal simpelthen opleves!
Iøvrigt er resten af dobbeltalbumet fantastisk. Han spiller og synger alt selv, godt blandet med rene synt-lyde.
Meget store anbefalinger herfra.
Ved ikke om dette gælder for CD'en da jeg ikke har sådan noget smuds
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør sig i høj grad også gældende for CD'en - fantastisk skive. Skynd dig også at erhverve dig hans nye EP "Enough Thunder", hvor bla.a. Bon Iver leger med.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se ideen med at koble Bon Iver sammen med J Blake :O)
Måske skulle man begive sig ind i Fona-2000 igen
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken slags musik er det? Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| Hvilken slags musik er det? Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop? |
|
|
Ikke min kop the, jeg synes faktisk nummeret er elendigt , men ok hver sin smag.
Man skuler sgu'dda lidt over på sine TL'ere :)
.......... og samler så diverse nedfaldne genstande op igen
(Hvorfor ligger det her egentligt under rubrikken pladespillere ?)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hvilken slags musik er det? Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?
|
|
|
Davs gamle dreng LOL
Når jeg lytter til det ja så trækker det paralleller til Lori Anderson med en nærmest filmagtig opbygning af lyd(billedet).
Men Jan du er meget velkommen til at kigge forbi eller sågar blive hentet hvis du altså vil hjælpe mig med at måle
gangkonstans på pladespilleren. Så kan du jo opleve det.
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
janils skrev:
Hvilken slags musik er det? Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt
elektro hip hop? |
|
|
Ikke min kop the, jeg synes faktisk nummeret er elendigt , men ok hver sin smag.
Man skuler sgu'dda lidt over på sine TL'ere :)
.......... og samler så diverse nedfaldne genstande op igen
(Hvorfor ligger det her egentligt under rubrikken pladespillere ?)
|
|
|
Jeg kunne ikke finde noget om musik, måske jeg ikke har kigget godt nok efter.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige til mit "forsvar" sige at de andre numre er mere interessante.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Vil lige til mit "forsvar" sige at de andre numre er mere interessante. |
|
|
Kender overhovedet ikke manden eller andre numre, men det nummer lyder sgu' fantastisk! Kom øjeblikkeligt til at tænke på:
Aloe Blacc
http://www.youtube.com/watch?v=iR6oYX1D-0w
__________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et cover af faust og det hedder dub-steb.
madmax
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes de der bølge-bas lyde er irriterende.. De er fysisk imponerende, men rent musikalsk kan jeg ikke se deres berettigelse..
I øvrigt har han en meget fedt og intens stemme..
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lyrikken til nummer 2 på skiven:
http://www.songlyrics.com/james-blake/i-never-learnt-to-shar e-lyrics/
Man skal være ret skæv for at kunne være med :)
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja man fatter ikke at man ikke bare sætter en tonegenerator på hvis man synes at sådan noget er så enormt interessant og fedt, og med en tonegenerator kan man endda hører det lige så længe man orker det.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
janils skrev:
Hvilken slags musik er det? Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?
|
|
|
Davs gamle dreng LOL
Når jeg lytter til det ja så trækker det paralleller til Lori Anderson med en nærmest filmagtig opbygning af lyd(billedet).
Men Jan du er meget velkommen til at kigge forbi eller sågar blive hentet hvis du altså vil hjælpe mig med at måle
gangkonstans på pladespilleren. Så kan du jo opleve det.
mvh. Asger |
|
|
Laurie Anderson?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Mercury skrev:
janils skrev:
Hvilken slags musik er det? Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro
hip hop?
|
|
|
Davs gamle dreng LOL
Når jeg lytter til det ja så trækker det paralleller til Lori Anderson med en nærmest filmagtig opbygning af lyd(billedet).
Men Jan du er meget velkommen til at kigge forbi eller sågar blive hentet hvis du altså vil hjælpe mig med at måle
gangkonstans på pladespilleren. Så kan du jo opleve det.
mvh. Asger |
|
|
<span style="font-style: italic;">Laurie</span> Anderson? |
|
|
Ja, en gang imellem staver jeg ligesom lottotallene, helt tilfældigt.....
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte på et tidspunkt i p3 at han havde lavet nummeret, som en slags test for hvor godt/dybt diskotekernes anlæg spiller.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt den CD for et stykke tid siden, og jeg må sige at jeg ALDRIG er blevet så overrasket  Syntes det er noget af det værste jeg nogensinde har lagt øre til  Sådan er det jo med smag og (ube)behag  __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |