| Forfatter |
|
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man opgradere en ortofon 2M Red til Blue,Bronze eller Black ved at skifte nål eller er der forskel på selve pick up?
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Max!
Det er kun forparten med nål, der er til forskel, så du kan til enhver tid op/nedgradere mellem Blue, Red, Bronze & Black. I grove træk, så er det kun diamanten/nålen, der er forskel på.
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for info
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så nysgerrig efter om der vil være noget at hente på det?
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Hej Max!
Det er kun forparten med nål, der er til forskel, så du kan til enhver tid op/nedgradere mellem Blue, Red, Bronze & Black. I grove træk, så er det kun diamanten/nålen, der er forskel på. |
|
|
Black Kr. 3499 Red Kr. 599 Black nål Kr. 2699 Priser fra http://hifistore.dk/ Hvis dette er rigtig så kan man købe en red pickup til Kr. 599 + en black nål til Kr. 2699 ialt Kr.3298 og spare Kr. 201 + man har en red nål til slidte plader,det er jo næsten et eventyr,men er det mon rigtig. Er der nogen der har prøvet ?
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan læser jeg det også!
Bemærkede også at Red er med kobbertråd, hvor bronze er med forsølvet kobber...
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LeoM Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst en test, hvor men har prøvet at forsyne en 2M red med black forpart.Det fungerer fint sammen, uden det dog når helt op på 2M black´s niveau. Men det ville være oplagt at købe en 2Mblack samt en red nåleforpart til slidte plader. Ud over tråden, skulle der også være forskel på magnetens opbygning.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 10 December 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det ikke besvarer dit spørgsmål på nogen måder. Jeg brugte selv 2M blue pickuppen, men fik lyst til at lege med MC pickup. Mit valg faldt på en klassiker, denon's DL-103 Til 1250,- er den en alltime favorit. Jeg er ikke i tvivl om hvor jeg skal smide mine penge hen når min ikke kan mere. Det bliver med garanti endnu en DL-103. Med den får du en lyd som vil frem og du lander på et prisleje midt i mellem. Om det hjalp på nogen måde er op til dig.
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 10 December 2011 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Ved godt det ikke besvarer dit spørgsmål på nogen måder.
Jeg brugte selv 2M blue pickuppen, men fik lyst til at lege med MC pickup.
Mit valg faldt på en klassiker, denon's DL-103
Til 1250,- er den en alltime favorit. Jeg er ikke i tvivl om hvor jeg skal smide mine penge hen når min ikke kan mere. Det bliver med garanti endnu en DL-103.
Med den får du en lyd som vil frem og du lander på et prisleje midt i mellem.
Om det hjalp på nogen måde er op til dig. 
|
|
|
DL-103 er en fremragende pickup ,men min ide var at man kunne skifte nål , alt efter hvad stand plader var i . Jeg har købt en black pickup og en red nål som jeg så bruger til de lidt slidte plader ,og det fungerer godt.
|
| Til top |
|
| |