Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ortofon 2M Red pick-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 06 November 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Kan man opgradere en ortofon 2M Red til Blue,Bronze eller Black ved at skifte nål eller er der forskel på selve pick up?

Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4932
Sendt: 06 November 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej Max!

Det er kun forparten med nål, der er til forskel, så du kan til enhver tid op/nedgradere mellem Blue, Red, Bronze & Black. I grove træk, så er det kun diamanten/nålen, der er forskel på. 

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 06 November 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Takker for info
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 06 November 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er så nysgerrig efter om der vil være noget at hente på det?
Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 07 November 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej Max!

Det er kun forparten med nål, der er til forskel, så du kan til enhver tid op/nedgradere mellem Blue, Red, Bronze & Black. I grove træk, så er det kun diamanten/nålen, der er forskel på. 


Black Kr. 3499
Red Kr. 599
Black nål Kr. 2699

Priser fra http://hifistore.dk/

Hvis dette er rigtig så kan man købe en red pickup til Kr. 599 + en black nål til Kr. 2699 ialt Kr.3298 og spare Kr. 201 + man har en red nål til slidte plader,det er jo næsten et eventyr,men er det mon rigtig.
Er der nogen der har prøvet ?
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 07 November 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

det jeg læser mig til er at red og blue passer sammen, samt bronze and black

http://www.ortofon-dj.com/en/shop?page=shop.browse&categ ory_id=38

 



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 07 November 2011 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Sådan læser jeg det også!

Bemærkede også at Red er med kobbertråd, hvor bronze er med forsølvet kobber...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 07 November 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Øv der røg den fidus 
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
LeoM
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 December 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst en test, hvor men har prøvet at forsyne en 2M red med black forpart.Det fungerer fint sammen, uden det dog når helt op på 2M black´s niveau. Men det ville være oplagt at købe en 2Mblack samt en red nåleforpart til slidte plader. Ud over tråden, skulle der også være forskel på magnetens opbygning.

Til top Vis LeoM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeoM
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 10 December 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Ved godt det ikke besvarer dit spørgsmål på nogen måder.

Jeg brugte selv 2M blue pickuppen, men fik lyst til at lege med MC pickup.

Mit valg faldt på en klassiker, denon's DL-103

Til 1250,- er den en alltime favorit. Jeg er ikke i tvivl om hvor jeg skal smide mine penge hen når min ikke kan mere. Det bliver med garanti endnu en DL-103.

Med den får du en lyd som vil frem og du lander på et prisleje midt i mellem.

Om det hjalp på nogen måde er op til dig.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 10 December 2011 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
Ved godt det ikke besvarer dit spørgsmål på nogen måder.

Jeg brugte selv 2M blue pickuppen, men fik lyst til at lege med MC pickup.

Mit valg faldt på en klassiker, denon's DL-103

Til 1250,- er den en alltime favorit. Jeg er ikke i tvivl om hvor jeg skal smide mine penge hen når min ikke kan mere. Det bliver med garanti endnu en DL-103.

Med den får du en lyd som vil frem og du lander på et prisleje midt i mellem.

Om det hjalp på nogen måde er op til dig.


DL-103 er en fremragende pickup ,men min ide var at man kunne skifte nål , alt efter hvad stand plader var i .
Jeg har købt en black pickup  og en red nål som jeg så bruger til de lidt slidte plader ,og det fungerer godt.
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes